روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۱ يکشنبه ۱ خرداد - شماره 4133

انحصارت را عشق است

اینم از نمایشگاه کتاب. هر سال که می شود برای خرید کتاب چگونه پولدار شویم ؟ و چگونه آسوده بخوابیم؟ و چگونه جلوی قار و قور شکممان را بگیریم؟ دلم را صابون می زنم که بروم و بخرم و بخوانم و خوشبخت شوم اما تا چشم به هم می زنم می بینم، نمایشگاه تمام شده و من مانده ام دست خالی. حتی نشده است که بروم صف فلافل بایستم یا همبرگر زغالی بخورم. البته اهل صف ایستادن هم نبودم تا بروم دمی به خمره بزنم اما حالا یکسال دیگر باید صبر کنم تا پولدار شوم و تا آن موقع اگر یارانه مسدودی را باز کنند شاید بتوانم لقمه نان بدست بیاورم و آسوده بخوابم!
حالا خداوکیلی دوستان پولدار و نجومی بگیر بگویند چه خوانده اند که اینگونه مال و اموالشان به آنها وفا کرده و دایم در حال زایمان است. پی دی افش را بگیریم و بخوانیم تا شاید ما هم رستگار شویم!
البته بماند که برای طی کردن اینهمه مدارج مالی و سرمایه ای و احتکاری خواندن کتاب شاید به کار نیاید . چون ازقدیم توی گوش ما فرو کرده اند که علم بهتر است از ثروت اما لابد یک ثروتمند آن را نوشته تا دیگران هوس رقابت با او را در سر نپرورانند ومثل بازار خودرو و .... همه چیز در انحصار باقی بماند!

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه