روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ شنبه ۳۱ ارديبهشت - شماره 4132

مدیرکل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوی

د رسانه گذرگاه و اقامتگاه نیست در جنگ روایت‌ها باید اولین راوی باشیم

 مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نگاه وژه دولت به رسانه ها گفت: رسانه اقامتگاه و گذرگاه نیست بلکه یک شغل است.
ایمان شمسایی در آئین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای مطبوعات و رسانه‌های شمال کشور در مجتمع نفت محمود آباد مازندران اظهار کرد: رسانه‌های محلی و استانی به مراتب تأثیرگذار تر از رسانه‌های کشوری حرکت می‌کنند.
وی با اشاره به توانمندی‌های رسانه‌های استانی و محلی در بخش‌های مختلف، افزود: نگاه متوازن به رسانه‌ها در بخش‌های مختلف باید صورت بگیرد.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با بیان اینکه در رتبه بندی مطبوعات و رسانه‌ها به رسانه‌های استانی نگاه ویژه ای شد، بیان کرد: سیاست دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد و معاونت مطبوعاتی توجه ویژه به رسانه‌های محلی است.
شمسایی با بیان اینکه رسانه اقامتگاه است و گذرگاه نیست، گفت: رسانه و خبرنگاری شغل است و باید به آنها توجه شود.
وی با اشاره به مشکلات رسانه‌ها و خبرنگاران، افزود: به دغدغه‌های رسانه‌ها و خبرنگاران واقف هستیم و از جمله قشرهایی هستند که به آنها کم توجه شده است.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با بیان اینکه باید فرزند زمان خویش باشیم، تصریح کرد: امروزه با کهکشان داده‌ها و اطلاعات مواجهیم و این خود نشان دهنده بلوغ رسانه‌ای جامعه و بشریت است.
شمسایی با اشاره به جنگ نرم و رسانه‌ای دشمن، بیان کرد: در جنگ روایت‌ها باید اولین راوی باشیم و این مهم تنها مؤلفه موفقیت در جنگ نرم و رسانه‌ای است.
وی با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار رسانه در کشور، افزود: تعدد رسانه‌ای در کشور نشان دهنده اثربخشی و موفق عمل کردن در این حوزه نیست و برای رسیدن به ایده آل های رسانه‌ای فاصله زیادی داریم.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با اشاره به اهمیت فریضه جهاد تبیین، تصریح کرد: جهاد تبیین باید در اولویت کاری رسانه‌ها و خبرنگاران قرار گیرد.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به رسانه‌ها دارد، گفت: توجه به رسانه‌ها و خبرنگاران جز اولویت‌های دولت سیزدهم است.

جدایی رییس داوران؛
همکاری با «تیک‌تاک» برای کن دردسرساز شد!
  به دلیل پافشاری تیک تاک بر سر انتخاب برنده بخش مشترک این رسانه‌ اجتماعی با جشنواره فیلم کن، ریتی پان رییس هیات داوران این بخش استعفا کرد.
به گزارش هالیوود ریپورتر، از همان ابتدا به نظر می‌رسید تصمیم جشنواره کن ۲۰۲۲ برای مشارکت با تیک‌تاک تلاشی برای جلب توجه جوانان جهان باشد و در عین حال بتواند به نوعی برخورد فرهنگی هم منجر شود. حالا این فستیوال مطرح با چالشی بزرگ مواجه شده چون این غول رسانه‌های اجتماعی، استقلال هیات داوران آن را زیر سوال برده است.
ریتی پان فیلمساز مطرح سینمای هنری و نامزد دریافت جایزه اسکار که در سال ۲۰۱۹ رییس هیات داوران بخش دوربین طلایی کن هم بود، از مقام خود به عنوان رییس هیات داوران بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه تیک‌تاکی جشنواره کن استعفا کرد. دلیل این خروج، مشکلات او با تیک‌تاک سر «حفظ استقلال و قدرت هیات داوران» اعلام شد.
قرار بود این رقابت ویژه جدید به خالقان محتوا اجازه دهد با استفاده از امکاناتی که اپلیکیشن تیک‌تاک در اختیارشان می‌گذارد، فیلمی کوتاه بین ۳۰ ثانیه تا ۳ دقیقه بسازند و در انتها جایزه‌ای هم در بخش‌های جایزه بزرگ، بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین از سوی مدیر فستیوال دریافت کنند.
علاوه بر پان، هیات داوران شامل فیلمسازانی از جمله کامیل دوسلیه، باسما خلیفا و آن جلا دیابنگ می‌شد. خابی لیم ستاره محبوب تیک‌تاک هم به جمع هیات داوران اضافه شد.
اما به گفته پان، تیک‌تاک سعی کرد تمامیت هنری این بخش رقابتی را زیر پا بگذارد چون مدیران شرکت تلاش کردند رای هیات داوران را تغییر دهند و عناوینی که خودشان می‌خواستند را برنده کنند. عناوین مورد انتخاب آن‌ها ساخته خالقان بزرگ و شناخته‌شده بودند و بسیاری از تولیدکنندگان کوچک‌تر نادیده گرفته شدند.
پان گفت تیک‌تاک دارد با این بخش هنری مانند یکی از پروژه‌های بازاریابی خود برخورد می‌کند و اضافه کرد: آن‌ها باید بفهمند که هیات داوران در یک رقابت هنری، هیات داوران است، الگوریتم نیست.
پان گفت این مسئله را با تیری فرمو مدیر فستیوال مطرح کرده و او گفته اگر چنین وضعیتی وجود دارد، تصمیم استعفای او درست بوده است. فرمو همچنین به دیگر اعضای هیات داوران گفته هر جور که مایل هستند واکنش نشان دهند اما تا به حال حرفی از حذف کردن این بخش رقابتی نزده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه