روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ يکشنبه ۲۳ مرداد - شماره 4186

در دیدار با ارکان انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه های سراسری عنوان شد؛

پرنیان: رسانه ها در پیشرفت و تحولات اقتصادی سهیم هستند

آذربایجان شرقی   رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به نقش بسزای اصحاب رسانه در رشد و توسعه حوزه های مختلف اقتصادی اظهار کرد: با برجسته کردن داشته‌های اقتصادی، باید این بخش را تقویت کنیم و رسانه ها باید ورود جدی‌تری به این عرصه ها داشته باشند.
صابر پرنیان در دیدار با ارکان و اعضای هیئت مدیره و بازرسان انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه‌های سراسری استان آذربایجان شرقی گفت: اگر در کشورهای اروپایی تحولات اقتصادی به سرعت پیش می رود یکی از پایه های اصلی، رسانه است.
وی تاکید کرد: با وجود این که اقداماتی برای ارتباط موثر با اصحاب رسانه شروع شده ولی تاکنون نتوانسته ایم به مفهوم واقعی برای توسعه استان در کنار رسانه ها باشیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: در حوزه اقتصادی استان اتفاقات خوبی در حال وقوع است و ما باید با همراهی و همکاری یکدیگر رویدادهای مهم و حیاتی دیگری را نیز برای بهبود معیشت مردم ایجاد کنیم.
پرنیان با بیان این که رسانه به شکل گیری افکار در جامعه جهت می دهد، گفت: بخش های صنعت، معدن و تجارت حوزه اقتصادی است و در این حوزه به فکر افزایش توانمندی مردم هستیم بنابراین برای تسهیل امور، اصحاب رسانه باید یک فضای روانی مناسب از استان ترسیم کنند.
وی ادامه داد: آذربایجان شرقی در تمام حوزه ها جزو چهار استان اول کشور است؛ پس تا جایی که می توانیم اخبار خوش به جامعه مخابره کنیم.
پرنیان با بیان این که با مطرح کردن ظرفیت های استان در رسانه ها، از توانمندی های فعالان اقتصادی حمایت کنیم، گفت: ۸۵ درصد اقتصاد کشور در اختیار دولت و بخش خصولتی است ولی این موضوع در استان برعکس است یعنی اقتصاد استان بر پایه بخش خصوصی است در این زمینه باید همه کمک کنیم تا در استان با توسعه اقتصادی تولید ثروت ایجاد شود.
وی اظهار کرد: ظرفیت های صنعتی زیادی در استان داریم و در حوزه صنایع مختلف و حتی تجارت می توانیم کارهای بسیاری انجام دهیم.
پرنیان با بیان این که فضای مثبتی را برای رونق کسب و کار در این حوزه ایجاد کرده ایم، گفت: باید با برجسته کردن داشته های اقتصادی، این بخش را تقویت کنیم و رسانه ها ورود جدی تری به این عرصه داشته باشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: اگر آذربایجان شرقی به یک استان اقتصادی تبدیل شود علاوه بر بهبود معیشت مردم، بسیاری از مسایل فرهنگی و اجتماعی نیز حل می شود. وی با ابراز خشنودی از شکل گیری تخصصی تشکل های رسانه ای اظهار داشت: انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه های سراسری، ظرفیت رسانه ای موثر و عظیمی برای استان آذربایجان شرقی از جمله در حوزه صنعت، معدن و تجارت محسوب می شود.
پرنیان اضافه کرد: علاقه مند هستیم تعامل و همکاری مستمری با انجمن نوپا و تخصصی سرپرستان جراید داشته باشیم.
وی ضمن استقبال از انجام طرح های مشترک، بر لزوم برخورداری از پیوست رسانه ای فعالیت های سازمان صمت استان، تاکید کرد و خواستار همکاری انجمن صنفی دفاتر نمایندگی روزنامه های سراسری در این راستا شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه