روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ يکشنبه ۱۰ مهر - شماره 4219

مردم همیشه با قدرت در میدان بوده‌اند

ایران اسلامی ، همه نقشه‌های دشمنان را نقش برآب می‌کند

 عده‌ای آشوبگر که متعلق به گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب که هویتشان مشخص است ظهر روز - هشتم مهر - در پوشش نماز جمعه به یکی از محل های انتظامی در زاهدان به قصد تصرف حمله و اقدام به سنگ پراکنی،پرتاب مواد آتش زا و تیراندازی کردند. در این حادثه تروریستی در زاهدان ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۰ تن نیز زخمی شدند که بخشی از نیروهای انتظامی نیز جزء این افراد هستند.
همچنین بر اساس اعلام روابط عمومی قرار گاه سپاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق در حادثه تروریستی سه نفر از نیروهای این نهاد شامل سرهنگ پاسدار سید حمید رضا هاشمی ، محمد امین آذر شکر ( نیروی خرید خدمت ) و محمد امین عارفی به درجه رفیع شهادت نائل شدند. آمار مجروحان نیروهای سپاه و بسیج در این حادثه ۳۲ نفر اعلام شده است.
وزیر کشور: ایران اسلامی با اتکا به مردم ضربه محکمی بر دهان گروهک‌های تروریستی وارد خواهد کرد
در همین راستا رئیس شورای امنیت کشور گفت: ایران اسلامی با اتکا به مردم همه نقشه‌های دشمنان را نقش برآب می کند و مثل همیشه ضربه محکمی بر دهان مزدوران گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب وارد خواهد کرد.
 احمد وحیدی وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور در آئین گرامیداشت روز آتش‌نشان گفت: ایران اسلامی با اتکا به مردم و با نشاط و امید روزافزون به آینده، همه نقشه‌های دشمنان را نقش برآب می‌کند و همچون همیشه ضربه محکمی بر دهان مزدوران گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب وارد خواهد ساخت.
وی افزود: در چهار دهه گذشته، مردم همیشه با قدرت در میدان بوده‌اند و صحنه‌های باشکوهی از حضور همه‌جانبه مردم، جوانان و خانواده‌ها را در این مرز و بوم شاهد بوده‌ایم که نشان از امید به آینده‌ای بسیار پرافتخار، پر عزت و پرعظمت است.
بهادری جهرمی: اغتشاش، بهترین فرصت برای تروریست‌های اجاره‌ای است
همچنین سخنگوی دولت با تسلیت شهادت تعدادی از نیروهای نظم و امنیت و مردم زاهدان، اغتشاش را بهترین فرصت برای تروریست‌های اجاره‌ای دانست که می‌خواهند امنیت، وحدت و جان و مال ایرانیان را به خطر بیندازند.
علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: آبادانی ایران عزیز در سایه امنیت محقق می‌شود.
وی ادامه داد: اغتشاش، بهترین فرصت برای تروریست‌های اجاره‌ای است تا امنیت، وحدت، جان و مال ایرانیان را به خطر بیندازند. شهادت تعدادی از نیروهای نظم و امنیت و جان باختن تعدادی از مردم زاهدان درپی حمله تروریستی به پاسگاه و بیمارستان را تسلیت می‌گویم.
توصیه نماینده زاهدان به مردم
از دیگر سو نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شهر زاهدان در آرامش است، گفت: خواهشم از مردم زاهدان و استان سیستان و بلوچستان این است که آرامش خود را حفظ کنند. اجازه ندهند از احساسات پاک مردم سوءاستفاده شده و جان هموطنان ما به خطر بیفتد.
حسینعلی شهریاری با اشاره به اتفاقات روز گذشته در زاهدان گفت: در حال حاضر آرامش در زاهدان برقرار است و فعلا مشکلی ندارد. مسئولان در حال پیگیری دلیل بروز اتفاقات روز گذشته در زاهدان هستند و نتیجه ارائه خواهد شد.
وی در توصیه ای به مردم زاهدان گفت: توصیه‌ام به هموطنانم در کل کشور و شهر زاهدان و استان سیستان و بلوچستان این است که آرامش خود را حفظ کنند و اجازه ندهند عده ای از احساسات پاک مردم استان ما سوءاستفاده کنند و جان هموطنان ما را به خطر بیندازند.
نماینده زاهدان ادامه داد: حتی اگر یک نفر از هموطنان ما مجروح شده و یا جانش را از دست دهد، برای همه ناراحت‌کننده است و قابل تحمل نیست؛ خواهشم از مردم این است که آرامش خود را حفظ کنند.
شهریاری در پایان گفت: بزرگان اقوام، طوایف و روحانیت اهل سنت و تشیع و امام جمعه محترم مسجد مکی زاهدان به همه مردم استان سیستان و بلوچستان توصیه کرده‌اند که آرامش خود را حفظ کنند و اجازه ندهند از احساسات پاک مردم سوءاستفاده شده و جان هموطنان ما به خطر بیفتد.
نماینده خاش: مردم سیستان و بلوچستان آرامش خود را حفظ کنند
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در زاهدان، از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند و نگذارند فرصت طلبان فضای وحدت در جامعه را مخدوش کنند. اسماعیل حسین زهی در مورد حوادث اخیر زاهدان گفت: وقوع چنین حوادثی باعث ریختن خون انسان های بیگناه می شود و بنابراین لازم است که مردم با آرامش خود اجازه سوء استفاده را از فرصت طلبان بگیرند.
عضو مجمع نمایندگان استان خاش سیستان و بلوچستان در مجلس وحدت بین شیعه و سنی در منطقه را در هم تنیده و بی نظیر دانست و عنوان کرد: معاندان نظام و گروه‌های تکفیری نمی توانند با ایجاد اختلاف، منطقه را به آشوب بکشند.
حسین زهی با اظهار تاسف از شهادت نیروهای انتظامی و کشته شدن افراد بیگناه در این وقایع از مردم خواست تحت تاثیر تبلیغات غلط رسانه های غربی قرار نگیرند.
دادستان زاهدان: ۸ نفر از اشرار مسلح ناامنی‌های زاهدان بازداشت شدند
دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: تاکنون ۸ نفر از اشرار مسلح که قصد افزایش دامنه ناامنی‌ها را داشتند، دستگیر شده‌اند.
مهدی شمس‌آبادی در ارتباط با حوادث روز گذشته زاهدان که از حمله به یک پاسگاه آغاز شده بود اظهار داشت: در ابتدا ماموران حاضر در پاسگاه مورد اشاره سعی کردند با مدیریت فضا عکس‌العملی نسبت به متعرضان و حمله‌کنندگان نشان ندهند، اما افراد معاند نظام در ادامه اقدامات مجرمانه خود اقدام به تخریب درب پاسگاه کرده و با به آتش کشیدن یک خودرو، چند نفر از ماموران فراجا را مصدوم می‌کنند.
دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه افراد متعرض و حمله‌کننده وابستگی سازمانی به گروهک‌های معاند داشته‌اند، افزود: حمله‌کنندگان به پاسگاه انتظامی وابسته به گروهک‌های معاند و تجزیه‌طلب بوده‌اند و گروهک‌های ضد‌تمامیت ارضی کشور از آن‌ها اعلام حمایت کرده‌اند این اقدام آن‌ها هیچ ارتباطی به مردم نداشته است. این افراد در اقدامی تروریستی با اسلحه وارد خیابان شده و به سمت ماموران و حتی مردم عادی تیراندازی کردند و با ادعای حمایت از مردم فهیم بلوچ چند پاساژ متعلق به همین مردم فهیم و بانک‌ها را آتش زدند.
وی گفت: این افراد با هدف قرار دادن حافظان امنیت و مردم عادی قصد ناآرامی و شورش داشتند و در حال حاضر در رصد اطلاعاتی و امنیتی و دستگاه قضایی قرار دارند. نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در حال شناسایی کامل افراد مسلح روز گذشته هستند و دستور دستگیری برخی اشرار شناسایی شده نیز صادر شده است.
دادستان مرکز سیستان و بلوچستان در مورد اقدامات دادگستری استان گفت: در بدور امر و با ارائه گزارش‌های اولیه، دستگیری افراد مسلح که اقدام به ناامنی کرده بودند در دستور کار قرار گرفت و تاکنون 8 نفر از اشرار مسلح که قصد افزایش دامنه ناامنی‌ها را داشتند، دستگیر شده‌اند.
شمس‌آبادی گفت: بر مبنای گزارش‌های اولیه، افرادی قصد داشتند بعد از ایجاد ناامنی به هر طریقی از منطقه خارج شوند که این افراد در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سیستم اطلاعاتی کشور قرار گرفته‌اند.
دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حال حاضر امنیت در استان برقرار است. هدف معاندین نظام برهم زدن وحدت بین شیعه و سنی است و هم علمای اهل تشیع و هم مولوی‌های اهل تسنن از اقدامات این گروهک معاند نظام اعلام بیزاری و برائت کرده‌اند. .

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه