روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ يکشنبه ۲۷ شهريور - شماره 4212

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران مطرح کرد:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید تقاضامحور و جامعه محور باشد

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران ، شورای مهارت و اشتغال شهرستان رامسر با حضور ابراهیم شیرود عشوریان فرماندار و رئیس شورای مهارت رامسر، سیدحسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران و مدیران عضو این شورا برگزار شد.
دراین جلسه سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در سخنانی از فعالیتهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای مطالبی را ارائه کرد و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید تقاضامحور و جامعه محور باشد و رسالت مهم این اداره کل و مراکز ارائه آموزش‌های مهارتی برای کارجویان و ارتقاء مهارت برای کارکنان صنایع و صنوف می‌باشد .
وی همچنین معرفی مشاغل نو، هدایت مشاغل موجود و شناساندن مشاغل آینده به آحاد جامعه به خصوص جوانان جویای کار را یکی از رسالت های مهم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد و فلسفه تشکیل شورای مهارت را  تصمیم گیری برای اجرای آموزش فنی و حرفه ای با توجه به نیاز شهرستان برای افراد فاقد مهارت، واحدهای صنفی و صنعتی و... اعلام نمود. ابراهیم شیرود عشوریان فرماندار و رئیس شورای مهارت شهرستان رامسر در این جلسه بیان داشت: تخصصی کردن مهارت به عنوان یک اصل باید انجام گردد و لازم است تعاونی ها قبل از اخذ مجوز از آموزش های تخصصی فنی و حرفه ای در زمینه کسب و کار بهره مند شوند. وی در ادامه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راه حل برای کاهش معضلات اجتماعی اشاره کرد و گفت نیازسنجی آموزش های مهارتی باید  بر اساس آمایش سرزمین و  به کمک اتاق اصناف تدوین شود همچنین هم افزایی حداکثری و استفاده از ظرفیت شهرستان برای اجرای آموزش های فنی و حرفه ای برنامه ریزی شود. در پایان جلسه شورای مهارت شهرستان رامسر موارد زیر تصویب قرار گرفت:
·اعطای مجوز مرکز  مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان به دانشگاه های شهرستان رامسر
· ایجاد مراکز آموزشی جوار کارگاهی در صنایع وصنوف شهرستان رامسر
·    تحقق برنامه‌های تدوین شده برای اجرای آموزش های مهارتی در محیط کار واقعی
· ایجاد بانک اطلاعاتی از ظرفیت شهرستان رامسر شامل استادکاران مهارتی، خبرگان صنایع و صنوف، مراکز دانش بنیان
· توجه به ارائه آموزش های مهارتی در مناطق آسیب پذیر شهرستان
· نیازسنجی آموزش های مهارتی با کمک اتاق اصناف

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه