روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ يکشنبه ۱۰ مهر - شماره 4219

تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال

اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان به هر سرباز

 فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح از اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به هر سرباز برای اشتغال خبر داد.
سردار محمدجواد زاده‌کمند؛ فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح بعدازظهر امروز در آیین رونمایی از سامانه اعطای تسهیلات اشتغال کارکنان وظیفه ماهر منقضی خدمت اظهار کرد: از اهداف اصلی تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی در ابتدا توانمندسازی سربازان است و بعد از آن تأمین نیاز اشتغال سربازان در راستای نیاز کشور است.
وی افزود: تسهیلگری برای اشتغال سربازان بعد از خدمت از اهداف قرارگاه مهارت‌آموزی است و بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر تحت پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفتند که 750 نفر موفق شدند مدرک بگیرند. زاده‌کمند ادامه داد: بعد از تصویب سند مهارت‌آموزی در سال 1400 موضوع اشتغال کارکنان وظیفه قوی‌تر از گذشته مورد توجه قرار گرفت. فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مشکلات تخصیص وام‌های اشتغال به سربازان گفت: بیش از 90 درصد تسهیلات با سودهای بالایی بود و استقبال چندانی از این نوع وام نشد و همچنین ضوابط منظمی برای اختصاص این تسهیلات وجود نداشت. وی با بیان اینکه در سال 1400 تعداد 3 هزار سرباز از تسهیلات استفاده کردند، تصریح کرد: مبلغ 62 هزار میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی سربازان در ردیف بودجه تخصیص داده شد که بخشی از این رقم مربوط به سربازان می‌شود. زاده‌کمند بیان کرد: مبلغ 100 میلیون تومان برای هر سرباز (تا 60 هزار نفر) پیش‌بینی شده است اما هر استان می‌توانند بیشتر از این رقم هم با توجه به نوع تخصیص شغل به سرباز اختصاص دهند. فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آینده پلیس بسته به حوزه‌های هوشمندسازی است، آن چیزی که از نگاه بیرونی به عنوان هوشمندسازی از پلیس انتظار می‌رود ارائه خدمات به شکل هوشمند است. وی خاطرنشان کرد: سرباز منقضی خدمت به دفاتر ارائه خدمات الکترونیک پلیس‌+10 مراجعه کند.

«شانگهای» و «بریکس»
ایران به اقیانوس همکاری‌های اقتصادی متصل می‌شود
 نماینده سابق ایران در سازمان ملل با قدردانی از اقدام دستگاه دیپلماسی برای پیوستن ایران به پیمان شانگهای، گفت: عضویت در سازمان‌هایی چون شانگهای و گروه بریکس، ایران را به اقیانوس بیکران همکاری‌های اقتصادی متصل می‌کند.
«عباس گلرو» در مورد عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای، با اشاره به تاثیر فرایندهای چند جانبه در دیپلماسی اقتصادی، گفت: عضویت ایران در پیمان شانگهای می‌تواند ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصاد ایران و تقویت مبادلات تجاری با اعضا فراهم کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای را تحولی مهم در حوزه سیاست و تجارت خارجی کشور عنوان کرد و افزود: منافع تعاملات منطقه‌ای و بین المللی به ویژه در حوزه تجارت نصیب مردم و بخش خصوصی می‌شود.
گلرو با اشاره به دریافت سیگنال‌هایی برای پیوستن ایران به گروه بریکس(BRICS)، گفت: برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی کشورهای عضو بریکس (گروه اقتصادهای نوظهور) هستند که بیش از ۲۰ درصد اقتصاد جهان را در دست دارند و اگر ایران بتواند عضویت این سازمان را به دست آورد کار فوق العاده در حوزه دیپلماسی اقتصادی و تجارت خارجی صورت داده است. وی خاطرنشان کرد: عضویت در سازمان‌هایی چون شانگهای و گروه بریکس، ایران را به اقیانوس بیکران همکاری‌های اقتصادی متصل می کند.
نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای را پیامی برای شکست تحریم غرب علیه ملت ایران عنوان کرد و افزود: می‌توان به کمک تعاملات تجاری با کشورهای عضو شانگهای اثر تحریم‌ها را کم کرد و اتکای کشور را به ظرفیت‌های داخلی و منطقه ای متمرکز کرد.
گلرو درباره چین و روسیه به عنوان دو قدرت اقتصادی شرق، یادآور شد: تعامل ایران با این کشورها می تواند به کم اثر کردن تحریم‌ها کمک کند همانطور که مقامات کشورهای دیگر در سفر به ایران بر بی اثر بودن تحریم‌ها اعتراف کرده‌اند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ذخایر نفت و گاز ایران و نیاز اعضای شانگهای به انرژی، یادآور شد: پیوستن ایران به شانگهای می‌تواند به رونق مبادلات تجاری ایران در حوزه انرژی منجر شود زیرا کشورهایی چون هند و چین به عنوان مصرف کنندگان بزرگ انرژی جهان در این سازمان حضور دارند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه