روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ دوشنبه ۱۱ مهر - شماره 4220

با هدف ایجاد اشتغال پایدار صورت گرفت؛

تفاهم نامه همکاری بین آموزش فنی حرفه ای و بسیج سازندگی بوشهر منعقد شد

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: در راستای تسریع و تسهیل مهارت آموزی در مناطق کمتر توسعه یافته به متقاضیان و کارجویان، تفاهمنامه همکاری بین آموزش فنی و حرفه ای و  بسیج سازندگی استان بوشهر منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی در آئین انعقاد این تفاهم نامه همکاری افزود: توانمندسازی مهارتی مناطق محروم، روستایی و عشایری برای فراهم سازی زمینه اشتغال پایدار، ارتقای مهارت شاغلان، صیانت از نیروی کار، کارآفرینی و افزایش بهره‌وری و همچنین توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.
وی گسترش فرهنگ مهارت آموزی و ارتقای توانمندی سرمایه های انسانی به ویژه در روستاها و مناطق محروم و مرزی از طریق آموزش و بکارگیری مهارت در بخش های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر، استفاده از توان بالقوه بسیج سازندگی  در زمینه توسعه مهارت آموزی در شهرها و روستاها، کمک به جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها به واسطه ایجاد و ارتقای مهارت‌های شغلی، توسعه خلاقیت و نوآوری افراد با رویکرد اشتغالزایی را از دیگر اهداف این تفاهم نامه دانست.
دراهکی بر همکاری بسیج سازندگی و آموزش فنی و حرفه ای تاکید کرد و اظهار داشت: همکاری و تعامل بین بسیج سازندگی و آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند آثار آسیب‌های اجتماعی که ناشی از بیکاری و نداشتن توان فنی است را کاهش و با افزایش توان مهارتی جوانان و بسیجیان گامی در جهت تحقق اهداف برنامه توسعه کشور، کاهش نرخ بیکاری و پیشبرد برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برداشته شود.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز گفت: این تفاهم نامه  را برای توانمند سازی جهادگران و  افرادی که در منطقه تحت آموزش جهادگران  هستند در نظر گرفتیم. سرهنگ خلیل رفعتی ادامه داد: وقتی گروه های جهادی در منطقه ای قرار می گیرند بر اساس نیاز و ظرفیت های موجود منطقه ای نیازهای آموزشی را احصا می کنند و از طریق اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این نیازهای آموزشی و مهارتی تامین می شود.
وی افزود: در راستای آموزش اقشار مختلف مردم در مناطق روستای و  حاشیه شهر در سنوات گذشته  فعالیت های بسیار خوبی انجام گرفت که  منطقه هدف بسیج سازندگی بود به این معنی که بسیج سازندگی با تعیین منطقه هدف، آموزش های لازم به افراد مستعد را خواهد داد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان داشت: هدف و پیامد این انعقاد نامه ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد امنیت مناطق مرزی و روستای استان است که افراد  این مناطق مستلزم و نیازمند آموزش هستند.
رفعتی با اشاره به در اختیار داشتن اعتبارات تبصره 16 اشتغال زایی و ظرفیت گروه های جهادی برای آموزش در مناطق مختلف و پایگاه های مقاومت بسیج در مناطق روستای  اظهار داشت: ما با آمادگی کامل در این حوزه و با در اختیار گذاشتن مکان های مناسب پذیرای همکاری همکاران فنی و حرفه ای  در جهت آموزشات لازم برای افراد مستعد خواهیم بود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه