روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ يکشنبه ۱ خرداد - شماره 4133

سریال کرونایی در پایان راه ساخت

مهدی فخیم‌زاده از «اپیدمی» رفت

 ساخت فاز دوم سریال «موج اول» با عنوان «همه‌گیری» این روزها در حوالی ورامین ادامه دارد و به گفته‌ی تهیه‌کننده با وجود دشواری‌های زیاد در مسیر تولید، چند روز دیگر ساخت آن به پایان می‌رسد. این سریال که با عنوان «اپیدمی» شناخته شد، هنگام پخش به «موج اول» تغییر نام داد.
سعید کمانی ـ تهیه‌کننده سریال ـ از پایان فصل دوم این مجموعه خبر داد و درباره‌ی محتوای آن توضیح داد: در فصل دوم که در حال تولید است، عملا قصه سریال و اغلب بازیگران تغییر کرده‌ است. قرار بود این سریال در ۱۶ قسمت تولید شود اما در ۲۴ الی ۲۵ قسمت به پایان می رسد. آقای فخیم‌زاده که در فصل اول حضور داشتند دیگر حضور ندارند و نیما شاهرخ‌شاهی از بازیگران جدید در این فصل حضور دارد.
وی درباره‌ی وضعیت تولید این سریال که با دشواری همراه است و ساخت فاز سوم آن توضیح داد: کار فاز سومی هم دارد اما با شرایط سختی که ایجاد شده، مسیر برای تولید کار دشوار شده است. در حال حاضر هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ تولید و پایان کار، «اپیدمی» نفس‌های آخر را می‌کشد.
به گفته‌ی این تهیه‌کننده «اپیدمی» این روزها در ورامین در حال تصویربرداری است و ۱۰ خرداد ساخت آن به پایان می‌رسد.
فصل دوم مربوط به بخش پاندومی کرونا است و روایتی از تلاش کادر درمان و نیروهای جهادی و شهادت بسیاری از آنها در مسیر قصه را شامل می‌شود.
محسن قصابیان، کوروش سلیمانی، مهدی صبایی، نیلوفر کوخانی، آتش‌تقی پور، علی غلامی، مالک سراج، آوا دارویت، عبدالرضا نصاری، روزبه اختری، مرتضی زارع، پونه آشورپور، ریحانه مسگری، سارا ولیانی و نیما شاهرخ شاهی از بازیگران فاز دوم سریال «اپیدمی» هستند.
مجموعه تلویزیونی «اپیدمی» به تهیه‌کنندگی سعید کمانی، به روایت بحران کرونا و تلاش شبانه‌روزی کادر درمان و نیروهای جهادی برای مقابله با این بیماری می‌پردازد.
این سریال از دوشنبه (۱۵ آذر ماه) روی آنتن شبکه سه سیما رفت و به پخش رسید. فاز اول در ۱۲ قسمت تولید شده است.
«اپیدمی» در سه فصل تولید می‌شود که فصل اول را سیدسجاد حسینی، فصل دوم محمد صادق بکتاشیان و فصل سوم را محمد علیزاده کارگردانی می‌کند.
عوامل این مجموعه عبارتند از: کارگردان: محمد صادق بکتاشیان،  نویسنده، حجت قاسم زاده اصل، مدیر تولید: عباس دقاقی، سرپرست گروه کارگردانی: مسعود حقی، برنامه‌ریز: امین رنجبر،  طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، مدیر تدارکات: شهرام شفیعی، مدیر تصویربرداری: محسن فلاحی، مدیر صدابرداری: حسین معتمدی و مدیر چهره پردازی: کیوان یکتا.

«آنتونی هاپکینز» بازیگر نقش «فروید» شد
 «آنتونی هاپکینز » بازیگر کهنه کار و برنده دو جایزه اسکار در نقش «زیگموند فروید» عصب‌شناس برجسته و بنیان‌گذار دانش روانکاوی بازی خواهد کرد.
به گزارش اسکرین، پروژه سینمایی «آخرین جلسه فروید» به کارگردانی «متئو براوان» در بازار جشنواره فیلم کن به خریداران بین‌المللی عرضه شد، فیلمی که قرار است با بازی «آنتونی هاپینز» در نقش «زیگموند فروید» روانکاو نامدار اتریشی همراه شود.
«هاپکینز» در این فیلم در نقش سال‌های پایانی زندگی فروید پس از آغاز جنگ جهانی دوم بازی خواهد کرد، زمانی که او با دعوت از «سی‌اس لوئیس» بحث‌هایی اگزیستانزیالیستی را با او مطرح کرد و به داستان چگونگی ارتباط فروید با دخترش نیز پرداخته است.
«آنتونی هاپکینز» در سال ۱۹۹۳ در فیلم «سرزمین سایه‌ها» در نقش «سی‌.اس لوئیس» بازی کرده بود. این بازیگر آمریکایی تاکنون دو بار برای بازی در فیلم‌های «سکوت بره‌ها» و «پدر» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شده است.
«مارک سنت‌جرمن» نگارش فیلمنامه «آخرین جلسه فروید» را بر عهده دارد که اقتباسی از نمایش‌نامه خودش با همین عنوان است. «آلن گریژمن»، «ریک نیکیتا» و «مگ تامسون» تهیه‌کنندگان این پروژه سینمایی هستند.
 فیلمبرداری این فیلم سینمایی قرار است در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ در لندن آغاز شود.

اکران «بدون قرار قبلی» با حضور مهتاب کرامتی
 فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی در یک اکران خصوصی با حضور مهتاب کرامتی به نمایش درآمد.
طبق گزارش رسیده، اکران خصوصی فیلم «بدون قرار قبلی» با حضور دکتر رابین ناندی رییس دفتر یونیسف ایران، سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اتیسم ایران، مجتبی خسروتاج رییس هیات امنا انجمن اتیسم ایران، بهروز شعیبی کارگردان، محمود بابایی تهیه کننده فیلم، مهتاب کرامتی سفیر یونیسف و جمعی از مسئولین و اعضا یونیسف در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.
دکتر رابین ناندی رییس دفتر یونیسف ایران بعد از تماشای این فیلم گفت: بدون قرار قبلی به زیبایی فرهنگ و مناظر خیره کننده ایران زمین را به تصویر کشیده است و فراز و فرودهای یک مادر مجرد و پسرش را که با اتیسم زندگی می‌کند، ترسیم می‌ کند.
وی همچنین اظهار کرد: این فیلم ترکیبی فوق‌العاده از داستان پردازی، به همراه چاشنی هنر و مهارت های ساخت فیلم است و من بیش از همه، از اجرای «حامی» ستاره کودک و بازیگر فیلم لذت بردم.
ناندی همچنین تصریح کرد که مایلم از  فیلم‌سازان ایرانی دعوت کنم تا از هنر فیلم‌سازی‌شان برای پرداختن به چالش‌های کودکان با نیازهای ویژه بیش از پیش استفاده کنند. با این کار می توان آگاهی عمومی را در حوزه این موضوعات مهم افزایش داد.
رییس دفتر یونیسف تهران در پایان از مهتاب کرامتی به عنوان سفیر حسن‌نیت یونیسف، برای حضور در این مراسم و حمایت‌ مداوم وی از حوزه کودکان در ایران قدردانی کرد.
داستان فیلم «بدون قرار قبلی» در مورد دختری به نام یاسمن با بازی پگاه آهنگرانی است که پس از سال‌ها به دلیل مرگ پدرش به ایران بازگشته است. پسر او دچار اوتیسم است و این مسئله، سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن میراثی که پدر برایش گذاشته‌است باعث تعجب او می‌شود. اقامت کوتاه او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را می‌شناسند او را به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ می‌رساند.
مصطفی زمانی و الهام کردا دیگر بازیگران فیلم «بدون قرار قبلی» هستند که بخشی از آن در حرم امام رضا (ع) و مشهد مقدس فیلمبرداری شده است.

۴ فیلم ایرانی به جشنواره زلین دعوت شدند
 جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان زلین در کشور جمهوری چک میزبان ۴ فیلم بلند ایرانی خواهد بود.
شصت و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان زلین از تاریخ ۴ تا ۱۱ خردادماه (۲۵ می تا یک ژوئن) برگزار می‌شود.
«مشق امشب» به کارگردانی مشترک اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی و «سیارک» به کارگردانی مهدی حسین‌وند عالی‌پور در بخش پانورامای سینمای کودکان، «وقت چیغ انارها» به کارگردانی گراناز موسوی و «روز سیب» به کارگردانی محمود غفاری در بخش آثار منتخب جشنواره‌های بین‌المللی و «سینگو» ساخته علیرضا محمدی در بخش رقابتی آثار بلند فیلم‌های کودک جشنواره بین‌المللی فیلم زلین در کشور جمهوری چک به نمایش گذاشته می‌شوند.
جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان زلین از رویدادهای سینمای کودک و نوجوان و یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌ها از این نوع در جهان است که از سال ۱۹۶۱ به‌عنوان یکی از پیشگامان جشنواره‌های فیلم ویژه کودکان و نوجوانان آغاز به‌کار کرد.

مستند «سرگرد» برای شهید صیادشیرازی؛
پخش فیلم‌های کمتر دیده‌شده از فتح خرمشهر
 مستند «سرگرد» به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با محوریت فرماندهی شهید صیاد شیرازی از شبکه دو سیما به روی آنتن می‌رود.
به گزارش کائنات به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، در آستانه سالروز حماسی فتح خرمشهر مستند سه قسمتی «سرگرد» با محوریت فرماندهی شهید صیاد شیرازی از امروز شنبه، ۳۱ اردیبهشت تا دوم خرداد ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
در این مستند با نگاهی روایی و با استفاده از تصاویر و فیلم‌های کمتر دیده شده آرشیوی، شش ماه از عملیات بیت‌المقدس که بعدها به نام فتح خرمشهر معروف شد و نقش فرماندهی شهید سهپبد علی صیاد شیرازی در این عملیاتِ پیروزمندانه بازخوانی می‌شود.
سوم خرداد سال ۱۳۶۱ خرمشهر که پس از ۳۵ روز مقاومت در تاریخ ۴ آبان ۱۳۵۹ توسط دشمن بعثی اشغال شده بود، پس از ۵۷۵ روز به طور کامل از اشغال رژیم بعث عراق خارج شد. عملیات آزادسازی خرمشهر طی چهار مرحله با مقاومت و رزمندگی نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج، نیروهای ژاندارمری، کمیته انقلاب اسلامی، شهربانی و جهاد سازندگی اجرا شد.
مستند «سرگرد» به تهیه‌کنندگی سید مجتبی موسوی از امروز، ۳۱ اردیبهشت تا دوشنبه، دوم خرداد به روی آنتن شبکه دو می‌رود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه