روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ چهارشنبه ۶ مهر - شماره 4217

شبکه نسیم فعلا کنداکتورش را بدون «دورهمی» بست

 پس از حاشیه‌های پیش‌آمده بر سر برنامه «دورهمی» و اظهارات اخیر مهران مدیری، شبکه نسیم ترجیح داد با اتمام ماه محرم و صفر، فعلا جدول پخش جدید خود را بدون «دورهمی» ببندد.
پیش از حاشیه‌های پیش آمده، شبکه نسیم اعلام کرده بود که قصد دارد، قسمت‌های باقی‌مانده از مسابقه «دورهمی» را پس از ایام صفر پخش کند و این برنامه تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. اما با اعلام برنامه‌های پاییزی تا اینجا نامی از برنامه مهران مدیری به چشم نمی‌خورد هرچند روابط عمومی نسیم اعلام کرده است، ساعت و زمان پخش دیگر برنامه‌های جدید شبکه نسیم متعاقبا اعلام خواهد شد.
روابط عمومی شبکه نسیم دیگر برنامه‌های پاییزی این شبکه را شامل موارد زیر اعلام کرد:
سری جدید برنامه های «آب و آتش» و «شوتبال»، برنامه جدید «لالایی» با اجرای گیتی خامنه ، «میشه که بشه»، «چهار شگفت انگیز» ، «ویتامین خ»، «قندون»، «سریال اولین انتخاب»، «هفت ترانه»، «نسیما»، «در حلقه رندان» ، «قلقلک» ، « نما » و پخش بخش‌های نیمه نهایی و فینال برنامه «تهمتن».
همچنین همزمان با هفته دفاع مقدس چهار مستند «جنگ و لبخند» به کارگردانی حسین همایون‌فر از سه شنبه ۵ مهر تا جمعه ۸ مهر ساعت ۲۰ از این شبکه پخش می شوند.
برنامه «قاب عاشقی» نیز از سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاری ساعت ۲۲ روی آنتن می‌رود که به مرور فیلم «عقاب‌ها» به عنوان پربیننده‌ترین فیلم جنگی تاریخ سینمای ایران با حضور علی مزینانی، تهیه‌کننده این فیلم اختصاص دارد.
همچنین روایتی از فیلم «مرز» به عنوان نخستین فیلم سینمای دفاع مقدس با حضور جمشید حیدری کارگردان آن در آخرین قسمت از این مجموعه برنامه به روی آنتن خواهد رفت.
مسابقه «آب و آتش» به تهیه‌کنندگی غلامرضا بختیاری با اجرای شهاب عباسی و سیاوش مفیدی شنبه تا سه شنبه ساعت ۲۳ به روی آنتن می رود.
همچنین بخش‌های پایانی از سری اخیر برنامه تهمتن با اجرای بهداد سلیمی و آیدین ختایی، چهارشنبه تا جمعه ، از ساعت ۲۳ از شبکه نسیم پخش می شود تا قهرمان دوره جدید معرفی شود. نخستین قسمت از این سری، چهارشنبه هفته جاری، ۶ مهرماه، پخش خواهد شد.
برنامه «هفت ترانه» که پیش‌تر با عنوان هفت آوا از شبکه نسیم در ایام محرم و صفر به روی آنتن می رفت از این پس با اسم هفت ترانه هر شب ساعت ۱۸:۳۰ با پخش موسیقی های نواحی و محلی به شکل مسابقه ونظرسنجی پخش خواهد شد.
برنامه دوربین مخفی«نسیما» ، محصول دیگری از شبکه نسیم است که از خرداد پخش خود را آغاز کرده و در این ایام و در قسمت‌های ۱۰ دقیقه‌ای هربار به موضوعی متفاوت می‌پردازد.
مجموعه تلویزیونی «اولین انتخاب»، به کارگردانی مهدی صباغ زاده و به قلم عباس نعمتی و حمید طاهری در ژانر طنز  که چند سال قبل از شبکه پنج پخش شده، از شنبه  ۹مهر ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش می شود. این سریال درباره پسری به نام مسعود است که به عنوان خواستگار به خانه خانواده پزشکی می رود. در پی این خواستگاری ساده اتفاقاتی رقم می‌خورد.
بازیگرانی از جمله: اکبر عبدی، مجید مظفری، افشین هاشمی، سعید پیردوست،لاله اسکندری و ...در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

مستند ایرانی به جشنواره «ایدفا» دعوت شد
 مستند کوتاه «مجموعا» ساخته محمدرضا فرزاد در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) به نمایش گذاشته می‌شود.
جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام بخشی از فهرست فیلم‌های حاضر در بخش‌های مستند کوتاه، مستند جوانان، اساتید و بهترین‌های جشنواره‌ها را اعلام کرد و مستند کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای «مجموعا» به عنوان محصول مشترک ایران و لهستان ساخته محمدرضا فرزاد در بخش بهترین‌های جشنواره‌ها (Best of Fests) به نمایش گذاشته می‌شود.
این فیلم کوتاه روایتی شاعرانه است که به دقت از روی کلیپ‌های ویدیوهای خانگی ۸ میلی‌متری ایرانی از روزهای گذشته ساخته شده است. مستند «مجموعا» پیش از این در بخش «Forum Expanded» جشنواره برلین رونمایی شده بود.
بخش اساتید (Masters) جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام امسال میزبان نخستین نمایش بین‌المللی مستند «بحران شخصیت: تنها یک شب» ساخته «مارتین اسکورسیزی» و «دیوید تدشی»، نخستین مستند آرشیو محور ساخته «جیانفرانکو رُزی» با عنوان «در ویاجو»، ساخته جدید «روث بکرمن» با عنوان «ماتزنباخر» و «کشور خیالی من» به کارگردانی مستندساز شیلیایی «پاتریسیو گوسمان» خواهد بود.
دیگر فیلم‌های حاضر در جشنواره مستند ایدفا ۲۰۲۲ به‌زودی اعلام می‌شود.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) از تاریخ ۹ تا ۲۰ نوامبر (۱۸ تا ۲۹ آبان) در کشور هلند برگزار می‌شود.

ادعای رسانه قطری برای پوشش بی‌سابقه مسابقات جام‌جهانی
 شرکت رسانه‌ای قطر (QMC) در خبری، مدعی پوشش بی‌سابقه مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ شده است.
مسابقات جام‌جهانی فوتبال از بیستم نوامبر (۲۹ آبان ماه) تا هجدهم دسامبر (۲۷ آذر ماه) در مدت زمان حدود یک ماه در کشور قطر برگزار می‌شود.
شیخ عبدالعزیز بن‌ثانی الثانی ـ مدیر اجرایی این شرکت رسانه‌ای قطری ـ در خبری که توسط پایگاه خبری «گلف تایمز» منتشر شده، اعلام کرده است که پوشش مسابقات جام جهانی قطر به شبکه‌های تلویزیونی محدود نمی‌شود بلکه، این مسابقات علاوه بر تلویزیون از طریق شبکه‌های رادیویی پوشش داده خواهند شد.
به گفته وی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ به زبان‌های متنوعی گزارش و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد می‌شود که از آن جمله می‌توان به انگلیسی، فرانسه و اردو اشاره کرد.  
این مدیر اجرایی رسانه در قطر در گفت‌وگویی که با رادیو کویت داشته، پیش‌بینی کرده است که به واسطه پوشش قابل توجه مسابقات جام جهانی بتوانند مخاطبان (بیننده و شنونده‌)‌ بسیاری را از اقصی نقاط دنیا ـ در داخل و خارج از استادیوم‌ها ـ جذب شبکه‌های خود کنند.
بر اساس این گزارش، مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ متشکل از ۳۲ تیم فوتبال است. انتظار می‌رود کشور قطر با جمعیتی کمتر از ۳ میلیون نفر، میزبان ۱۲ میلیون گردشگر علاقمند فوتبال باشد که در جریان این مسابقات به قطر سفر خواهند کرد.

روسیه اسکار را تحریم کرد
 آکادمی فیلم روسیه اعلام کرد: این کشور امسال نامزدی برای جایزه اسکار معرفی نخواهد کرد.
به نوشته روزنامه گاردین، این اولین بار از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است که روسیه این جایزه سینمایی را تحریم می‌کند.
آکادمی فیلم روسیه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئت رئیسه آکادمی فیلم روسیه تصمیم گرفت فیلمی را از جانب این کشور جایزه اسکار آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا در سال ۲۰۲۲ نامزد نکند.
از سوی دیگر رئیس کمیسیون نامزدی اسکار روسیه نیز امروز سه‌شنبه در نامه‌ای اعلام کرد که به دنبال این اقدام استعفا می‌دهد.
او انتقاد کرد که این تصمیم «غیرقانونی» است و «بدون اطلاع او» گرفته شده است.

انتصاب مدیر عامل جدید بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمد امین حاجی هاشمی را به عنوان مدیر عامل جدید بنیاد ملی بازی های رایانه ای منصوب کرد.
به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، در جلسه روز شنبه هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای حکم انتصاب محمد امین حاجی هاشمی مدیرعامل جدید این بنیاد به وی اعطا شد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حکم خواستار استفاده از ظرفیت‌های موجود صنعت بازی‌های رایانه‌ای در راستای رشد، ارتقا آن و شکوفایی خلاقیت جوانان فعال در این زیست بوم شده است.
حاجی هاشمی دانش آموخته رشته مدیریت رسانه دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر بخش بازی های رایانه ای چهارمین و پنجمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است؛ وی همچنین سابقه همکاری در تدوین برنامه ملی بازی های رایانه ای (مصوب شورای عالی فضای مجازی) در مرکز ملی فضای مجازی و عضویت در هیات مدیره بنیاد و نیز تدوین استراتژی در حوزه بازی در شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات را در کارنامه کاری خود دارد.
حکم انتصاب حاجی هاشمی توسط مهدی صرامی رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به ایشان اعطا شد.
گفتنی است سید صادق پژمان از اردیبهشت سال ۹۸ مسئولیت بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای را بر عهده داشت که در این جلسه از زحمات ایشان در مدت مسئولیت بنیاد قدردانی شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه