روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ شنبه ۲۸ آبان - شماره 4252

 آخرین خبرهای معاون اجرایی رئیس جمهور

ماجرای دروغ محض!

  محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در توییتر خود در واکنش به خبرسازی برخی رسانه‌ها درباره هزینه‌های سفرهای استانی رئیس جمهور، نوشت: «دروغ محض! سفرهای رئیس جمهور و هیات دولت با کمترین هزینه و نهایت صرفه جویی برگزار میشود. بدون شک سفرهای دولت سیزدهم جزو  کارآمدترین، موثرترین و کم هزینه ترین اقدامات دولت های بعد از انقلاب است. کینه ورزی و لجن پراکنی برخی از رسانه ها حد و مرز ندارد.»
همچنین محسن منصوری استاندار سابق تهران که ۱۰ آبان ماه امسال از سوی رئیس جمهور به عنوان معاون اجرایی جدید رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری جایگزین سید صولت مرتضوی شد، در نخستین سفر نظارت میدانی خود برای بررسی آخرین وضعیت پیشرفت و تحقق مصوبات سفر استانی آیت‌الله رئیسی و هیات دولت، رفع موانع احتمالی و تسریع در روند اجرا به ایلام رفت. منصوری نخستین برنامه امروز خود را با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام در این استان آغاز و سپس با حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه ایلام دیدار و گفت و گو کرد. حجت الاسلام کریمی‌تبار در این دیدار به طرح‌های زیرساختی متعددی که در سفر سال گذشته رییس جمهور به استان ایلام به تصویب رسید اشاره کرد گفت که برخی از مصوبه‌های رییس جمهوری تاکنون اجرایی شده و تعدادی از مصوبه‌ها نیز منتظر اجرایی شدن است.
معاون اجرایی رئیس جمهور هم در این دیدار گفت: در سفر دوم رییس جمهور، «طرح‌های اقتصادی مردم محور» در اولویت قرار می‌گیرد چرا که به اعتقاد دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت مردم باعث پیشرفت کارها می شود.
بازدید از طرح‌های مصوب در روز سرد و بارانی
معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهور سپس در هوای سرد و بارانی پاییزی از طرح‌های مصوب این استان نظیر تصفیه خانه، دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان رازی شهر بازدید کرد و و در جمع خبرنگاران به بهره برداری از گام نخست بیمارستان ۳۷۰ تختخوابی رازی در شهر ایلام گریزی زد و گفت که با همت دولت سیزدهم بعد از گذشت ۱۳ سال از شروع احداث، این طرح در طول یکسال گذشته تکمیل و به بهره برداری رسید. منصوری این را هم گفت که تکمیل زیرساخت های طرح با حوزه عمرانی سازمان برنامه و بودجه و تجهیز امکانات بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اهتمام دولت نیز بر تکمیل طرح های نیمه تمام است. معاون رییس جمهور در بازدید از طرح‌های حوزه بهداشت از تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریالی از مجموع یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال درخواست رییس دانشگاه علوم پزشکی برای تکمیل طرح خبر و قول مساعد داد که بعد از بازگشت به تهران پیگیر تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر خواهد بود.
منصوری پس از بازدید بیش از ۱۲ ساعت در نشست شورای اداری استان حضور یافت که استان ایلام در سفر نخست رییس‌جمهوری ۱۴۲ مصوبه داشت و ۲۷۹ طرح آن معادل ۸۶ درصد اجرا و برخی در حال اجراست. معاون اجرایی رئیس جمهوری در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ایلام رسالت دولت را در حمایت از طرح‌ها عنوان کرد و گفت: دور اول سفر ریاست جمهوری چهار هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان مصوبه شامل عمرانی، تسهیلاتی و اعتباری دیده شد که سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای مصوبه های دور اول سفر استانی از سازمان برنامه و بودجه تخصیص داد و محقق شده است. منصوری این را گفت که چهار هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش عمرانی و تسهیلات مصوب شد که یک هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان آن تسهیلات و یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان نیز تعهد نهادها است.
تصمیم گیری برای تامین منابع ۱۱ طرح پیشران در توسعه ایلام
معاون اجرایی رئیس جمهور در نشست پیگیری مصوبات سفر استانی به منظور حل مسائل و رسیدگی به مشکلات مردم برای تامین منابع ۱۱طرح مهم و پیشران با اعتبار ۹۱۰ میلیارد تومان تصمم گیری کرد که با هماهنگی سازمان برنامه و وزارت بهداشت و وزارت نفت این منابع تامین خواهند شد تا گام های بزرگی برای پیشرفت و آبادانی استان برداشته شود. معاون اجرایی رئیس برنامه کاری سفر یک روز خود را با دیدار فعالان فرهنگی استان پایان داد.
شفاف‌سازی معاون اجرایی رئیس جمهور و تیری که به خطا رفت
اما در خلال نخستین سفرکاری خود معاون اجرایی رئیس جمهور با انتشار توییتی خبرسازی برخی رسانه‌ها درباره هزینه‌های سفرهای استانی رئیس جمهور، را دروغ محض خواند و تاکید کرد که سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت با کمترین هزینه و نهایت صرفه‌جویی برگزار می‌شود. او گفت که بدون شک سفرهای دولت سیزدهم جزو کارآمدترین، موثرترین و کم هزینه ترین اقدامات دولت های بعد از انقلاب است. کینه ورزی و لجن پراکنی برخی از رسانه‌ها حد و مرز ندارد. حال معاون اجرایی جدید رئیس جمهور در ادامه اقدامات یکسال اخیر سیدصولت مرتضوی در این معاونت که برای نظارت برای مصوبات استانی به ۱۱ استان سفر کرده بود امروز منصوری به دوازدهمین استان برای نظارت میدانی به ایلام سفر کرد که در واقع نخستین سفر وی در مسئولیت جدید اوست.

آیت‌الله خاتمی: براندازی، تجزیه ایران، ناامنی و ناامیدی
 هدف اغتشاشگران است
پنج هدف اغتشاشگران چیست؟
  امام جمعه موقت تهران براندازی و آسیب زدن به نظام اسلامی، تجزیه ایران، ایجاد ناامنی،ناامیدی و وانمود کردن نشنیدن صدای مردم را از اهداف اصلی اغتشاشگران برشمرد و گفت: به جنایتکاران این اغتشاشات می گوییم که با این ترورها به گور خود نزدیک شدید.
آیت‌الله «سید احمد خاتمی» در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته تهران که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، با تسلیت به خانواده‌های شهدای امنیت، شهدای ایذه،‌ اصفهان،‌ مشهد و دیگر مردمی که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسیدند، گفت: به شهیدان می گوییم که شماها نباختید بلکه بردید. به جنایتکاران این اغتشاشات هم می‌گوییم که گور خود را نزدیک کردید.
خطیب نماز جمعه تهران با طرح این سوال که «آیا در اروپا وقتی اعتراض می‌کنند، انجیل می‌سوزانند و بانک‌ها را غارت می‌کنند؟» افزود: آنهایی که اغتشاش را اعتراض می‌نامند، مغلطه سیاسی می‌کنند. نام اغتشاش اعتراض نیست، آنچه در ایذه و اصفهان روی داد، ترور بود و شما اغتشاشگران زمینه این ترورها را فراهم کردید و «مرگ بر اغتشاشگر» اختصاص به شما است.
براندازی نخستین هدف اغتشاشگران است
عضو شورای با برشمردن اهداف اغتشاشگران در هفته های گذشته، «براندازی» را نخستین هدف آنان برشمرد و خطاب به اغتشاشگران گفت: البته آنهایی که به گوش به حرف شما ندادند، در ادامه هم گوش نخواهند داد. اما آنهایی که مغازه خود را بستند از دیکتاتوری شما ترسیدند و «مرگ بر دیکتاتور» متوجه همین اغتشاشگران است که مسوول ما برای سخنرانی به دانشگاه می‌رود ولی اجازه صحبت به او نمی دهند و این مصادق دیکتاتوری است. آیت الله خاتمی با یادآوری اینکه شاه نیز دهان‌ها بسته بود، خطاب به آشوب طلبان ادامه داد: مصداق چنین شعارهایی خود شما هستید؛ رضاخان هم می‌خواست به زور چادر از سر زنان بردارد و شما هم چنین می‌کنید و «مرگ بر دیکتاتور» شایسته شماست. خطیب جمعه تهران افزود: البته براندازی از ابتدای اسلام بوده و در قرآن کریم هم گفته شده که «با دین شما می‌جنگند تا دست از دین خود بردارید». امروز هم همه کفر به جنگ دین آمده است؛ آمریکا، رژیم صهونیستی،‌ فرانسه،‌ انگلیس،‌ منافقان، سلطنت طلبان و غیرخداها همه وارد میدان شدند و با دین جنگ می‌کنند. اگر با دین حرف نداشتند چرا به امامین انقلاب توهین کردند؛ قرآن را سوزاندند و مسجد آتش زدند. البته در این راه ناکام هستند.
آسیب به نظام اسلامی دومین هدف اغتشاشگران است
خطیب جمعه تهران دومین هدف اغتشاگران را «آسیب به نظام اسلامی» برشمرد و گفت: حکومت بی اقتدار نمی‌تواند زندگی مردم را آباد کند و توانایی حفظ امنیت را ندارد؛ ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و نظامی نماد اقتدار و امنیت کشور هستند ولی این اغتشاگران نیروی نظامی و انتظامی را می‌کشند. آیت الله خاتمی اضافه کرد:‌ ما راضی به ریختن خون هیچ فردی نیستیم ولی وقتی برخی خون مردم را می ریزند، باید با آنها اشدّ برخورد شود و از قوه قضاییه برای این برخورد تشکر می‌کنیم. عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: برخی از این اغتشاشگران، قاتل هستند و می‌گویند اگر باز هم آزاد شویم باز هم می‌ کُشیم. برخی دیگر محارب هستند یعنی کشیدن سلاح به قصد جان مردم و این افراد اگر موجب ناامنی شوند - که شدند - به اعدام محکوم هستند و درباره این گروه هم قوه قضاییه در چارچوب قانون عمل می‌کند.
اغتشاشگران به دنبال تجزیه ایران هستند
آیت الله خاتمی سومین هدف اغتشاشگران را «تجزیه ایران» دانست و اظهار داشت: تجزیه ایران سومین هدف اغتشاشگران است که غربی‌ها در این باره دل‌خوش هستند و فقط خود آنها این تجزیه را باور می‌کنند چرا که آنها می‌خواهند ایران اسلامی تجزیه شود تا دوباره بر گُرده کشورمان سوار شوند که چنین امری در چند صدسال آینده هم محال است. امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: همه اقوام این کشور از بیگانگان نفرت دارند؛ برادران آذری زبان همه جا و از ابتدای انقلاب گفتند که «آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی» یعنی مردم آذربایجان تا آخر مدافع انقلاب هستند. همچنین مردم کردستان میهن دوست هستند و مردم سیستان هم نفرت از بیگانه دارند.
ناامنی چهارمین هدف معاندان است
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به هدف چهارم که «ایجاد ناامنی در کشور» است، گفت: سران آمریکا گفته‌اند که ناامنی را به عمق کشور می‌بریم که هدفی خطرناک است. اما از ویژگی‌های نظام‌های قرآنی امنیت است؛ غرب و عمّال آنها امنیت ایران اسلامی را هدف قرار دادند ولی به شما اطمینان می دهم که مسوولان زیرک ما همانطور که در عرصه های دیگر موفق بودند، در این موضوع آنها را ناکام خواهند گذاشت.
ایجاد ناامیدی پنجمین هدف اغتشاشگران است
آیت الله خاتمی در ادامه پنجمین هدف اغتشاشگران را «ایجاد ناامیدی مردم» دانست و افزود: معاندان به دروغ به نحوی بیان می کنند که مدت‌هاست انقلاب از بین رفته ولی واقعیت این است که عناصر امید فراوان زیادی در کشور وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: همانطور که در ابتدای انقلاب هم توطئه‌هایی چون کودتای طبس و یا عملیات نوژه علیه انقلاب برملا شد، باور داریم با یاری خداوند به عنوان پشتیبان ملت و با وجود رهبری هوشیار و مردمی بصیر که در ۱۳ آبان حضور خود را به نمایش گذاشتند، عناصر امیدبخش در کشور وجود دارد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه