روزنامه کائنات
5

گزارش

۱۴۰۱ سه شنبه ۱۲ مهر - شماره 4221

گزارش کائنات از علل دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی؛

ایران یک طرف نظام سلطه یک طرف

 فریدون حاجی پور- در دوره معاصر زخم های بزرگی از سوی مستکبران بر پیکر ملت ایران وارده شده که بیانگر ماهیت استکبار و بی ثمر بودن سازش با مستکبر است. امروزه دولت امریکا نماد استکبار است. از سال 32 با کودتای 28 مرداد جنایت‌های آمریکا علیه ملت ایران شروع شد.
با پیروزی این ملت بر رژیم سلطنتی و وابسته پهلوی، دولت آمریکا در سطح بین الملل با تمام قدرت در مقابل انقلاب اسلامی ملت ایران قرار گرفت.
آمریکا به دلیل از دست دادن منافع خود، به شیوه های گوناگون، اعم از دخالت مستقیم و غیرمستقیم، علیه ملت ایران دست به جنایت زد و بدیهی ترین قوانین و عرفیات دیپلماتیک را زیر پا گذاشت. اقدامات آمریکا علیه ملت ایران متعلق به یک دولت، حزب یا فرد خاصی نیست، بلکه ماهیت نظام سیاسی آمریکا ماهیتی استعماری است.
 نمی توان از آمریکا انتظاری غیر از این در رویارویی با انقلاب ها و دولت های منقل داشت، با توجه به توطئه های بی وقفه آمریکا علیه ملت ایران، در این مقاله، به چرایی دشمنی آمریکا با ملت ایران و چند نمونه از مصادیق جنایات آمریکا علیه ملت و انقلاب اسلامی ایران اشاره شده است.
از کودتای 28 مرداد تاکنون ملت ایران چیزی جز خیانت، جنایت، خباثت، تهدید و تحریم و شیطنت ندیده است.
یکی از دلايل دشمنی آمریکا علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، نوع نظام سیاسی حاکم در ایران است، اضافه شدن واژه اسلامی در کنار واژه جمهوری موضوعی است که برای استکبار جهانی پذیرفتنی نیست؛ زیرا چنین نظامی می تواند تبلیغات سنگین آمریکا برای ناکارآمدی نظام های اسلامی را نقش بر آب کند.
 عبارت « جمهوری اسلامی»  بیانگر ساختار و محتوای نظام حاکم بر جمهوری اسلامی ایران است و آمریکا می کوشد بخش دوم نظام، یعنی اسلامیت  را به چالش بکشد در واقع عامل اصلی دشمنی آمریکا با نظام حاکم بر ایران، اسلامی بودن این نظام است نه بهانه هایی مانند حقوق بشر، بمب هسته ای و موشکهای دور برد.
رهبر انقلاب اسلامی در اینباره می فرمایند: «دشمنی آنها با این ملت و با نظام اسلامی در حقیقت دشمنی با اسلام است؛ چرا با اسلام دشمن اند؟ چون اسلام نمی گذارد مردم زیر بار دشمن متجاوز بروند.
اسلام انقلاب را حفظ می کند و نمی گذارد دشمن مجددأ بر کشور تسلط پیدا کند؛ لذا، با اسلام به عنوان یک عامل مزاحم مخالفاند. استکبار به دنبال این است که اسلام را متهم کند اصل دشمنی اش هم با اسلام است ما اگر اسلام را کنار بگذاریم، این حرفها هم تمام می شود، اگر امریکا و قدرتمندان و قلدران عالم با جمهوری اسلامی دشمن نمی شدند و شب و روز علیه جمهوری اسلامی توطئه نمی کردند، مایه تعجب و شگفتی بود چون راه اسلام مقابله با این هاست».
از موارد دیگر دشمنی شیطان بزرگ آمریکا با کشور ایران استقلال خواهی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ زیرا استقلال سیاسی، جغرافیایی و اقتصادی از دستاوردهای انقلاب است که با برنامه ها و سیاست های نظام استکبار مغایرت دارد و این کینه تمام شدنی نیست.
موضوعی که جهان استکبار و اعراب حاشیه خلیج فارس از آن واهمه دارند ترس از صدور انقلاب اسلامی ذات انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن به گونه ای است که به جغرافیای سیاسی ایران محدود نمی شود و این یکی از دلايل وحشت نظام استکباری آمریکا از انقلاب اسلامی ایران است.
 آمریکایی ها از صدور انقلاب اسلامی ایران به شدت می ترسند و از الگو شدن آن برای جوامع تحت سلطه خود وحشت دارند و در مقابل، رهبران انقلابی ایران صدور انقلاب اسلامی را یک تکلیف و ادامه دهنده راه پیامبران می دانند.
 یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ترسیم سیاست خارجی مشخص است، سیاست خارجی به معنای یک استراتژی از پیش تعیین شده است که در چهار چوب منافع ملی از سوی تصمیم گیرندگان دنبال می شود و با ابتکار عمل در صحنه بین الملل اهداف خود را دنبال می کند.
 به بیان دیگر کشوری که در رشته بین الملل هدف سیاست خارجی خود را مطرح می کنند و علی رغم مخالفت مخالفان برای رسیدن به آن تلاش می کند دارای سیاست خارجی مشخص است.
 قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست خارجی پهلوی ها را می توان مبتنی بر وابستگی به غرب، دوری از جهان اسلام و پیوند با اسرائيل تعريف کرد که دقیقا در مقابل سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی ترسیم شد.
در واقع مبنای سیاست خارجی جمهوری اسلامی استکبار ستیزی آور خودداری از هضم شدن در نظام سلطه است.
به این ترتیب انقلاب اسلامی با اتکا به موازين اسلامی و هدف اصلی در گسترش روابط بین المللی که گسترش اسلام و دفاع از انسانیت است، سیاست خارجی جمهوری اسلامی را پایه گذاری کرد.
این نوع سیاست خارجی مورد پسند آمریکا نیست و یکی از دلایل مخالفت آمریکا مستقل عمل کردن جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی و نظام بین الملل است.
ایادی استکبار باید بدانند که استقامت و پایداری جمهوری اسلامی ایران در مقابل اقدامات براندازانه امریکا به ضعف توطئه های امریکا بر نمی گردد، بلکه قدرت و استحکام انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است که توطئه ها و جنایت های آنان را یکی پس از دیگری خنثی و نقش بر آب کرده است.
با این حساب، مهم‌ترین علل دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی عبارتند از:
انقلاب اسلامی ایران، احیاء اسلام ناب محمدی(ص) با خصوصیاتی مانند؛ ظلم‌ستیزی و ایستادگی در برابر ظالمین، حمایت و دفاع از مظلومین، عدالت‌خواهی و استقلال‌طلبی و سایر ویژگی‌های مشابه را به ارمغان آورد، ویژگی‌هایی که به سرعت مورد توجه و استقبال آزاده‌خواهان جهان قرار گرفت، در حالی که در تضاد کامل با رفتار و عملکرد و نیز ماهیت و اهداف پلید نظام سرمایه‌داری آمریکا و همپالگی‌هایش قرار داشته و طبیعتاً برای آنها (غربی‌ها) قابل هضم و تحمل نبود.
علاوه‌بر این؛ انقلاب اسلامی سبب شد تا آمریکایی‌ها سرسپرده‌ترین نظام حکومتی یعنی حکومت شاه و مهم‌ترین پایگاه خود یعنی ایران که از آن به‌عنوان جزیره ثبات در منطقه نام می‌بردند را از دست داده و از نقش ژاندارمی این کشور برای اِعمال قدرت و جلوگیری از نفوذ و تهدیدات شوروی سابق بی‌بهره شوند.
با بروز انقلاب اسلامی، حرکت‌های ضدصهیونیستی مبارزین لبنانی و فلسطینی جان تازه‌ای به خود گرفت و با قوت گرفتن عملیات‌های ضدصهیونیستی در لبنان و فلسطین، به‌تدریج و به شکل رسمی و غیررسمی، نخستین گروه‌های مقاومت نیز شکل گرفتند و با گسترش جبهه مقاومت و پیدایش تشکل‌هایی مانند؛ حزب‌الله لبنان و تشکیل و تقویت سایر گروه‌های مقاومت مردمی در فلسطین و پیرو آن شکست‌های پی‌درپی این رژیم در برابر گروه‌های مذکور، برای همیشه هیمنه و ادعای کاذب شکست‌ناپذیری این رژیم غاصب و فاسد فرو ریخت.
در واقع پس از ظهور انقلاب اسلامی ایران، اصلی‌ترین همپیمان و شریک منطقه‌ای آمریکا یعنی رژیم ‌اشغالگر قدس نیز در معرض تهدید جدی قرار گرفت و در حدی بر آسیب‌پذیری‌های آن افزوده شد که نه‌تنها سردمداران این رژیم جعلی و غاصب مجبور به کنار گذاشتن نقشه از نیل تا فرات (طرح ‌اشغال سایر سرزمین‌های اسلامی از مصر تا عراق) گردیدند، بلکه با احداث دیوار حائل، خود را در زندانی از دیوارهای بتونی محصور نمودند.
تشکیل و تقویت گروه‌های مقاومت در لبنان و فلسطین، پایان ماجرا نبود، چرا که در پی حمایت آمریکا از جنگ نابرابر عربستان با یمن و با پیدایش گروه‌های تروریستی تحت حمایت آمریکا در سال‌های اخیر، متقابلاً گروه‌های اسلامی دیگری مانند؛ انصارالله در یمن، حیدریون و حشدالشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، قوات الدفاع الوطني (نیروهای بسیج مردمی سوریه) برای مقابله با تروریست و نقشه‌های جدید آمریکا در منطقه پدیدار شدند.
جبهه مقاومت به سرعت در کشور عراق و سوریه که در خط مقدم مقابله با تروریست قرار داشتند گسترش یافت، به‌طوری که گروه‌های وابسته به این جبهه توانستند با تشکیل ده‌ها گروه و تشکل نظامی دیگر، گروه‌های تروریستی را نابود و بار دیگر نقشه آمریکا برای حضور مؤثر در منطقه را با شکست مواجه نمایند.
شکست طرح خاورمیانه بزرگ که توسط آمریکایی‌ها با هدف ترویج و توسعه الگوهای غربی در منطقه مطرح شده و همچنین شکل گرفتن جبهه مقاومت و نیز هلال شیعی در منطقه که به زعم آنها با اهداف سیاسی به‌وجود آمده است، یکی دیگر از علل دشمنی آمریکا با ایران محسوب می‌شود.
همچنین انقلاب اسلامی با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و پیشرفت‌های علمی و عملی خود در عرصه‌های مختلف، توانست زمینه‌های بیداری اسلامی در منطقه را فراهم و این باور را در مردم تحت ستم غرب و شرق و افکار عمومی جهان ایجاد نماید که با اتحاد و انسجام درونی می‌شود، روی پای خود ایستاد و در مقابل زیاده‌خواهی‌های ظالمانی مانند سردمداران دولت آمریکا ایستادگی کرد.
همین رویکرد جدید بود که سبب شد تا اظهارات و اعتراضات ضدآمریکایی مردم جهان و حتی مردم خود آمریکا روز به روز گسترش یافته و با اقداماتی مانند؛ به آتش کشیدن پرچم آمریکا (به عنوان نماد شیطان) در نقاط مختلف جهان و حتی در خاک خود آمریکا، نمود علنی پیدا کند.
بی‌شک فتح لانه جاسوسی آمریکا در ایران توسط انقلابیون در ابتدای انقلاب، حمله و هشدار جسورانه رزمندگان ایرانی به ناوها و پرنده‌های آمریکایی و نفتکش‌ها و سایر شناورهای تحت پوشش این کشور در جریان جنگ تحمیلی و پس از آن و همچنین بی‌اعتنایی و پاسخ متقابل ایران به تهدیدات نظامی آمریکا، در اثبات آسیب‌پذیری آمریکا و پیدایش رویکرد جدید مبنی بر امکان مقابله با استکبار، بی‌تأثیر نبوده است.
با این همه هنوز عده‌ای ساده‌لوح هستند که به‌رغم همه اقدامات و توطئه‌های آمریکا علیه ایران، بخش‌هایی از حاکمیت این کشور را خیرخواه ملت‌ها معرفی می‎‌کنند، بدون آنکه از خود بپرسند چرا در حالی که غربی‌ها مردم ایران و بسیاری از دیگر کشورها را از ضروری‌ترین نیازهای خود از جمله؛ دارو، فناوری‌های نوین و تجهیزات پیشرفته محروم می‌کنند، کالاهای مصرفی لوکس و غیرضروری مانند؛ انواع خودرو و یا لوازم آرایشی را روانه بازار این کشورها می‌کنند و یا چرا علیرغم هزینه‌های فوق‌العاده سنگین تهیه و تولید فیلم و سریال و ساخت و نگهداری سیستم‌های ماهواره‌ای، ده‌ها و بلکه صدها شبکه ماهواره‌ای فارسی‌ و غیرفارسی را به مردم ایران اختصاص داده‌اند.
این افراد خواسته یا ناخواسته انتظار دارند، حالا که نهضت بیداری اسلامی و قیام مردم آزاده جهان در حال اخذ نتیجه است و دولت آمریکا روز به روز به فروپاشی ساختار پوسیده حکومتی خود نزدیک می‌شود، از کمترین اقدام عملی که تداوم همان شعار «مرگ بر آمریکا» است، دست بردارند، تا بار دیگر نظام حکومتی آن بتواند در سایه خاموشی ملت‌ها، جان دوباره‌ای بگیرد.
«دلایل تحریم ایران توسط آمریکا»
تحریم های آمریکا علیه ایران که از آغاز شکل گیری نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته است و هرساله تمدید و تشدید می گردد با هدف جلوگیری از حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی و پیشرفت کشورمان و به زانو درآوردن آن و به منظور ایجاد نارضایتی در میان مردم صورت می گیرد که با هوشیاری و ایستادگی مردم تا کنون بی نتیجه مانده است. مقام معظم رهبری در این باره فرمودند:
«امروز جبهه‌ی مقابل ما - که سردمدار آن جبهه هم آمریکا و صهیونیست هایند - به تمام طرقی که می توانسته است متوسل و متشبث بشود، متشبث شده؛ از تمام راه‌ها که می توانسته برای مقابله‌ی با ملت ایران بهره‌گیری کند، بهره‌گیری کرده است، برای اینکه بتواند این دو عامل، یعنی عامل تقویت کننده‌ی نظام و عامل ایستادگی مردم در صحنه را تضعیف کند و از بین ببرد. خودشان هم همین را تصریح می کنند؛ می گویند این تحریم هائی که ما بر علیه ایران تصویب و اجرا می کنیم - و با عناد کامل دنبال می کنند - برای این است که مردم را خسته کنیم، مردم از صحنه خارج شوند، مردم به نظام اسلامی پشت کنند. یا این کار صورت بگیرد، یا در اراده‌ مسئولین رخنه به وجود بیاید؛ مسئولین در محاسباتِ خودشان تجدیدنظر کنند. تعبیر آنها این است: می گویند می خواهیم مسئولین جمهوری اسلامی احساس کنند که هزینه‌ی تصمیم‌گیری‌های آنها بالاست. این یعنی رخنه ایجاد کردن در اراده‌ی مسئولین کشور. با همه‌ی توانشان، با همه‌ ترفندهائی که بلدند، دارند این دو کار را دنبال می کنند. یا در مردم ایجاد تردید کنند و مردم را از نظام جدا کنند، یا در مسئولین ایجاد تردید کنند و مسئولین را وادار کنند که در تصمیمهای خودشان تجدیدنظر کنند. اشتباه کردند؛ هیچکدام را نمی توانند انجام دهند.یک روز در صدر اسلام، دشمنان به نظرشان رسید که با شِعب ابی‌طالب و محاصره‌ی اقتصادی مسلمانها، آنها را از پا بیندازند؛ اما نتوانستند. این روسیاه‌های بدمحاسبه‌گر خیال می کنند ما امروز در شرائط شِعب ابی‌طالبیم. این جور نیست. ما امروز در شرائط شِعب ابی‌طالب نیستیم؛ ما در شرائط بدر و خیبریم. ما در شرائطی هستیم که ملت ما نشانه‌های پیروزی را به چشم دیده است؛ به آنها نزدیک شده است؛ به بسیاری از مراحل پیروزی، با سرافرازی دست پیدا کرده است. امروز مردم ما را از محاصره‌ی اقتصادی می ترسانند؟ با این حرفها، با این ترفندها می خواهند مردم را از صحنه بیرون کنند؟ مگر چنین چیزی ممکن است؟ امروز می خواهند در اراده‌ی مسئولین اختلال ایجاد کنند؟ «قل هذه سبیلی ادعوا الی الله علی بصیرة انا و من اتّبعنی» این راهی است که با بصیرت انتخاب شده است، این راهی است که با مجاهدت باز شده است، این راهی است که با خون عزیزترین ها هموار شده است. ما از این راه رفتیم، به قله‌هائی هم دست پیدا کردیم. ما متوقف نمی شویم، ان‌شاءالله پیش می رویم؛ ولی تا امروز هم به قله‌های بسیاری دست پیدا کرده‌ایم. جمهوری اسلامی، امروز کجا، بیست سال و سی سال قبل کجا؟ دشمنان جمهوری اسلامی، هیمنه و باد و بروتِ آن روزشان کجا، ضعف و انکسار امروزشان کجا؟ اینها نشانه‌هائی است که ملت ایران را تشویق می کند. نخیر، در ادامه‌ی راه اسلام - که راه خداست، راه دین است، راه سعادت دنیا و آخرت است - اراده‌ی مسئولین همچنان مستحکم خواهد ماند؛ مردم هم امروز و در آینده، پای ثابت این حرکت عظیم خواهند بود ».

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه