روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ سه شنبه ۲۵ مرداد - شماره 4188

رییس ساترا:

قانون‌مندی فضای مجازی، لزوماً محدودیت نیست

 سعید مقیسه ـ رییس ساترا ـ می‌گوید: صدا و سیما خود را حامی فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی می‌داند و از تولید و نشر محتوای اسلامی ایرانی در فضای مجازی حمایت می‌کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر(ساترا)، جلسه‌ی هم‌اندیشی ساترا و اتحادیه تولید نشر محتوا در فضای مجازی با حضور سعید مقیسه رییس ساترا، محمد حسام‌پور معاون پایش و نظارت و محمد صادق افراسیابی سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، سعید مشهدی مدیر عامل اتحادیه تولید نشر محتوا در فضای مجازی، سید علی علوی رییس هیئت‌مدیره و سایر اعضای هیئت مدیره این اتحادیه تشکیل شد.
سعید مقیسه در ابتدای نشست گفت: ساترا از تعامل با اتحادیه‌ها و مجامع قانونی استقبال می‌کند و یکی از مسیرهای تسریع و تسهیل عرضه‌ی حمایت‌ها را همکاری با اتحادیه‌ها و مجامع مذکور می‌داند.
رییس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در ادامه ضمن معرفی سامانه‌ی بازار محتوای سازمان صداوسیما گفت: در بازار محتوای صداوسیما بالغ بر ۲۶ میلیون رکورد اطلاعاتی و هزاران عنوان برنامه از محتوای تمام شبکه های رادیویی و تلویزیونی و آثار سینمایی داخلی و خارجی وجود دارد و در قالب بسته های حمایتی و مبتنی بر نظام رتبه‌بندی پلتفرم‌های دارای مجوز از ساترا در اختیار ایشان قرار می‌گیرد. وی خاطرنشان کرد: ساترا خود را حامی فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی می‌داند و از تولید و نشر محتوای اسلامی ایرانی در فضای مجازی حمایت می کند.
مقیسه در ادامه با اشاره به فرآیند تولید محتوای صوت و تصور فراگیر گفت: در این فرآیند، زنجیره‌های ارزش آفرینی مختلف و منقطع و موازی وجود دارد. از ایده تا طرح، از طرح تا تولید سینمایی و نمایش خانگی و فضای مجازی و ... تا برودکست تا محصولات جانبی همه یک زنجیره است.
وی افزود: به نظر من یکی از مهم‌ترین اهداف اتحادیه و مجامع می‌تواند کمک به هم‌افزایی و هم راستایی فعالیت‌ها زنجیره‌های ارزش آفرینی باشد. اگر زنجیره تولید محتوا را به یکدیگر متصل کنیم، باعث ارتقاء کارایی و اثربخشی تلاش در عرصه فرهنگ و هنر خواهد شد. رئیس ساترا در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه تنظیم‌گری گفت: در این مسیر نیاز به تنظیم‌گری و مقررات گذاری است. قانون‌مند کردن زیست بوم تولید محتوا در فضای مجازی، لزوماً محدود کردن نیست؛ بلکه راهگشای ارائه حمایت‌ها و تسهیلات و محتوای دولتی به بخش خصوصی است و همینطور زمینه‌ساز رشد پایدار برای همه فعالین صنعت در یک رقابت سالم است.  

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه