روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۱ يکشنبه ۲۵ ارديبهشت - شماره 4128

هراز مسدود می‌شود

 رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که محور هراز از فردا تا روز چهارشنبه مسدود می‌شود.
سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفـت:  از ساعت ۸ صبح امروز جاده فهرج - شوره گز در استان کرمان به علت طوفان شن و کاهش میدان دید رانندگی موقتا مسدود شده است. اما در دیگر جاده‌های کشور تردد بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.
وی از انسداد محور هراز در هر دو مسیر رفت و برگشت نیز خبر داد و گفت: این محور  از فردا یکشنبه مورخ ۲۵ اردیبهشت ماه تا روز چهارشنبه مورخ ۲۸ اردیبهشت ماه، به صورت ۲۴ ساعته، به دلیل انجام عملیات عمرانی راه و کارگاه جاده‌ای، مسدود می‌شود و در این مدت تردد از محورهای جایگزین چالوس و فیروزکوه انجام می‌گیرد.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی درباره وضعیت جوی جاده‌ها نیز اظهارکرد:‌ وزش باد و گرد و خاک در برخی از محورهای استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان گزارش شده و این موضوع موجب کاهش دید در این محورها شده که لازم است رانندگان با دقت بیشتری مسیر خود را طی کنند.

تاکید ستاد ملی کرونا بر لزوم پیگیری واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور
 سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به مهمترین مباحث مطرح شده در جلسه امروز ستاد، اعلام کرد که در این ایام که شاهد کنترل بیماری کرونا هستیم، پیشگیری (واکسیناسیون) و نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید به صورت جدی‌تر دنبال شود.
عباس شیراوژن در صفحه توئیتر خود درباره مصوبات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، نوشت:
«نکاتی از جلسه امروز (۲۴اردیبهشت) ستاد ملی کرونا:
۱. در این ایام که شاهد کنترل بیماری کرونا هستیم، پیشگیری(واکسیناسیون) و نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باید به صورت جدی‌تر دنبال شود.
۲. ارائه آموزش‌های بهداشتی به مردم در رسانه‌ها و تجهیز و آماده‌سازی مراکز درمانی برای هر احتمالی در آینده مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
۳.اینکه حدود ۵ میلیون نفر از مردم فاقد بیمه درمانی، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند یکی از کارهای بسیار خوب وزارت بهداشت است. »

حریق در هند
جان ۲۷ تن را گرفت
 در پی آتش سوزی در یک ساختمان تجاری چهار طبقه در حومه دهلی، پایتخت هند ده ها نفر کشته شدند.
رسانه های محلی هند اعلام کردند: پس از وقوع حریق در یک ساختمان تجاری در حومه دهلی دستکم ۲۷ نفر جان خود را از دست دادند، ۱۲ نفر دچار سوختگی شدند و ۵۰ نفر از داخل ساختمان تخلیه شدند.
نیروهای آتش نشان با استفاده از ۲۷ خودرو آتش نشانی تقریبا در مدت پنج ساعت توانستند شعله های آتش را مهار کنند.
هنوز علت دقیق وقوع این حادثه مشخص نیست.
آتش سوزی در هند حادثه ای بسیار متداول است چرا که قوانین مربوط به ایمنی ساختمان به طور مرتب توسط سازندگان و ساکنان نادیده گرفته می شود.
به گزارش اسکای نیوز، بنابر اعلام نیروهای آتش نشان دهلی، این ساختمان فاقد مجوز از اداره آتش نشانی بوده و به تجهیزات ایمنی مانند کپسول اطفای حریق مجهز نبوده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه