روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۰ دوشنبه ۴ بهمن - شماره 4068

با حضور رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت؛

روند پیشرفت پتروشیمی دهلران و ان‌جی‌ال 3100 بررسی شد

 وضع پیشرفت طرح‌های اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در استان ایلام با محور پروژه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و پتروشیمی دهلران در «شورای عالی پروژه‌های صندوق‌ها» بررسی شد.
به گزارش شانا، عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در چهارمین نشست شورای عالی پروژه‌ها گفت: تجربه نشان داده است که بیشترین آسیب در صنعت نفت، زمانی روی داده که تصمیم‌ها با تأخیر گرفته شده است، این تأخیر بیشتر ناشی از پراکندگی پروژه‌ها و نبود سازوکارهای یکپارچه است.   وی با یادآوری اینکه پس از یک دوره بازدید از شرکت‌های گروه صندوق‌ها، شورای عالی پروژه‌ها در گروه صندوق‌ها ایجاد شد، تصریح کرد: هدف از تشکیل این شورا، رفع سریع چالش‌های پروژه، موارد فنی و غیرفنی تأثیرگذار بر پروژه‌ها و بررسی سناریوهای مختلف جایگزین برخی کارهاست. رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با تأکید بر اینکه ملاک ارزیابی‌ها، محاسبات فنی و اقتصادی است، افزود: همه قراردادهای گذشته مورد احترام است، مگر آنکه گزارش‌ها حاکی از کاستی در آنها باشد، در این صورت اصلاح یا تکمیل آنها ضروری خواهد بود. بیات افزود: همکاران در سطح کارشناسی، مسائل را در پروژه‌ها بررسی می‌کنند و آن دسته از مشکلات اجرایی که نیازمند اقدام‌های مدیریتی است در شورای عالی پروژه‌ها طرح و چاره‌اندیشی می‌شود. وی افزود: تعداد شرکت‌های پروژه‌ای و طرح‌های گروه صندوق‌ها و حجم پیچیدگی آنها به‌گونه‌ای است که با مسائلی مرتبط با بالادست و تکمیلی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مواجه است، از این رو ضرورت تشکیل شورای عالی پروژه‌ها را دوچندان کرد.
*دسته‌بندی طرح‌های اقتصادی با محوریت ارزش‌ افزوده
رئیس هیئت‌ رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به اینکه پروژه‌های صندوق‌ها در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه تعریف شده‌اند و با هدف ایجاد ارزش‌ افزوده، محصول و خوراک در امتداد هم قرار دارند، گفت:  بهره‌برداری به‌موقع آنها اهمیت دارد. از این رو، در شورای عالی پروژه‌ها، طرح‌هایی که به یکدیگر وابسته هستند در یک گروه تعریف شده‌اند و کنترل پروژه به‌صورت یکپارچه صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه