روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۵ آبان - شماره 4251

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

لایحه عضویت ایران در شانگهای در کمیسیون امنیت تصویب شد

  سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از موافقت اعضای این کمیسیون با لایحه عضویت دولت ایران در سازمان همکاری شانگهای خبر داد.
ابوالفضل عمویی در توضیح نشست روز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: دولت لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد که به برای بررسی به این کمیسیون ارجاع شد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: در این ۲ جلسه، بحث و تبادل نظر بین اعضای کمیسیون و نمایندگان دستگاه‌ها از جمله وزرات امور خارجه، ستادکل نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و وزارت دفاع و مرکز پژوهش های مجلس درباره این لایحه و جزئیات آن صورت گرفت.
عمویی تاکید کرد: این لایحه و جزئیات آن پیش از کمیسیون در جلسه کمیته روابط خارجی کمیسیون هم مورد بررسی هم قرار گرفته بود و پس از تبادل نظرها، اکثریت اعضای کمیسیون با این لایحه موافقت کردند.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۶ عصو ناظر سازمان همکاری شانگهای بوده که از سال گذشته روند عضویت دائم در این سازمان را آغاز کرده و لایحه مربوطه به عضویت را به مجالس ارسال کرده، که پس از تایید آن در کمیسیون امنیت ملی، گزارش کمیسیون در صحن علنی به رای گذاشته خواهد شد.
سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی یادآور شد: دستور دوم کمیسیون، رفع ابهام از یک تبصره طرح تأسیس سازمان پدافند غیرعامل بود که روند رسیدگی آن هفته جاری در صحن علنی جریان داشت و یک مورد ابهام آن برای تعیین تکلیف به کمیسیون ارجاع شده بود.
عمویی خاطرنشان کرد: در بررسی ابهام مطرح شده، کمیسیون، برای رفع ابهام رای داد که رئیس کمیته پدافند غیرعامل، رئیس ستادکل نیروهای مسلح است. گفتنی در حال حاضر هم رئیس کمیته پدافند غیرعامل سرلشکر باقری است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه