روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ دوشنبه ۲۸ شهريور - شماره 4213

ایران خواهد گفت دست شما درد نکند؟ ترامپ: برجام جسارت ایران را بیشتر کرد

 ترامپ درباره جان کری گفت: «او فکر می‌کرد ایران خواهد گفت دست شما درد نکند ایالات متحده آمریکا، باورمان نمی‌شود که بین صد تا صد و پنجاه میلیارد دلار به ما دادید! اما نتیجه واقعی این بود که جسارت ایران بیشتر شود».
رئیس جمهور سابق آمریکا در تجمعی انتخاباتی گفت توافق هسته‌ای باعث شد ایران جسارت بیشتری پیدا کند.
 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا روز شنبه در یک سخنرانی گفت، توافق هسته‌ای با ایران، جسارت این کشور را بیشتر کرد. ترامپ در تجمع جمهوری‌خواهان در شهر «یانگ استون» ایالت اوهایو که برای حمایت از یکی از نامزد‌های انتخابات کنگره برگزار شده بود، از خروج دولتش از بسیاری از توافق‌ها و قرارداد‌های بین‌المللی دفاع کرد. رئیس جمهور سابق آمریکا گفت، دولتش از توافق اقلیمی پاریس که عامل از بین‌رفتن مشاغل بود خارج شد و همچنین «از توافق با ایران که بدترین توافقی بود که در عمرم دیدم کسی امضا کرده باشد». ترامپ گفت: «اگر این توافق کاری که برای آن طراحی شده انجام ندهد، مشکلات بزرگ، بزرگ و بزرگی برای آن‌ها (دموکرات‌ها) پیش خواهد آمد و این را خواهید دید. حرفم را باور کنید. جان کری (وزیر خارجه دولت اسبق آمریکا) بدترین مذاکره‌کننده‌ای بود که در عمرم دیدم». او درباره جان کری گفت: «او فکر می‌کرد ایران خواهد گفت دست شما درد نکند ایالات متحده آمریکا، باورمان نمی‌شود که بین صد تا صد و پنجاه میلیارد دلار به ما دادید! اما نتیجه واقعی این بود که جسارت ایران بیشتر شود». رئیس جمهور سابق آمریکا در بخش دیگری از این سخنرانی انتخاباتی گفت: «ما استقلال خود را به عنوان یک ملت برمی‌گردانیم. از وقتی که من وارد دفتر ریاست جمهوری شدم، مهاجرت غیرقانونی با رکوردی ۷۸ درصدی کاهش یافت». او وعده داد در صورتی که مجلس نمایندگان آمریکا دوباره به دست جمهوری‌خواهان افتد، قانون جدیدی علیه مهاجران وضع خواهد شد. ترامپ گفت: «در شیکاگو ظرف یک ماه گذشته، روزانه دو نفر به قتل رسیده‌اند. ما آمریکا را دوباره امن خواهیم کرد». ترامپ مدعی شد: «در آمریکا جایی برای افراط‌گرایی و تروریسم نیست. نمی‌خواهیم تروریست‌های اسلام‌گرای افراطی در کشور ما زندگی کنند. ما استیصال کاملی که در اروپا رخ داده شاهد هستیم. ولی ما نمی‌خواهیم کسانی که کشورمان بیایند که مقاصد نادرستی دارند».

وزیر صنعت معدن و تجارت :در حال حاضر ثبت سفارش باز شده است
سه شرط اصلی برای واردات خودرو اعلام شد
 فاطمی امین گفت: شرایطی را برای واردات خودرو گذاشتیم اول آنکه خودرو باید نو باشد و دست دوم نباشد. باید خدمات پس از فروش و نمایندگی رسمی داشته باشد و همراه با وارداتش انتقال فناوری صورت گیرد. با این شرایط است که واردات خودرو می‌تواند صورت گیرد.
وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: واردات خودرو و ثبت سفارش آن شرایط و قواعدی در کشور دارد که هر واردکننده‌ای باید آن را رعایت کند. سیدرضا فاطمی امین، درباره انبار‌های دپوی خودرو‌های خارجی در بنادر کشور که این روز‌ها با عنوان «کشف انبار خودروی خارجی» درباره‌شان صحبت می‌شود و اقدامات وزارت صمت در خصوص ساماندهی این انبار‌ها گفت: این انبار‌ها از سال‌های قبل وجود دارند و مسئله‌ای نیست در واقع قاعده تجارت دنیا این است؛ یعنی یک پس‌کرانه‌هایی ایجاد می‌شود و در بسیاری از کشورها، بنادری در این زمینه وجود دارد و اصلا این بنادر به منظور همین کار هستند. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در وهله اول کالا را وارد و در این بنادر نگهداری می‌کنند که این کار قبل از کمرگ است، واردکننده هم هزینه انبارش را پرداخت و بعد این کالا را به جای دیگر منتقل می‌کند. حال اگر کالایی را بخواهند حاضر کنند برای این کار باید آزمایش‌هایش را انجام دهند، گاهی این آزمایش‌ها دیر انجام می‌گیرد که این کار باعث یک موجودی انبار ناخواسته و نادرست شود. وی افزود: زمانی یک فردی کالایی را از قبل در گمرک می‌گذارد که بردارد و ببرد و اصلاً ثبت سفارش هم نکرده که ممکن است خودرو، لوازم خانگی و ظروف شیشه‌ای و هر چیزی که می‌خواهد باشد آن مسئله‌ای برای ما نیست. فاطمی امین با بیان این‌که در مورد هر کالایی که از این به بعد بخواهد وارد کشور شود واردکننده باید قواعد کشور را رعایت کند، تاکید کرد: قواعد کشور چیست، باید ثبت سفارش صورت گیرد. تا امروز ما اجازه ثبت سفارش برای واردات خودرو را نمی‌دادیم و هر خودرویی هم که وارد می‌شد، به بازار نمی‌آمد، اما در حال حاضر ثبت سفارش باز شده است. وی خاطرنشان کرد: شرایطی را برای واردات خودرو گذاشتیم اول آنکه خودرو باید نو باشد و دست دوم نباشد. باید خدمات پس از فروش و نمایندگی رسمی داشته باشد و همراه با وارداتش انتقال فناوری صورت گیرد. با این شرایط است که واردات خودرو می‌تواند صورت گیرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: ممکن است خودرویی ۲ ماه پیش پشت گمرک آمده باشد یا یک خودرویی ۲ ماه بعد بیاید دیگر فرقی نمی‌کند یعنی آن چیزی که آن طرف گمرک است اصلاً به لحاظ حقوقی کالای گمرکی وارداتی محسوب نمی‌شود دپو و به نوعی موجودی انبار در آنجا اصلاً مسئله‌ای نیست که بخواهیم رویش متمرکز شویم، شرایط واردات را باید داشته باشد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه