روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۹ شهريور - شماره 4214

وزیر کشور:

توان هفت استان برای خدمت به زائران رضوی دهه آخر ماه صفر به کار گرفته می‌شود

  وزیر کشور گفت: تاکنون با مسوولان دستکم هفت استان صحبت شده است تا برای تامین نیازهای احتمالی جمعیت میلیونی زائران حرم مطهر امام رضا (ع) در دهه آخر صفر به کمک مسوولان خراسان رضوی بیایند.
احمد وحیدی روز دوشنبه در حاشیه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی به زائران رضوی در دهه آخر صفر در مشهد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ظرفیت استانهای مختلف برای خدمات بهداشتی، درمانی، تغذیه و تسهیلات اسکان زائران رضوی در دهه آخر صفر در مشهد استفاده خواهد شد.
وی ادامه داد: تمهیدات خیلی خوبی اندیشیده و نیازمندیها ارزیابی و بخش زیادی از آنها تامین شده است و کمبودها باید در روزهای آینده تامین شود و با کمک و پیگیری همه دستگاهها که مشتاقانه در حال خدمت هستند امیدواریم مشکل مهمی نداشته نباشیم.
وزیر کشور گفت: زائران مشهد الرضا در دهه آخر صفر تا حد ممکن محل اسکان خود را تدارک ببینند چون  پیش بینی می شود حضور مردم در دهه آخر صفر گسترده باشد هر چند امیدواریم با کمک همه دستگاهها کمبود جدی نداشته باشیم.
استاندار خراسان رضوی هم در این گفت و گو اظهار کرد: در همه عرصه ها اصل، با حضور مردم است و ما هم زمینه را برای حضور مردم فراهم می‌کنیم.
یعقوبعلی نظری افزود: از همه مجاوران حرم مطهر امام رضا (ع) نیز درخواست می شود در همه ابعاد حضور گسترده پیدا و به زائران خدمت کنند تا مشکلات احتمالی را با حضور مردم کاهش دهیم.
بر اساس اعلام معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، ظرفیت اسکان رسمی زائران در مشهد ۱۲۸ هزار نفر-شب است که هدف‌گذاری شده در دهه پایانی ماه صفر، در هر شب تا ۶۰۰ هزار نفر در این کلانشهر اسکان داده شوند.
مطابق اعلام استانداری خراسان رضوی پیش بینی می‌شود این استان و شهر مشهد طی دهه پایانی ماه صفر امسال میزبان ۶ تا هشت میلیون زائر باشد که دستکم ۶۰۰ هزار نفر از این تعداد زائر پیاده هستند.
در سال ۹۸ و پیش از آغاز همه گیری کرونا مشهد میزبان پنج میلیون زائر در دهه پایانی ماه صفر بود.

صدر برای حل بحران با هیات سه نفره گفتگو می کند
 تاکید ائتلاف النصر بر نامزدی السودانی برای نخست وزیری
  ‌یک مسئول ارشد حزب دموکرات کردستان عراق فاش کرد که «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر برای نشستی با هیات سه نفره شامل رئیس پارلمان، رئیس ائتلاف الفتح و رئیس اقلیم کردستان عراق موافقت کرده است.
«وفاء محمد کریم» از مسئولان ارشد حزب دموکرات کردستان عراق امروز دوشنبه در گفت و گو پایگاه خبری بغداد االیوم تصریح کرد که «مقتدی صدر»  رهبر جریان صدر موافقت کرده که با هیات سه نفره متشکل از «هادی العامری» رهبر ائتلاف الفتح، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان و «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کند.  
وی افزود که زمان برگزاری این نشست تعیین نشده است اما موافقت با آن به خودی خود یک پیشرفت مثبت در جهت گوش دادن به خواسته‌های صدر برای توافق بر سر تشکیل دولت آینده و مدت عمر آن است.  کریم اظهار داشت: ترس قبلی صدر، درها را بست اما استقبال وی از این دیدار دستاورد خوبی است؛ به ویژه اینکه صدر می‌داند که هیات [ سه نفره ] چه چیزی را در سر دارد و از این رو، با مذاکرات که برای تشکیل دولت بعدی خواهد بود، موافقت کرد.  وی اشاره کرد که جلسه انتخاب رئیس جمهوری تا بعد از دیدار با صدر و توافق با هیات یاد شده برگزار نمی‌شود زیرا در آن زمان (توافق) می‌توان جلسه را برگزار کرد و به سمت انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر پیش رفت.   این مسئول ارشد دموکرات کردستان عراق بیان کرد که صرف نظر از دیدار صدر و نتایج آن، این حزب و  ائتلاف «حاکمیت» برای رای به دولت آینده برای چارچوب هماهنگی نیروهای شیعی شروطی دارد.

کرملین:
 چندین مسئله مذاکرات وین باید نهایی شود
 سخنگوی کرملین امروز گفت که چندین مسئله در مذاکرات رفع تحریم ها وجود دارد که باید نهایی شوند.
خبرگزاری ریانووستی نوشت که دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز در جریان یک نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد احتمال به بن بست رسیدن مذاکرات رفع تحریم ها گفت: هنوز چندین مسئله ناهماهنگ وجود دارد که باید نهایی شوند. البته احیای توافق هسته ای به سود همه  است.
این اظهارات پسکوف در حالی مطرح شده است که وندی شرمن مذاکره‌کننده سابق هسته ای آمریکا و معاون کنونی وزیر خارجه دولت بایدن به تازگی در نشستی با خبرنگار واشنگتن پست ادعا کرده بود: مذاکرات پس از پاسخ اخیر ایران به بن‌بست رسیده است. معاون بلینکن مدعی شد: پس از پاسخ بسیار سرسختانه و غیر قابل قبول ایران، مذاکرات در بن بست قرار گرفت. در همین حال ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز گفت: احتمال اینکه در حاشیه نشست، گفت‌وگوهایی در خصوص موضوع هسته‌ای و مذاکرات رفع تحریم‌ها صورت بگیرد را رد نمی‌کنیم چراکه ایران به صورت طبیعی از هر فرصتی برای بیان دیدگاه‌های خود در موضوعات مورد علاقه دوجانبه و بین‌المللی استفاده می‌کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه