روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ يکشنبه ۲۵ ارديبهشت - شماره 4128

تشدید نظارت و بازرسی ها

همراهی خوب «مردم با دولت» و «دولت با مردم»

 اوضاع آرام است و مردم در راستای رضایتمندی از تصمیمات دولت قرار گرفته اند. در همین راستا معاون اول رئیس جمهور ظهر دیروز از واحدهای عرضه مرغ و گوشت در محدوده ایستگاه نوری بازدید بصورت تلفنی برای تامین روغن مورد نیاز مردم اسلامشهر دستوراتی صادر کرد.
معاون اول رئیس جمهور در این بازدیدها قیمت و فراوانی کالاهای اساسی در شهرستان اسلامشهر مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و با توجه به کمبود محسوس روغن در این غرفه ها، تامین و عرضه روغن مورد نیاز مردم در اسلامشهر مورد پیگیری تلفنی دکتر مخبر قرار گرفت.
دیروز همچنین معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه فراوانی کالا باید به نحوی باشد که اقلام و کالاهای اساسی به سهولت در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، تامین و توزیع کالا را علاوه بر فروشگاه های بزرگ زنجیره ای، در خرده فروشی ها و فروشگاه های محله های شهری با جدیت در دستور کار خود قرار دهند تا مردم دغدغه ای برای تامین نیازهای خود نداشته باشند.
محمد مخبر در جلسه ستاد تنظیم بازار، تشدید نظارت ها و بازرسی ها در سطح بازار را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: نظارت ها باید به شکل محسوس انجام شود تا حضور دولت در بازار احساس شود و مردم نسبت به نظارت بر بازار اطمینان پیدا کنند.
معاون اول رییس جمهور افزود: تقویت سامانه پاسخگویی۱۲۴  وزارت صنعت، معدن و تجارت  نیز گامی پراهمیت برای ایجاد آرامش در جامعه است تا با سرعت هر چه بیشتر به موارد گرانفروشی و تخلفات صورت گرفته در بازار رسیدگی شود.
وی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست بستر های لازم را فراهم کند تا سامانه های پاسخگو به مردم نظیر سامانه هدفمند سازی یارانه ها، وزارت تعاون و تعزیرات تقویت شده و ضعف ها و اشکالات موجود در اسرع وقت مرتفع شود.  
معاون اول رییس جمهور افزود: لازم است تدابیری اندیشیده شود تا پاسخ به درخواست و مطالبه کسانی که متقاضی دریافت یارانه نقدی هستند در اسرع وقت انجام شود تا زمان انتظار مردم برای دریافت پاسخ تا حد امکان کاهش پیدا کند.
مخبر بر لزوم استمرار اطلاع رسانی دقیق و شفاف به مردم در خصوص طرح مردمی سازی یارانه ها تاکید و در ادامه از همراهی خوب مردم با دولت برای اجرای این طرح بزرگ تقدیر کرد.
قیمت عمده‌فروشی هر کیلو گوشت مرغ ۵۱ هزار تومان شد
در همین راستا در پی اصلاح نرخ ارز و توزیع عادلانه نظام یارانه ای کشور، قیمت عمده فروشی هر کیلوگرم گوشت مرغ ۵۵ هزار تومان تعیین شده بود که امروز در میدان بهمن تهران زیر نرخ مصوب با قیمت کیلویی ۵۱ هزار تومان به فروش رسید.
 بر اساس نرخ‌نامه جدید ستاد تنظیم بازار، نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ در عمده فروشی ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کنندگان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است، اما قیمت این محصول امروز در میدان بهمن تهران و به‌صورت عمده حدود ۵۱ هزار تومان به فروش رسید که به‌تبع آن قیمت مرغ برای مصرف‌کنندگان نیز کاهش خواهد یافت.
قیمت ۹۰ قلم دارو به نرخ قبل برگشت
ازدیگر سو سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: مابه التفاوت قیمت حدود ۹۰ قلم دارو بعداز اصلاح قیمت به دلیل استفاده از ارز نیمایی، توسط بیمه‌ها پوشش داده نشد که با دستور رییس جمهور با سازمان‌های بیمه‌گر توافق شده که قیمت این ۹۰ قلم دارو به قبل برگردد.
 محمد هاشمی روز شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: با  ارزان شدن قیمت ۹۰ قلم دارو، به گونه ای اعمال می شود که تفاوتی در پرداختی مردم از جیب نداشته باشد.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی مدیر عامل بیمه سلامت ایران نیز به تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰۰ قلم داروی جدید اشاره کرد و گفت: این داروها با افزایش قیمت داروها در سال گذشته، تحت پوشش بیمه نبودند که با این اقدام پرداخت از جیب مردم کاهش یافته است.
ناصحی افزود: در سال گذشته ۵۶۰ قلم دارو در کشور افزایش قیمت داشته اند که ۴۶۰ قلم از آنها تحت پوشش بیمه قرار گرفت و ۱۰۰ قلم همچنان بدون پوشش بیمه ای باقی ماند که این اقلام دارویی هم از پوشش بیمه‌ای برخوردار شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه