روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۱ يکشنبه ۱۸ ارديبهشت - شماره 4123

نشست معاون توسعه مدیریت و منابع

سازمان بهزیستی کشور با استاندار مازندران

  به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکتر سید مرتضی حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور باهمراهی دکتر فریبا بریمانی سرپرست بهزیستی مازندران با حضور در استانداری مازندران، با دکتر سید محمود حسینی پور استاندار مازندران دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان خبر داد:
دریافت نیرو از ادارات دیگر در آموزش‌وپرورش
 همدان- شهناز محمدی: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: دریافت نیرو از ادارات دیگر در آموزش‌وپرورش به دلیل کمبود نیرو، در دستور کار قرار گرفته است.
محمود نقوی اظهار کرد: دریافت نیرو از ادارات دیگر در آموزش‌وپرورش به دلیل کمبود نیرو، در دستور کار قرار گرفته و افرادی که به صورت نیروهای پیمانی و رسمی در ادارات دولتی مشعول به کار هستند می‌توانند با مراجعه به امور اداری آموزش‌وپرورش، برای کار در قسمت اداری یا آموزشی، درخواست بدهند.
نقوی با اشاره به مطالبات فرهنگیان، تصریح کرد: هر گروهی با دریافت مجوز می‌توانند تجمع اعتراضی داشته باشند و معلمان نیز می‌توانند مطالبات خود را بیان کنند اما اجازه ندهند افراد دیگری وارد تجمعاتشان شوند و نباید شعارهای هنجارشکن بدهند و فقط می‌توانند مطالبات خود را بیان کنند.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، مطرح کرد: بیانیه گام دوم بحث مهمی در رابطه با سرمایه دارد و در آن بیان شده بالاترین سرمایه هر کشوری، سرمایه انسانی است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان، ادامه داد: اگر توان علمی افراد بالا باشد، آن جامعه بهتر رشد و توسعه پیدا می‌کند و در ایران اسلامی به تربیت نیروی انسانی توجه بسیاری شده است.
نقوی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش قدمت بسیاری دارد، گفت: سرمایه انسانی در آموزش‌وپرورش رشد پیدا می‌کند.
وی با تاکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان، توضیح داد: قله سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، دانشگاه فرهنگیان است و وظیفه دارد از کنکور سراسری دانشجو جذب کند و معلمانی در تراز جمهوری اسلامی، تربیت کند و این دانشگاه در هر مرکز استان برای دختران و پسران وجود دارد.
نگاه خصوصی سازی در آموزش‌وپرورش باعث شد پردیس باهنر بازسازس نشود
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان در رابطه با وضعیت نامناسب پردیس دختران باهنر همدان، مطرح کرد: سال ۹۲ نقشه جدید ساخت پردیس باهنر، مشخص شد اما یک نگاه خصوصی‌سازی در آموزش‌وپرورش باعث شد انجام نشود و خود پردیس باهنر نیز تخریب شود. نقوی تاکید کرد: باید ساختمان خوبی در سال تحصیلی آینده به پردیس باهنر بدهیم.
وی خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین، برای دانشگاه فرهنگیان دیده شده که این دانشگاه، مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا وجود داشته باشد و بیشترین جذب معلمان نیز در مقطع ابتدایی باشند چون ابتدایی مهم‌ترین پایه است.
در چند سال آینده پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان نخواهیم بود
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان، مطرح کرد:در هشت سال گذشته نگاهی که لازم است، حاکم نشده و تعداد ورودی‌ها کاهش پیدا کرده و باعث شده استخوان‌بندی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش بهم بریزد و با این روند در چند سال آینده پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان نخواهیم بود. نقوی با تاکید بر کمبود دو هزار معلم در استان همدان، گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی، ۷۰۰ کلاس بالای ۳۷ نفر داریم. تراکم دانش آموزان ۲۶ است و چون فضا نداریم باید کلاس‌ها را پرجمعیت کنیم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه