روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۳ شهريور - شماره 4211

فشار بر دولت ژاپن برای پایان دادن به محدودیت‌های سفر

 دولت ژاپن از سوی کسب‌وکارهای گردشگری تحت فشار قرار گرفته تا محدویت‌های مرتبط با سفر در این کشور را تسهیل و حتی حذف کند.
به گزارش گاردین، ژاپن ممکن است تا پایان ماه آینده به سیاست گردشگری بدون محدودیت بازگردد، زیرا فشار بر دولت برای پایان دادن به محدودیت‌های سفر مرتبط با کووید-۱۹  افزایش یافته است.
بنا بر گزارش‌ها، مقامات ژاپنی در حال بررسی برداشتن سقف فعلی ورودِ محدود ۵۰ هزار گردشگر در روز و بازگشت به سفرِ بدون روادید هستند. همچنین قانونی که مسافران را ملزم می‌کند از طریق آژانس‌های مسافرتی رزروهای سفر و اقامت را انجام دهند نیز ممکن است لغو شود.
ژاپن در سال‌های منتهی به شروع همه‌گیری کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰ رونق قابل توجهی را در عرصه گردشگری تجربه کرد، اما از آن زمان یکی از سخت‌گیرانه‌ترین محدودیت‌های سفر در جهان را اعمال کرده است.
دولت این کشور اواخر سال گذشته در بحبوحه افزایش جهانی موارد ابتلا به کرونا که ناشی از نوع بسیار قابل انتقال اُمیکرون بود، طرح ممنوعیت تقریبا کامل سفر به این کشور را اجرا کرد که باعث انتقاد کارگران، دانشجویان و سایر ژاپنی‌هایی شد که عملاً در خارج از کشور گیر کرده بودند. این در حالی بود که سایر کشورهای G۷ (۷ کشور بزرگ صنعتی جهان) شروع به باز کردن مرزهای خود کرده بودند.
خبرگزاری کیودو ژاپن گزارش داده «فومیو کیشیدا»، نخست وزیر این کشور از سوی مشاغل تحت فشار قرار گرفته است تا محدودیت‌ها را کاهش دهد، تا سومین اقتصاد بزرگ جهان از زیر بار محدویت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا خارج شود.
«هیروکازو ماتسونو»، دبیر ارشد کابینه دولت ژاپن نیز این هفته اعلام کرد که دولت به دنبال کاهش محدودیت‌های کووید-۱۹ و در عین حال حفظ تعادل بین جلوگیری از شیوع عفونت و همچنین، ترویج فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی است.
ژاپن از هفته گذشته سقف روزانه برای ورود مسافران خارجی به این کشور را از ۲۰ هزار به ۵۰ هزار نفر افزایش داد. همچنین مسافرانی که حداقل سه بار واکسینه شده‌اند دیگر نیازی به انجام تست کووید-۱۹ در ۷۲ ساعت پیش از سفر، ندارند.
مقامات ژاپن امیدوارند پایان دادن به محدودیت‌ها شمار گردشگران این کشور را افزایش دهد، اگرچه ساکنان برخی از مقاصد محبوب نسبت به بازگشت به «آلودگی گردشگری» که قبل از همه‌گیری به مناطق آن‌ها آسیب زده بود، ابراز نگرانی کرده‌اند.
سال گذشته تنها ۲۴۵ هزار و ۹۰۰ نفر گردشگر خارجی وارد ژاپن شدند که کمترین آمار به ثبت رسیده از سال ۱۹۶۴ تا کنون است و در مقابل، در سال ۲۰۱۹، رکورد ۳۱ میلیون نفر ورود گردشگر خارجی در ژاپن ثبت شد. دولت این کشور چشم‌انداز بلندپروازانه جذب ۶۰ میلیون گردشگر را تا پایان دهه میلادی ترسیم کرده بود.
در میان هشدارهای تحلیلگران مبنی بر کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده، مقامات ژاپنی امیدوارند که گردشگران خارجی جذب یِن (واحد پول ژاپن) ضعیف شوند که اخیراً در برابر دلار به پایین‌ترین حد خود در تاریخ رسیده است.
 روزنامه تجاری «Nikkei» برآورد کرده، از سرگیری کامل سفرهای خارجی می‌تواند با هزینه‌کرد ۶ تریلیون ینِ (۴۲ میلیارد دلاری) گردشگران همراه شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه