روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ يکشنبه ۲۳ مرداد - شماره 4186

دو نماینده مجلس:

تیر آمریکا علیه اسلام انقلابی

 با مجاهدت‌های مدافعان حرم به سنگ خورد
  عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: آخرین تیر آمریکا علیه اسلام انقلابی به نام داعش با مجاهدت‌های رزمندگان جبهه مقاومت به سنگ خورد و نتیجه آن برای آمریکایی‌ها عکس بود.
بیژن نوباوه وطن در پاسخ به بیانیه موهن میر حسین موسوی علیه مدافعان حرم و حافظان امنیت با مغرضانه خواندن ادعاهای وی اظهار داشت: تشکیل داعش برای مقابله با اسلام انقلابی آخرین تیر آمریکا برای مقابله با اسلام واقعی و انقلابی بود که با مجاهدت‌های رزمندگان جبهه مقاومت و نقشی که جمهوری اسلامی ایران در این زمینه بازی کرد این تیر به سنگ خورد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: تشکیل داعش و حمایت از آن نه تنها برای آمریکا نتیجه و ثمره‌ای نداشت بلکه این تقابل در نهایت به نفع جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت تمام شد.
نوباه‌وطن گفت: تشکیل داعش یک شمشیر دولبه بود از یک سو آمریکا با تشکیل این گروه تروریستی به دنبال ترسیم یک نقش خشن از اسلام بود و از سوی دیگر با ایجاد این گروه سعی در ایجاد رعب و وحشت در سطح منطقه داشت.
وی خاطرنشان کرد: رهبران داعش و جمله ابوبکر البغدادی توسط سازمان سیا آموزش داده می‌شدند و حمایت‌های زیادی از نظر نظامی و مالی از این گروه تروریستی از طرف آمریکا و انگلیس به عمل می‌آمد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا هزاران میلیارد دلار در حمایت از داعش هزینه کرد، افزود: علاوه بر جمهوری اسلامی ایران و ملل مسلمان منطقه،کشوری مثل روسیه نیز برای مقابله با داعش وارد معرکه شد و ایران توانست این کشور را نیز با خود در این جبهه همراه سازد.
نوباوه‌ وطن تصریح کرد: امروز همه کشورهای مسلمان و حتی کشورهای غیر مسلمان، از جبهه مقاومت در مقابل با داعش حمایت می‌کنند چرا که داعش نه تنها برای مسلمانان بلکه برای کشورها و ملل غیرمسلمان نیز یک خطر بالقوه و بالفعل به شمار می‌رفت.
وی خاطرنشان کرد: پیروزی جبهه مقاومت بر داعش و حامیانش یک پیروزی بزرگ بود چرا که غرب و آمریکا تمام توان خود را برای حمایت از این گروه تروریستی به‌کار گرفته بود و طبیعی است که امروز سعی کند تا این پیروزی بزرگ جبهه مقاومت را مخدوش کند و وارونه جلوه دهد چرا که پیروزی جبهه مقاومت بر داعش همانقدر که به کام ملل آزاده دنیا شیرین است که به کامه حامیان این گروه تروریستی تلخ و  آنها نمی‌توانند این شکست  را تحمل کنند.
او در مسیر داعشی‌ها گام برمی‌دارد
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: میرحسین موسوی ماهیتش را بیشتر نشان داد و مشخص شد که در مسیر داعشی ها گام برمی‌دارد.
حجت الاسلام سید محمود نبویان ، در واکنش به توهین میرحسین موسوی به مدافعان حرم، اظهار داشت: با این صحبت‌هایی که از سوی وی مطرح شد، ماهیت موسوی و دوستانش برای ما بیشتر روشن شد. البته یکسری از دوستان میرحسین نیز که در این مملکت سمت داشتند و دارند، دو سال قبل به شهید سلیمانی حمله کردند و ماهیت خود را به همه نشان دادند.
وی در واکنش به جسارت موسوی به شهید همدانی، تصریح کرد: شهید همدانی کجا رفته بود؟ وی جایی رفته بود که تروریست‌ها در آنجا بودند و در مقابل تروریست‌ها مقاومت کرد و در نهایت هم جان خود را در مبارزه با تروریست‌ها فدا کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوال بنده آن است که آیا ما باید مدافع شهید همدانی باشیم یا مدافع تروریست‌ها؟ طبیعتاً میرحسین موسوی با این حرف‌هایی که زد، موضع خود را روشن کرد و نشان داد که مدافع شهید همدانی، شهید سلیمانی، مدافعان حرم و کسانی که در مقابل تروریست‌ها می‌ایستند، نیست.
نبویان تاکید کرد: میرحسین موسوی نشان داد که مدافع افرادی نیست که با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند. شهید سلیمانی و شهید همدانی در مقابل تروریست‌ها ایستادند و موضع میرحسین موسوی مشخص‌تر شد چرا که در دفاع از تروریست‌ها و علیه شهید همدانی، شهید سلیمانی و مدافعان حرم صحبت کرد.
وی اظهار داشت: اگر تروریست‌ها به ایران می‌آمدند، علاوه بر اینکه به کشورمان حمله می‌کردند، ناموس و زن و بچه مردم هم به تاراج می‌رفت. باید به میرحسین موسوی گفت که خوب است آدم اندکی غیرت داشته باشد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدافعان حرم و شهید همدانی ایستادند تا ناموس مان حفظ شود و مورد تعرض قرار نگیرد. موسوی که به شهدایی چون شهید سلیمانی و همدانی و دیگر شهدای مدافع حرم حمله می‌کند، باید پاسخ دهد که چقدر برای ناموس و حریم کشور ارزش قائل است؟
نبویان یادآور شد: مدافعان حرم جان خود را در راه سیدالشهدا (ع) و حضرت زینب (س) فدا کردند. دفاع از حرم آنقدر مهم است که امام حسین (ع) در روز عاشورا تا آخرین لحظه ایستادگی کرد.
وی بیان کرد: امروز هم یزیدیان زمان در قامت داعشی ها ظاهر شدند و به حرم حضرت زینب (س) حمله می‌کنند و مردم بی گناه را مورد حمله و آزار قرار می‌دهند. شهدای مدافع حرم جان خود را برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) فدا کردند اما داعشی ها مانند یزیدیان به حرم حمله کردند. سوال ما از میرحسین موسوی آن است که آیا طرفدار یزیدیان و داعشی ها است که در دفاع از تروریست‌ها حرف می‌زند؟
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمانی که میرحسین موسوی به شهدای مدافع حرم حمله می‌کند، ماهیت خود را به همه نشان داد که در مسیر داعشی ها و یزیدیان گام برمی‌دارد و در این عصر، موضع خودش را روشن کرد که در دایره و مسیر حسینیان تعریف نمی‌شود. موسوی ماهیت خودش را بیشتر از گذشته روشن کرد که در کدام قبیله جا دارد.
نبویان تصریح کرد: همه ما موظفیم در برابر داعشی ها که تداوم دهنده یزیدیان هستند و در مقابل کسانی که از داعشی ها دفاع می‌کنند و به حسینی‌ها و مدافعان حرم حمله می‌کنند، بایستیم. ما تا قیام قیامت از گروه حسینی‌ها جدا نمی‌شویم و تا روز قیامت با دشمنان اهل بیت (ع) و دشمنان مدافعان حرم، دشمن خواهیم بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور:
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی
 باید بین نمایندگان مقبولیت داشته باشد
  معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به حساسیت‌های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهارکرد: فردی باید برای این وزارتخانه انتخاب شود که در بین نمایندگان مجلس مقبولیتی داشته باشد و با رأی خوبی از مجلس به این وزارت برود.
سید محمد حسینی درباره معرفی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از استعفای آقای دکتر عبدالملکی، بلافاصله آقای زاهدی وفا به‌عنوان سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه تعیین شد. ایشان استاد دانشگاه است و سابقه اجرایی در وزارت اقتصاد دارد. با سرپرستی آقای زاهدی وفا، فعالیت‌ها همچنان انجام می‌شود و وقفه‌ای در انجام کار صورت نگرفته است.
وی با یادآوری این موضوع که از نظر قانونی رئیس‌جمهور سه ماه فرصت دارد که وزیر جدید را معرفی کند، اظهار کرد: رئیس‌جمهور باید بررسی‌های دقیقی در این زمینه داشته باشد، زیرا وزارت کار یک وزارت معمولی نیست و چند وزارت‌خانه در یکدیگر ادغام شده است و این وزارت‌خانه عریض‌وطویل را ساخته است که دارای شرکت‌های متعدد و سازمان‌های مختلف مانند تأمین اجتماعی و شستا است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور که به صورت تلفنی با رادیو گفت‌وگو صحبت می‌کرد، از فرصت یک‌ماهه برای معرفی وزیر کار گفت واظهار کرد: نظرات مختلفی در این باره مطرح شده است و افراد مختلف از جمله فعالان عرصه اقتصادی و نخبگان جامعه دراین‌خصوص نظر خود را بیان کرده‌اند تا در نهایت یک انتخاب دقیق و مناسب داشته باشیم و وزیر هم با اعتمادبه‌نفس بیشتری کار خود را انجام دهد.
حسینی با اشاره به نظرات نمایندگان درباره وزیر پیشنهادی کار گفت: نمایندگان مجلس به‌ویژه در روزهای ابتدایی استعفای وزیر سابق کار، افرادی را از داخل و خارج از مجلس برای زعامت این وزارت‌خانه معرفی می‌کردند و بنده هم به رئیس‌جمهور منتقل می‌کردم. البته دراین‌رابطه کمیته خاصی تشکیل نشده است و ضرورتی هم ندارد زیرا در دفتر خود رئیس‌جمهور این موارد بررسی می‌شود. وی با بیان اینکه کمبود نیروی نخبه برای معرفی به‌عنوان وزیر کار وجود ندارد، درعین‌حال تصریح کرد: برای اینکه انتخاب شایسته‌ای انجام شود تا وزارت‌خانه مربوطه به‌خوبی اداره شود باید تأمل وجود داشته باشد. همچنین فردی باید انتخاب شود که در بین نمایندگان مجلس نیز مقبولیتی داشته باشد تا با رأی خوبی از مجلس به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برود. برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص دلایل معرفی نشدن وزیر برای وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی با سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه