روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۱ سه شنبه ۱۲ مهر - شماره 4221

وزیر نیرو اعلام کرد؛

برنامه‌ریزی برای صرفه‌جویی ۱۰ هزار مگاواتی در مصرف برق

 وزیر نیرو گفت: صرفه‌جویی ۱۰ هزار مگاوات برنامه‌های مدیریت مصرف برای تابستان ۱۴۰۲ در دستور قرار گرفته است.
علی‌اکبر محرابیان در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی محصولات نوآورانه و فناورانه صنعت برق در محل پژوهشگاه نیرو، اظهار کرد: سیاست حاکم بر برق کشور در جهت رفع ناترازی برق در دو بخش تقسیم‌بندی شده است.
وی بخش اول را اجرای طرح‌های توسعه صنعت برق برشمرد و افزود: ارتقا نیروگاه‌های موجود برای استفاده حداکثری از ظرفیت تولید و طرح‌های توسعه‌ای در نیروگاه‌های حرارتی و برق‌آبی و تجدیدپذیر از سیاست‌هایی است که دنبال می‌شود.
وزیر نیرو گفت: در کنار طرح‌های توسعه نیروگاهی موضوع مدیریت مصرف برای افزایش راندمان و افزایش بهره‌وری صنعت برق دنبال می‌شود.
محرابیان هوشمندسازی صنعت برق را ابزار مهم در این باره برشمرد و ادامه داد: برای تحقق مدیریت مصرف می‌بایست از آخرین فناوری‌ها و افزارهای روزآمد بهره بگیریم.
وزیر نیرو همچنین در حاشیه بازدید و افتتاح نمایشگاه محصولات نوآورانه و فناورانه گفت: امیدواریم این نمایشگاه مقدمه‌ای باشد برای معرفی آخرین فناوری‌های صنعت برق به ویژه در حوزه هوشمند سازی برق، سیاست حاکم بر برق کشور برای رفع نا ترازی در دو بخش تقسیم بندی می‌شود، بخش اول اجرای طرح‌های توسعه صنعت برق و ارتقا نیروگاه‌های موجود برای حداکثر استفاده از ظرفیت تولید و همچنین طرح‌های توسعه در نیروگاه‌های حرارتی و نیروگاه‌های تجدید پذیر که از سیاست‌های مهم و راهبردی وزارت نیرو محسوب می‌شود.
وی افزود: سیاستی که همواره مورد توجه باید قرارگیرد مدریت مصرف برای افزایش راندمان و افزایش بهره‌وری صنعت برق است که در این رابطه ما باید از ابزارهای روز آمد و آخرین فناوری‌های موجود در دنیا و کشور استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه