گزارش عملکرد وزارت آموزش و پرورش
اجرای طرح های ملی برای تحقق عدالت آموزشی
اقدامات انجام گرفته در يك سال گذشته
1- انعقاد تفاهم نامه و تمهید مقدمات احداث و مقاوم سازی 600 كلاس درس درمناطق مرزی و عشایری و روستایی با اعتباری بالغ بر 054 میلیارد تومان از محل صندوقدخیره ارزی
2 -برنامه ریزی و آغاز فرایند جذب 20هزار دانشجو معلم ویژه مناطق مرزی و عشایری
3 -راه اندازی قرارگاه های جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در 32 مرکز استان و400منطقه و شهرستان سراسر کشور به منظور ساماندهی یکصد هزار گروه جهادی در بین معلمان و دانش آموزان و محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار
4 -راه اندازی پویش ملی اهداء یک میلیون بسته لوازم التحریر رایگان به دانش آموزان بی بضاعت مناطق مرزی، عشایری و حاشیه شهرها
5 -سازماندهی ، پذیرش و بکارگیری ده هزار نفر نیروی جهادی در قالب گروه های سازندگی وتربیتی جهت انجام فعالیت های ترمیم و بهسازی مدارس و اجرای برنامه های فرهنگی_تربیتی ویژه مناطق محروم در 16 استان مرزی و ارائه خدمات به 97000 نفر از مردم این مناطق
6- انعقاد تفاهم نامه اجرایی و تمهید مقدمات احداث و مقاوم سازی 21 هزار كلاس درس و 3 میلیون مترمربع فضای آموزشی جدید با اعتباری بالغ بر 53000 میلیارد تومان در مناطق مرزی و روستایی با استفاده از تحقق منابع اعتباری تهاتر نفت با مشارکت قرارگاه خاتم االنبیاء )ص(
7-انعقاد تفاهم نامه با وزارت کشور و آغاز عملیات ارتقاء شاخص های فرهنگی_ تربیتی _اجتماعی حاشیه شهرها با مشارکت و هدایت ستاد طرح تحول اجتماع محور 2020 محله کشور
8 -انعقاد تفاهم نامه با بنیاد علوی در خصوص استاندارد سازی و احداث 600كلاس درس ویژه مناطق محروم و کم برخوردار
9-پیگیری و انجام عملیات انتقال مالکیت 130 هکتار از اراضی آموزشی تحت اختیار بنیادمستضعفان به آموزش و پرورش به صورت رایگان
10 -انعقاد تفاهم نامه همکاری با بنیاد علوی در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی_ تربیتی_آموزشی در 16 استان مرزی کشور با اعتبار بالغ بر 1000 میلیارد ریال
11 -شبکه سازی فعاالن حوزه عدالت تربیتی_آموزشی با مشارکت 5000 نفر در قالب دورهمی های تخصصی
12 -طرح ریزی و برنامه ریزی و آغاز عملیات ساخت اردوگاه بین المللی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی)ره( در جوار مزار ان شهید واالمقام به وسعت 35 هکتار با ظرفیت پذیرش 1000 نفر در شبانه روز
13 -انعقاد تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان جهت احداث 1000 مدرسه یک تا سه كلاسه به منظور استاندارد سازی مدارس کانکسی و سنگی
14 -برنامه ریزی و آغاز فرایند حمایت از نوشت افزار و لوازم التحریر ایرانی _اسلامي با تشکیل کارگروه تخصصی مربوطه و با مشارکت »مجموعه ایران نوشت« به منظور عرضه مستقیم لوازم التحریر به تمامی دانش آموزان )از طریق نمایشگاه های حضوری ومجازی در بستر شاد( و نیز اهدای لوازم التحریر رایگان به دانش آموزان بی بضاعت
15 -شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و ایجاد بانک اطلاعات نامبردگان در 32 استان
کشور و اغاز فرایند جذب، آموزش و بازگرداندن آنان به چرخه آموزشی کشور با اولویت مناطق محروم با مشارکت وزارت کشور ، کمیته امداد امام خمینی )ره( ، سازمانبهزیستی ، سازمان نهضت سوادآموزی ، سازمان بسیج مستضعفین ، ستادتحول اجتماع محور 2020محله
16 -انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه فرهنگیان جهت اجرای برنامه های فرهنگی- تربیتی_آموزشی در مناطق کم برخوردار در تابستان 1041 با اولویت برنامه های تربیتی_ تثبیتیادگیری دروس آموزشی_ فعالیت های تابستانه
17 -آغاز فرایند ساخت ده هزار چشمه سرویس بهداشتی استاندارد در مناطق مرزی،روستایی
رويكرد تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدارس باید رويكردي همهجانبه و متوازن باشد؛ این موضوع یعنی تعلیم و تربیت تمام ساحتی چرا كه امروز يكي از مهم ترین رسالت هاي وزارتآموزش و پرورش، تربیت دانشآموزان تمام ساحتی است. دانش آموزان بايد بتوانند در فضاي آموزشي و پرورشي مدرسه در كنار فراگيري علوم و فنون ، مهارت هاي لازم را براي زندگي كسب كنند و با فعاليت هاي ورزشي و تربيتي سلامتي جسماني و شادابي روحي خود را تقويت بخشند.
طرح شهید سلیمانی (نهضت ملی ایجاد ۲ هزار فضای ورزشی درون مدرسهای)
به همين منظور نهضت ملی ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه ای در مناطق محروم کشور آغاز شده و مقررشده تا در قالب این طرح ۲۰۰۰ فضای ورزشی با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهرها تا مهرماه سال جاری ایجاد خواهد شد.
اهداف طرح: افزایش سرانه فضای ورزشی –افزایش بهره مندی دانش آموزان و خانواده ها از فضای ورزشی -توسعه عدالت تربیتی
وزارت آموزش و پرور ش در نظر دارد در طرح شهید سلیمانی با موضوع طراحی، متناسب سازی و ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه ای با اولویت مناطق محروم؛254 سالن ورزشی،1090 زمین چمن مصنوعی/کفپوش روباز،273 زمین ساحلی و 483کلاس درس تربیت بدنی (سالن ورزشی کوچک) را در درون فضاي مدرسه ايجاد و احداث كند.
نكته حايز اهميت در اين طرح :در طول 43 پس از پيروزي انقلاب اسلامي 5355 فضاي ورزشي درون مدرسه اي ايجاد شده و اين در حالي است كه فقط در يك سال گذشته 2100 فضاي ورزشي درون مدرسه اي احداث شده است .
قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر ؛تقویت و محرومیت مدارس مرزی و عشایری
تحقق عدالت از اهداف عالیه جوامع بشری به ویژه جامعه اسلامی است که یکی از اصول دین اسلام است و محوری ترین هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عدالت اجتماعی است. در این میان عدالت تربیتی پررنگ ترین و حیاتی ترین محور عدالت اجتماعی به شمار می رود.اين قرارگاه ماموریت تامین هدایت و جهت دهی منابع برای کاهش فاصله های موجود در نظام آموزش و پرورش با اولویت مناطق مرزی و عشایری روستاها و حاشیه شهرها را برعهده دارد و با حضور ظرفیت های فعال دولتی عمومی و مردمی در حوزه محرومیت زدایی و تحقق عدالت به خصوص عدالت تربیتی با محوریت آموزش و پرورش تشکیل می شود.
از جمله اهداف این طرح می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
1. فراهم آوردن فرصت های برابر دسترسی همگان به تربیت عمومی و رسمی با اولویت مناطق مرزی عشایری و روستایی
۲.ارتقای شاخصهای عدالت تربیتی در ابعاد کمی و کیفی با رعایت تفاوت های فردی جنسیتی فرهنگی جغرافیایی.
۳. توجه هماهنگ و متعادل به همه ساحت های تربیتی
۴. استعدادیابی در مناطق کم برخوردار و برنامهریزی برای حمایت از این استعدادها با اولویت مناطق مرزی عشایری و روستایی
۵.افزایش نرخ ماندگاری جمعیت دانشآموزی در مناطق هدف و پیشگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی.
بیمه تکمیلی فرهنگیان
بیمههای مکمل بهعنوان تکمیلکننده پوشش هزینههای درمانی عمل میکنند. این بیمهنامه به صورت گروهی، انفرادی و خانواده ارائه میشود. بیمه تکمیلی فرهنگیان در دسته بیمه گروهی قرار میگیرد.
در سالهای گذشته تعهدات بیمه تکمیلی برای این قشر بهصورت صندوقی تامین میشد. در این روش بخشی از خدمات درمانی مانند دندانپزشکی، عینک و… تحت پوشش بیمه قرار نمیگرفت. اما در اواخر خرداد ماه ۱۴۰۱ پس از 10سال مجددا طرح بيمه احيا شد و توافقنامه جدیدی بین وزارت آموزش و پرورش و بیمه گر امضا شد. طبق این توافق ۹۰ درصد خدمات درمانی فرهنگیان تحت پوشش بیمه قرار میگیرد. هزینههای درمانی در قالب پوشش بیمه پایه، بیمه تکمیلی و فرانشیز –سهم بیمار- پرداخت میشوند. بیمههای پایه معمولا درصد مشخصی از این هزینههای را پوشش میدهد. هر اداره، سازمان، وزارتخانه و… نیز هر ساله برای بیمه تکمیلی کارکنان و کارمندان خود با یک شرکت قرارداد میبندند. وزارت آموزش و پرورش بیمه تکمیلی فرهنگیان را از سیستم صندوقی به بیمهگری تغییر داد.
تغييرات تعهدات نسبت به سنوات قبل
-تغيير روش اجراي بيمه تكميلي از صندوقي به بيمه گري .
-پرداخت دو سوم نرخ حق بيمه توسط دستگاه.(000/916 ريال سهم بيمه شده و مبلغ 000/834/1 ريال سهم دستگاه)
-افزايش هزينه زايمان اعم از طبيعي و سزارين از 30،000،000 ريال به 160،000،000 ريال.
-افزايش هزينه رفع عيوب انكساري چشم (ليزيك و لازك و ...) از 10،000،000 ريال به 50،000،000 ريال براي هر دو چشم .
-افزايش هزينه عينك و لنز طبي از 1،000،000 ريال به 12،000،000 ريال.
-پرداخت هزينه هاي دندانپزشكي تا سقف 35،000،000 ريال در طول قرارداد. (جديد)
-پرداخت هزينه سمعك تا سقف 150،000،000 ريال در طول قرارداد.(جديد)
-افزايش مراكز درماني طرف قرارداد از 5000 به 12000 مركز.
-افزايش تعداد بيمه شدگان از 1،200،000 نفر به 1،400،000 نفر ( امكان افزايش وجود دارد)
-تحت پوشش قراردادن والدين و همسر كاركنان اناث با همان تعهدات بيمه شدان اصلي .(در سنوات قبل تعهدات سقف دار بود)
طرح معلم تربیت بدنی ، شهید ابراهیم هادی
توجه به منابع انساني اعم از معلمان و كاركنان به عنوان محور تحول در نظام تعليم و تربيت مورد تأكيد سند تحول بنيادين مي باشد، لذا برنامه ريزي براي افزايش انگيزه، نشاط، شادابي و ارتقاء سطح سلامت جسمي، روحي و رواني ايشان از طريق شركت در فعاليت هاي روح بخش، نشاط آفرين و سلامت محور تربيت بدني، امري ضروري محسوب مي شود. به همين منظور، معاونت تربيت بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش، در راستاي تحقق اهداف مندرج در سند تحول بنيادين (راهكار2-8 و 3- 12) و سند تحول دولت مردمي درحوزه ورزش ، بعد از 13 سال توقف ، مجددا برنامه مسابقات ورزش فرهنگيان را احیاء و با هدف ترويج فرهنگ ورزش به منظور توسعه شاخص سلامت و ارتقاء سبك زندگي فعال و سالم در دو بخش برادران و خواهران اجرا نموده است.
• مسابقات بخش برادران : در رشته های فوتسال در دو رده سنی زیر 40 سال و بالای 40 سال ، والیبال و تنیس روی میز
• مسابقات بخش خواهران: در رشته های والیبال ، تنیس روی میز و بدمینتون
مراحل برگزاری مسابقات: مسابقات در سه مرحله منطقه ، استان و کشور برگزار گردید.
آمار شرکت کنندگان در مسابقات فرهنگیان:
تعداد کل شرکت کنندگان مرحله منطقه- 116218 نفر
تعداد کل شرکت کنندگان مرحله استان- 21512 نفر
تعداد کل شرکت کنندگان مرحله کشور- 2300 نفر
مجموع فرهنگیان شرکت کننده خواهر و برادر در مسابقات ورزشی- 140030 نفر
برگزاری مسابقات و جشنواره ورزشی دانش آموزان:
مسابقات ورزشی و جشنواره های ورزشی دانش آموزان با هدف افزایش شادابی ، نشاط ، انگیزه و ایجاد سرانه فعالیت های حرکتی در بین دانش آموزان از طریق شرکت در مسلبقات و جشنواره های ورزشی به عنوان بزرگترین کارگاه تربیتی برگزار می گردد.
برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان: در دو بخش پسران و دختران
مسابقات بخش پسران : در رشته های شطرنج ، شنا، دوومیدانی، تکواندو ، ووشو ، جودو ، ژیمناستیک ، کشتی آزاد و فرنگی
مسابقات بخش دختران: در رشته های شطرنج ، شنا ، دوومیدانی ، تکواندو ، ژیمناستیک و ووشو
برگزاری جشنواره ابتدائی (پدر و پسر و مادر و دختر): در راستای افزایش مشارکت دانش آموزان و والدین در فعالیت های تربیتی و غنی سازی ساعات غیر آموزشی و ترویج سبک زندگی فعال و سالم
آمار شرکت کنندگان در مسابقات و جشنواره دانش آموزی:
تعداد کل شرکت کنندگان در جشنواره ابتدائی : 624 نفر
تعدادکل دانش آموزان پسر شرکت کننده در مسابقات کشوری : 3121 نفر
تعداد کل دانش آموزان دختر شرکت کننده در مسابقات کشوری: 1708 نفر
مجموع دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات و جشنواره ورزشی کشوری : 5453 نفر
طرح ملی آموزش برنامه نویسی وسواد دیجیتال برای اولین بار در آموزش و پرورش کشور
دانش آموزان با تواناییهای مختلف در حوزه فناوری، وارد مراحل اولیه مدرسه میشوند. استفاده آنها از این تکنولوژی بهطور قابلتوجهی در بین دانش آموزان متفاوت است و این وظیفه آموزشوپرورش و مدارس است که دسترسی مساوی به فناوری را برای همه دانش آموزان ایجاد کنند. هجوم سيل عظيم اطلاعات از طريق فناوري اطلاعات لزوم پاسخگويي انسان را به شیوهای متفکرانه و نقادانه تشديد میکند. توانایی روبرو شدن با چالشها به روشهای مختلف، حاصل داشتن هوش خلاق است. زمانی که خلاقیت پرورش مییابد، کودکان یاد میگیرند به قابلیتها و تواناییهای منحصربهفرد خود اعتماد کنند. از این طریق نگرش مثبتی به روند حل مسئله پیدا میکنند و در بزرگسالی تبدیل به انسانهایی متکی به نفس و کاردان میشوند؛ بنابراین، آموزش برنامهنویسی و سواد دیجیتالی توأم با پرورش تفکر محاسباتی میتواند در راستای شکوفایی قابلیتها و پتانسیلهای فکری کودکان بسیار مثمر ثمر باشند.
آموزش کار با کامپیوتر باکیفیت بالا، دانش آموزان را به تفکر و خلاقیت محاسباتی برای درک و تغییر جهان آماده می¬کند. محاسبات پیوند عمیقی با ریاضیات، علوم، طراحی و فناوری دارد و موجب درک و فهم نظامهای طبیعی و مصنوعی میشود. هسته اصلی محاسبات، علوم کامپیوتر است که در آن از طریق برنامهنویسی به دانش آموزان قواعد کلی اطلاعات و محاسبات، نحوه کار و استفاده از سیستمهای دیجیتالی آموزش داده میشود.
اهداف کیفی و کمی طرح بدین شرح است:
اهداف کیفی :
• ارتقا مهارت معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی درزمینهٔ استفاده از ابزارهای دیجیتالی
• توسعه دانش فناورانه معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی
• تقویت نگرش مطلوب معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی در خصوص نقش فناوریهای دیجیتال در زندگی
• پرورش تفکر محاسباتی معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی جهت شناسایی، تحلیل و حل مسائل مختلف زندگی
اهداف کمی :
• ارتقا سواد دیجیتال و مهارت برنامهنویسی 430000 نفر از دانشآموزان دوره ابتدایی (5درصد کل دانشآموزان دوره ابتدایی)
• ارتقا سواد دیجیتال و مهارت برنامهنویسی معلمان مجری طرح متناسب با جمعیت دانشآموزی مدارس منتخب و مجری طرح (با توجه به تغییر بودن تعداد و پراکندگی جمعیت دانش آموزان در مناطق و مدارس مختلف تعداد 19000معلمان مجری آموزشدیدهاند با توجه به دستاوردها و نتایج حاصل از طرح و استقبال بینظیر معلمان و دانش آموزان این طرح در سال تحصیلی 402-401 در 15 درصد مدارس ابتدایی اجرا خواهد شد.
طرح شهید دانشآموز رضا پناهی؛ ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی کشور با جمعیت بیش از 10 دانشآموز
بهینه سازی و ساماندهی فضاها و زیرساختهای کالبدی در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی با تاکید بر ضابطهمند شدن و ایمنسازی مدارس از جمله سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در راستای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش است. در آستانه عید سعید غدیر خم با استعانت از امیرالمومنین (ع) طرح «شهید دانش آموز رضا پناهی» با هدف جمع آوری و ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی و با اولویت مدارس سنگی خشکه چین و مدارس کانکسی بالای 10 نفر دانش آموز (962 باب مدرسه سنگی و کانکسی و 164 باب مدرسه سنگی خشکه چین) کلید خورد.
در طراحی و احداث فضاهای آموزشی همواره کارایی و عملکرد مطلوب کالبدی به عنوان یکی از مشخصههای اساسی قلمداد می شود. در این زمینه قدمت بناها و ساختمانهای آموزشی و بعضا اضطرار در ایجاد برخی فضاها و استفاده از سازههای جایگزین از جمله کانکس باعث کاهش کارایی و کیفیت آموزش می شود. البته در برخی از فضاها و شرایط جغرافیایی و در مکانهایی که جمعیت دانشآموزی کمی وجود دارد استفاده از کانکس راهکاری نسبتا مناسب تلقی می شود.
پیش بینی میشود در صورت تامین اعتبار لازم، این طرح بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده تا پایان سال مالی 1401 توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به اتمام برسد.
تامین منابع مالی و اعتبارات لازم برای اجرای طرح فوق الذکر در قالب اعتبارات ملی و استانی، فروش املاک مازاد آموزش و پرورش، اعتبارات مصوب سفرهای استانی ریاست محترم جمهور، مشارکت جامعه خیرین مدرسهساز، مشارکت نهادها، بنیادها و موسسات خیریه از جمله بنیاد برکت، در قالب تفاهمنامههای همکاری مشترک پیش بینی شده است.
هدفگذاری و شاخصهای مکان یابی پروژهها
الف) شاخص اختصاصی مدارس کانکسی: مستقل بودن کانکس و استفاده از آن به عنوان فضای آموزشی؛
ب) شاخص اختصاصی مدارس سنگی: مدارس سنگی فاقد ملات یا به اصطلاح دارای دیوار خشکه چین؛
ج) شاخص عمومی: دارا بودن حداقل 10 دانشآموز در سال تحصیلی 1401-1400
7-افزایش سهمیه دانش آموزان روستایی در مدارس نمونه دولتی
از مهمترین اهداف تشکیل مدارس نمونه دولتی اهتمام ویژه به تربیت دانش آموزان مستعد مناطق کمتر برخوردار و محروم، ارائه الگو و نمونه ای مناسب برای سایر مدارس در ارتقا کیفیت آموزشی و تربیتی و فراهم آوردن شرایط مناسب برای ادامه تحصیل دانش آموزان مستعد و ایجاد زمینه تربیت نیروی انسانی مورد نیاز مناطق کمتر برخوردار از میان دانش آموزان بومی و منطقه ای برای توسعه عدالت آموزشی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده است.
تغییرات ایجاد شده در آزمون نمونه دولتی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته:
- تاکید بر افزایش سهم دانش آموزان روستایی و کمتر برخوردار با رویکرد توسعه عدالت آموزشی و تربیتی
-اضافه شدن رشته علوم و معارف اسلامی به مدارس نمونه دولتی
- متناسب سازی ضرایب دروس با رشته های تحصیلی در مدارس نمونه دولتی
- رایگان نمودن هزینه ثبت نام برای دانش آموزان بی بضاعت و تحت پوشش
آمارها
۷۹ کلاس جدید برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ افزایش می یابد
مشتمل بر ۳۱ کلاس رشته ریاضی فیزیک
۳۰ کلاس رشته علوم معارف اسلامی
۱۵ کلاس رشته علوم انسانی
و ۳ کلاس هنرستانی
- افزایش ۹.۸۲ درصد تعداد دانش آموزان پایه دهم نسبت به سال گذشته ۹.۸۲
- افزایش ۲۷.۷۴ درصد تعداد دانش آموزان روستایی
کسب افتخارات بین المللی
اولین حضور دانشآموزان ایرانی در المپیادهای بینالمللی در سال ۱۳۶۶ رقم خورد؛ شش دانشآموز برگزیده بعد از دیدار با رئیسجمهور وقت، آیت الله خامنهای به بیست و ششمین المپیاد بینالمللی ریاضی که آن سال به میزبانی کوبا برگزار میشد اعزام شدند و به عنوان اولین حضور خوش درخشیدند: کسب یک مدال برنز و رتبه بیست و ششم جهان!
در سال 1401 تیمهای المپیاد ریاضی در بین ۱۰۴ کشور با کسب سه مدال طلا و سه مدال نقره از جایگاه بیست و نهم به جایگاه هشتم صعود کردو در المپیاد زیستشناسی در بین ۶۵ کشور با کسب چهار مدال طلا برای اولین بار در جایگاه اول جهانی قرار گرفتیم. همچنين در المپیاد شیمی با کسب دو مدال طلا و دو مدال نقره در جایگاه پنجم در بین ۸۴ کشور قرار گرفتیم.
کسب رتبه های بی نظیر در المپیادهای جهانی پس از سالها شامل:
2 مدال نقره و 3 مدال برنز در المپیاد فیزیک
کسب سه مدال طلا و سه مدال نقره در المیاد ریاضی
4 مدال طلا در المپیاد زیست شناسی
دو مدال طلا و 2 مدال نقره در المپیاد شیمی
شايان ذكر است؛با هدف پرورش استعداد های نخبه دانش آموزان مصوبه باشگاه دانش پژوهان از شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تربیت دانش آموزان المپیادی اخذ شد.
افتخار آفريني ديگري كه در سال 1400 براي آموزش و پرورش رقم خورد
كسب رتبه هاي برتر در هفتمین دوره مسابقات دانش آموزان جهان اسلام و سي و هشتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم بود. در اين مسابقات دانش آموزان عزيز جمهوري اسلامي توانستند در بخش پسران رتبه نخست در رشته قرائت تحقیق و رتبه دوم در رشته حفظ کل و در بخش دختران رتبه هاي نخست در رشته قرائت تحقیق و حفظ كل را كسب كنند.همچنين رتبه نخست رشته قرائت تحقیق و قرائت ترتيل در سي و هشتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم به معلمان جمهوري اسلامي ايران اختصاص یافت.