روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۱ سه شنبه ۷ تير - شماره 4158

کارشناس اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی:

پایانه‌های فروشگاهی طرح بزرگ نظام مالیاتی برای شفافیت اقتصاد کشور است

 کارشناس اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی را طرح بزرگ نظام مالیاتی برای شفافیت اقتصاد کشور دانست.
به گزارش سازمان مالیاتی کشور، «جواد اسکندری» با تاکید بر اینکه اولویت اول کشور در حال حاضر باید اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان باشد، گفت: این قانون  پایه مالیاتی جدیدی نیست و صرفاً موجبات شفافیت اقتصادی را فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: هیچ منطقی اجازه نمی‌دهد که از کارگر، کارمند، معلم و کسانی که دارای فعالیت اقتصادی شفاف هستند مالیات اخذ شود و از بخش غیرشفاف به‌نوعی حمایت شود و از آنها مالیاتی اخذ نشود.
این کارشناس فرار مالیاتی را به‌اندازه فساد برای اقتصاد کشور ویرانگر دانست و گفت: قوانینی که ما در این حوزه داریم از جمله قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان می‌تواند به حاکمیت در ایجاد این شفافیت و افزایش درآمدهای مالیاتی از جهت مقابله با فرار مالیاتی کمک زیادی کند.
وی تصریح کرد: از طرف دیگر در حال حاضر دلیل عدم وجود اطلاعات کافی و عدم شفافیت کامل فعالیت‌های اقتصادی در برخی موارد ممکن است محاسبات صورت‌گرفته در خصوص میزان مالیات، با خطای محاسباتی همراه باشد و در حق برخی مودیان اجحاف صورت بگیرد که اجرایی‌شدن این قانون به میزان زیادی جلوی این‌گونه خطاها را می‌گیرد.
کارشناس اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان را طرحی بزرگ و با ابعاد ملی توصیف کرد و گفت: اجرای کامل و موفق این طرح مستلزم هماهنگی و همکاری همه ارکان دولت، مجلس شورای اسلامی و آحاد مردم با نظام مالیاتی کشور است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه