روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ شنبه ۱۱ تير - شماره 4160

سبک زندگی نو

  مینو همایی - آیا ازدواج آسان شدنی است؟ چگونه می‌توانیم ازدواج ساده و آسانی داشته باشیم؟ این سؤالی است که بسیاری از جوانان هنگام تصمیم برای ازدواج با آن رو به رو می‌شوند. در شرایط فعلی جامعه و مواجه شدن جوانان با مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار زیاد، پاسخ به این سؤال دشوارتر از قبل شده است. شاید خیلی از جوانان یکی از دلایل تن ندادن به مسوولیت‌های زندگی مشترک را هزینه‌های سرسام آور مراسم شروع این زندگی بدانند؛ هزینه‌های عقد و عروسی و... که در سال‌های اخیر به طور غیرعادی تغییر کرده و از مراسم جشن ساده ای که برای شروع یک زندگی می گرفتند به مراسم‌های بسیار مجلل و پر زرق و برق و با نیت چشم و هم چشمی تبدیل شده است که در اکثر موارد عروس و داماد باید تا سالیان سال هزینه این تجملات و چشم و هم چشمی ها را به صورت وام و قسط بپردازند.
معیار‌های ازدواج آسان به گونه‌ای در نظر گرفته شده اند که هم ضروری ترین معیار ها برای ازدواج موفق مورد توجه باشد و هم با توجه به این معیار ها به سادگی بتوان زندگی مشترک را شروع کرد . معیار‌های ازدواج آسان به این معنا نمی باشد که فرد معیار‌های اصلی برای ازدواج را نادیده بگیرد بلکه معیار‌های ازدواج آسان به این معنی است که معیار ها بر اساس اهمیت و تاثیر گذاری در زندگی مشترک دسته بندی شوند . در انتخاب معیار‌های آسان برای ازدواج به طور حتم بیشترین توجه به معیار‌های معنوی می باشد نه معیار‌های مادی و سطحی . اصلی ترین معیار‌های ازدواج آسان بر اساس ارزش‌های حقیقی و ارکان ازدواج موفق تعیین می شوند . اصلی ترین معیار‌های ازدواج آسان در روانشناسی ازدواج با توجه به پژوهش‌های فراوان مشخص شده اند . از اصلی ترین معیارهای ازدواج میتوان به مواردی مانند تناسب در جهان بینی ، تفاهم در اعتقادات دینی مذهبی ، علاقه متقابل ، داشتن شخصیت مکمل و موازی ، تفاهم در سبک زندگی ، درک متقابل ، پذیرش ارزش ها و خط قرمز‌های یکدیگر و . . . اشاره کرد . به طور حتم ملاک‌های فوق در کیفیت زندگی مشترک و تعالی آن بسیار تاثیر گذار هستند . ملاک ها و معیار‌های ازدواج آسان از نظر اسلام شامل مواردی است که می تواند ضامن یک زندگی سلامت و با کیفیت باشد چرا که هر کدام از این معیار ها ریشه روانشناختی خاص خود را دارد و عدم هر کدام می تواند زندگی مشترک را با مشکل روبرو کند . برخی از این ملاک ها و معیار ها شامل پایبند بودن به اعتقادات دینی و مذهبی ، اعتقاد به ارزش‌های حقیقی مانند هم نوع دوستی ، داشتن اخلاق نیکو و رفتار پسندیده ، مسئولیت پذیر بودن برای پیشبرد زندگی ، داشتن فضایل اخلاقی مانند تعهد و وفاداری ، با پشتکار بودن و اهل کار تلاش و . . . می باشد .
مسلماً تعریف ازدواج آسان از فردی به فردی دیگر متفاوت است. زیرا هر فردی بر اساس شرایط اقتصادی، خانوادگی و اجتماعی خود برای ازدواج برنامه ریزی و اقدام می‌کند. تعریف ازدواج آسان را خود شما با توجه به وضعیت دو خانواده مشخص می‌کنید. به طور کلی منظور این است که در مسائل مالی و اجرایی ازدواج سخت‌گیری نشود و همه روند ازدواج با سهل‌گیری و تلاش برای کم کردن موانع طی شود و افراد موثر در خانواده‌ها سنگ‌اندازی نکنند. برای اینکه ازدواج آسانی داشته باشید و در آینده مشکلات کمتری را با همسرتان تجربه کنید باید آگاهی‌هایی به دست آورید.
قطعاً یکی از مهم ترین عوامل برای رسیدن به ازدواج آسان، کنار گذاشتنِ سخت گیری‌های متداول در ایجاد شرایطی برای ازدواج آسان می باشد که در بسیاری از موارد باعث می شود کسانی که قلباً میل و رغبت به ازدواج دارند نتوانند خود را در این شرایط قرار دهند و ناچاراً به زندگی در کنار والدین اکتفا کنند. شاید همه ما بارها و بارها با اصطلاح «آسان گیری در ازدواج» مواجه شده باشیم اما به معنای واقعی این اصطلاح پی نبرده باشیم. ازدواج آسان به معنای نادیده گرفتن شرایط لازم برای ازدواج دو نفر نیست، بلکه به این معنی است که هر دو نفر مایل باشند با هر آنچه که در توانشان است در کنار یکدیگر شرایطی را فراهم کنند که بتوانند پس از آن و در کنار یکدیگر به رشد و احساس خوشبختی دست پیدا کنند. در صورت ادامه اقدامات نظامی روسیه؛
احتمال کیسینجر از جنگ مستقیم میان مسکو و غرب
 وزیر امور خارجه سابق آمریکا سه سناریوی احتمالی برای جنگ اوکراین ارائه داد.
هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در گفت‌وگو با مجله انگلیسی «اسپکتیتور» گفت: اگر روسیه تا همینجا که پیش آمده متوقف شود، ۲۰ در صد از خاک اوکراین را گرفته است، یعنی مناطق صنعتی و بخش اساسی کشاورزی و بخشی از قلمرو این کشور در ساحل دریای سیاه. وی افزود: نقش ناتو (در این صورت) از اهمیت سابق برخوردار نخواهد بود. کیسینجر گفت که دومین سنارو عقب راندن روسیه از مناطقی است که در عملیات‌های نظامی خود به دست آورده، از جمله شبه‌جزیره کریمه که در ۲۰۱۴ به روسیه الحاق شد. به گفته کیسینجر، اگر اقدامات نظامی ادامه یابد، احتمال «جنگ مستقیم میان روسیه و غرب» افزایش می‌یابد. سناریوی سوم کیسینجر بازگشت به مرزهای پیش از آغاز حمله در ۲۴ فوریه است. او گفت، در این صورت، اوکراین مجددا تسلیح شده و همکاری‌هایش با ناتو نزدیک‌تر می‌شود، حتی شاید روزی عضو ناتو شود. این دیپلمات بازنشسته آمریکایی افزود، این سناریو نیازمند آن است که مناقشه برای مدت مشخصی متوقف شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه