روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۹ مرداد - شماره 4184

نخستین محموله نفت ترش آمریکا به آلمان صادر شد

 داده‌های مربوط به رصد کشتی‌ها نشان می‌دهد یک نفتکش حامل نفت ترش آمریکا هفته گذشته برای نخستین بار به آلمان صادر شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته منابع و تحلیلگران و همچنین بر اساس داده‌های مربوط به رصد کشتی‌ها، هم‌زمان با تلاش پالایشگاه‌های آلمان برای آزمایش جایگزین‌های نفت روسیه، یک نفتکش حاوی نفت ترش آمریکا هفته گذشته برای نخستین بار به بندر روستوک آلمان صادر شد.
اتحادیه اروپا در نظر دارد تا پایان سال جاری میلادی صادرات نفت روسیه را به‌طورکامل تحریم کند و در تلاش است تا از واردات نفت‌خام روسیه که خوراک پالایشگاه‌های آلمان، لهستان و سایر کشورهای اروپای مرکزی را با خط لوله تأمین می‌کند، خودداری کند.
پالایشگاه‌ها نیز در نظر دارند نفت‌خام دریابرد نروژ، عربستان، بریتانیا و آمریکا را جایگزین نفت روسیه کنند. روسیه پیش از این با صادرات گاز طبیعی خود نشان داده است که به‌دلیل تحریم‌های مالی اتحادیه اروپا به‌دنبال آغاز درگیری‌های میان مسکو و اوکراین در ماه فوریه، تمایل دارد صادرات گاز را به اروپا به‌طورکامل متوقف کند.
بر اساس داده‌های شرکت ردیابی کشتی ریفینیتیو آمریکا، نفتکش کپری‌کورن سان نفت‌خام ترش نوع مارس آمریکا را در سواحل لوئیزیانا بارگیری و طی سوم ماه اوت (۱۲ مردادماه) در بندر روستوک آلمان تخلیه کرده، این نفتکش در اجاره شرکت شل بوده و برآورد می‌شود که حامل ۵۷۰ هزار بشکه نفت بوده است.
جیم میچل، مدیر تحلیلگران حوزه نفت آمریکا در شرکت ریفینیتیو، گفت: اگرچه این نخستین محموله نفت‌خام نوع مارس است اما در گذشته نیز نفت ترش نوع وست تگزاس آمریکا (به آلمان) صادر شده، هرچند مقدار آن بسیار کم بوده است.
نفت‌خام نوع مارس از مقدار تقطیر بالاتری نسبت به انواع نفت‌خام وست تگزاس اینترمدیت یا ایگل فورد برخوردار است. با نزدیک شدن به فصل زمستان، آلمان تقاضای خود را برای فرآورده‌های تقطیری افزایش خواهد داد و از هر جایی که بتواند این محصولات را تهیه می‌کند.
پایانه نفتی روستوک در دریای بالتیک از طریق خط لوله به دو پالایشگاه پی‌سی‌کی شودت با ظرفیت روزانه ۲۳۳ هزار بشکه و کارخانه لونا متعلق به شرکت توتال انرجیز با ظرفیت ۲۴۰  بشکه در روز متصل است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت:
احیای شرکت «فاوا نفت» در دستور کار قرار گرفت
 رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در دومین نشست شورای عالی خدمات، از برنامه‌ریزی گروه اقتصادی صندوق‌ها برای احیای شرکت «فاوا نفت» خبر داد.
به گزارش شانا، عبدالحسین بیات در دومین نشست شورای عالی خدمات صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: از منظر اقتصادی، سرمایه‌گذاری در حوزۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات از چشم‌انداز روشنی برخوردار است.
وی افزود: احیای شرکت «فاوا نفت» که متعلق به حوزه سرمایه‌گذاری صندوق‌ها بود و در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کرد در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس هیئت‌رئیسه در خلال گزارش بخش‌های مربوط به خدمات نیز گفت: در صندوق‌های بازنشستگی، توسعه خدمات رفاهی مانند گردشگری، ورزش و مراکز اقامتی به‌دلیل اهمیت این مقوله در حوزه سلامت، حساسیت بالایی دارد.
بیات با اشاره به گزارش معاون رفاه و بازنشستگی درباره فعالیت‌های قابل واگذاری به کانون‌ها، افزود: شتاب بخشی به امور ورزش و گردشگری ضروری است.
رئیس هیئت‌رئیسه در این نشست با اشاره به گزارش معاون درمان درباره میانگین بازپرداخت هزینه‌ها و روند توسعه مراکز طرف قرارداد، گفت: سازوکارهای مختلف و نو را جهت بهبود زمان بازپرداخت هزینه‌ها بررسی کنید، زیرا میزان زمان کاهش یافته در بازپرداخت هزینه‌ها، به‌منزله پایان کار نیست بلکه باید به‌طور مستمر شیوه‌های ارائه خدمات را بررسی و روش‌های بهتر جایگزین شود.
بیات افزود: توسعه روزافزون مراکز طرف قرارداد باکیفیت، همواره مورد توجه است؛ موضوع درمان برای عزیزان بازنشسته و خانواده آن‌ها بسیار مهم است و باید این مراکز، مراکزی قابل اطمینان و باکیفیت باشند.
وی به خدمات ارائه‌شده به بازماندگان نیز اشاره کرد و گفت: در ارائه خدمات، توجه لازم برای رسیدگی به خانواده و یا فرد بازمانده، وظیفۀ حرفه‌ای دست‌اندرکاران صندوق است.
در این نشست، آخرین اقدام‌های انجام‌شده و در حال اجرای حوزه درمان، مالی، فناوری اطلاعات، حقوقی، محاسبات بیمه‌ای و مطالعاتی، رفاه و بازنشستگی، منابع انسانی و آموزش، ارزیابی شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه