روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۱ شنبه ۲۴ ارديبهشت - شماره 4127

پیام تسلیت رئیس سازمان سینمایی برای درگذشت مادر منوچهر شاهسواری

 محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور با انتشار پیامی درگذشت والده «منوچهر شاهسواری» مدیرعامل خانه سینِما را به این هنرمند تسلیت گفت.
به گزارش کائنات به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ متن پیام رئیس سازمان سینمایی به این شرح است:
کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام
جناب آقای شاهسواری
تهیه کننده ارجمند و مدیرعامل محترم خانه سینما
ضایعه درگذشت اندوهبار مادر گرامیتان را صمیمانه تسلیت عرض کرده و برای شما و همه متعلقین مصیبت دیده در فراغ این مادرگرامی از خداوند سبحان صبر و اجر آرزومندم.
انشالله حضرت حق این مادر عزیز را به حرمت روح مطهره حضرت صدیقه طاهره( س) در کنف رحمت و عنایات خاصه خویش ماوی دهد.

در قالب یک اکشن کمدی واقعی؛
ریچارد لینک‌لیتر «قاتل» را کارگردانی می‌کند
 ریچارد لینک‌لیتر قرار است فیلمی بر مبنای داستان واقعی یک قاتل مخفی بسازد.
به گزارش ورایتی، کارگردان مشهور فیلم تحسین شده «پسر بچگی» کمدی اکشن «هیتمن» یا «قاتل» را بر مبنای داستان زندگی واقعی یک قاتل مخفی کارگردانی می‌کند.
وی که از نویسندگان فیلمنامه این فیلم هم هست، آن را با بازی گلن پاول بازیگر «تاپ گان: ماوریک» جلوی دوربین می‌برد.
حقوق بین‌المللی این فیلم در بازار جشنواره فیلم کن برای فروش عرضه می‌شود.
پاول بازیگر فیلم هم در کار نوشتن با لینک‌لیتر همکاری می‌کند. این فیلم داستان زندگی پلیسی از هیوستن را تصویر می‌کند که به صورت پنهانی به عنوان یکی از تحت تعقیب‌ترین قاتلان فعالیت می‌کرد. وی یک روز دستورالعمل‌هایش را زیر پا گذاشت تا بتواند به زنی ناامید کمک کند تا از شر دوست پسر نااهلش خلاص شود و از همینجا گیر افتاد. این فیلمنامه برمبنای گزارشی ساخته می‌شود که سال ۲۰۰۱ در ماهنامه تگزاس منتشر شد و داستان گیرای قاتلی به نام گری جانسون را که با پلیس همکاری می‌کرد، مستند ساخت. قرار است تولید فیلم در ماه اکتبر شروع شود. لینک‌لیتر که برای ساخت فیلم‌های «پسر بچگی»، «پیش از نیمه شب» و «پیش از غروب» نامزدی اسکار را کسب کرده به تازگی انیمیشنی به نام «آپولو ۱۰و نیم: یک ماجراجویی فضایی» را ساخته است. فیلم قبل‌تر وی هم «کجا می‌روی برنادت» با بازی کیت بلانشت بود. لینک‌لیتر همچنین در حال کار برای دو پروژه زندگینامه‌ای متفاوت درباره هنرمند کلاهبردار جان برینکلی و هیل هیکس کمدین است. پاول در «آپولو ۱۰ و نیم» و «هرکسی چیزی می‌خواهد» در سال ۲۰۱۶ با لینک‌لیتر همکاری کرده است.

مستند فیلمساز کُشته شده در کن رونمایی می‌شود
 جشنواره فیلم کن یک فیلم دیگر را به منتخب رسمی خود اضافه کرد و مستند «ماریپولیس ۲»، ساخته کارگردان جان باخته در جنگ اوکراین را به نمایش خواهد گذاشت.
به گزارش هالیوود ریپورتر، «مانتاس کودراجویوس» فیلمساز اهل کشور لیتوانی بود که اوایل ماه آوریل سال جاری و در حین ساخت مستند «ماریوپولیس ۲» در اوکراین کشته شد.
این فیلم دنباله‌ای بر مستند «ماریوپولیس» در سال ۲۰۱۶ است که زندگی روزمره شهروندان شهر ماریوپول اوکراین را با افزایش تهدید جنگ با روسیه دنبال می‌کرد. «کودراجویوس» امسال به ماریوپل بازگشت تا تهاجم روسیه به این کشور را مستند کند اما دردوم آوریل در ۴۵ سالگی در آنجا کشته شد. شهر ماریوپل تقریباً توسط ارتش روسیه به طور کامل ویران شده است.
«هانا بیلوبرووا» همسر «کودراجویوس» که با او در ماریوپل همراه بود و به عنوان یکی از کارگردانان فیلم جدید شناخته می‌شود، توانست تصاویر فیلم‌برداری شده در آنجا را بازگرداند و ساخت مستند «ماریوپولیس ۲» را به پایان ببرد که قرار است روز  ۱۹ می در سالن نمایش بونوئل در کن و روز بعد از آن نیز در سالن آنیس واردا در جشنواره کن نمایش داده شود.
هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ می (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خردادماه) به صورت حضوری بر پا خواهد شد.


رکوردشکنی «آواتار ۲» در فضای مجازی
 اولین تریلر از قسمت جدید فیلم سینمایی «آواتار» با بیش از ۱۴۸ میلیون بازدید در ۲۴ ساعت نخست انتشار همراه شد.
بر اساس اعلام دیزنی و قرن بیستم، نخستین تریلر از فیلم جدید علمی-تخیلی «آواتار: راه آب» ساخته «جیمز کامرون» در روز اول انتشار ۱۴۸.۶ میلیون بازدید در فضای مجازی شامل وبسایت یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی بوده و ۲۳ میلیون بازدید تنها از سوی کاربران چینی صورت گرفته است.  تماشای تریلر «آواتار ۲» در یوتیوب و رسانه‌های اجتماعی شامل میلیون‌ها نفری نمی‌شود که این تیزر را قبل از نمایش فیلم جدید «دکتر استرنج» تماشا می‌کردند، فیلمی که با فروش آغازین ۱۸۷ میلیون دلاری در آمریکا و ۴۵۰ میلیون دلار در گیشه بین‌المللی اکران خود را آغاز کرده است. در فیلم «آواتار ۲» که قرار است از تاریخ ۱۶ دسامبر اکران شود، «زوئی سالدانا»، «سم ورثینگتون» و «سیگورنی ویور» در کنار «کیت وینسلت» و«میشل یئون» نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند. ساخت همزمان چهار دنباله سینمایی برای فیلم «آواتار» که گفته می‌شود یک میلیارد دلار هزینه در پی خواهد داشت چند سالی است که در جریان است و قرار بود در انتهای سال ۲۰۲۰ این فیلم‌ها آماده شوند. هم‌اکنون تاریخ اکران ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ برای «آواتار ۲»  و دنباله‌های بعدی نیز قرار است در سال‌های ۲۰۲۳، ۲۰۲۵ و ۲۰۲۷ عرضه شوند. قسمت اول فیلم «آواتار» در سال ۲۰۰۹ به سینما آمد و در نهایت با  ۲.۸۴ میلیارد دلار، عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را بدون احتساب تورم از آن خود کرد و به همراه «انتقام جویان:آخر بازی»، «تایتانیک»، «جنگ ستارگان: نیرو بی‌می‌خیزد» و «انتقام جویان: جنگ ابدیت» تنها فیلم‌هایی هستند که تاکنون فروشی بیش از ۲ میلیارد دلار داشته‌اند.

«قیصر سیاه» ساخته می‌شود؛
مدس میکلسن بازیگر یک فیلم اکشن جاسوسی شد
 بازیگر فیلم «جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» در یک فیلم اکشن جاسوسی با عنوان «قیصر سیاه» جلوی دوربین می‌رود.
به گزارش ورایتی، مدس میکلسن که جایگزین جانی دپ شد و در فیلم «جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» نقش‌آفرینی کرد به عنوان بازیگر اصلی فیلم جاسوسی اکشن «قیصر سیاه» انتخاب شد. این فیلم را یوناس آکرلوند سازنده فیلم‌هایی چون «اربابان آشوب» و «کلارک» کارگردانی می‌کند. جیسون راتول و میکلسن فیلمنامه فیلم را با اقتباس از رمان گرافیکی «پولار» نوشته ویکتور سانتوس، نوشته‌اند. این دومین پروژه‌ای است که در آن میکلسن، آکرلوند و جرمی بولت و رابرت کولزر- که تهیه کنندگان این فیلم هستند- با هم همکاری می‌کنند. آکرلوند سال ۲۰۱۹ نیز به شیوه مولف خود «پولار» را با همکاری همین گروه برای نتفلیکس ساخت که میکلسن بازیگر اصلی‌اش بود و ۲ هفته متوالی اولین برنامه پرمخاطب نتفلیکس شد. مذاکرات برای انتخاب بازیگران دیگر فیلم «قیصر سیاه» ادامه دارد و خبرهای بعدی پیشرفت در این امر را روشن می سازد. در فیلم «قیصر سیاه» میکلسن در نقش خطرناک‌ترین قاتل جهان، یک توطئه مرگبار از سوی سندیکای قاتلان را کشف می‌کند و به هدف شماره یک آنها بدل می‌شود. میکلسن با بازی در «کازینو رویال» و مجموعه تلویزیونی «هانیبال» که در نقش دکتر هانیبال لکتر بازی کرد، شناخته شد. «دکتر استرنج»، «روگ‌وان: داستانی از جنگ ستارگان» و «دور دیگر» از دیگر فیلم‌های وی بوده است. وی در پنجمین فیلم «ایندیانا جونز» که هنوز بی‌عنوان است هم بازی خواهد کرد. آکرلوند برای ساخت فیلم‌های موزیک ویدیویی شهرت دارد و ۲ جایزه گرمی برده است. فیلم «ارباب آشوب» وی نیز در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۸ به نمایش درآمده بود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه