روزنامه کائنات
8

صفحه آخر

۱۴۰۰ شنبه ۲۵ دي - شماره 4061

حمایت ستاره‌های نامدار هالیوودی از بازیگر «هری پاتر» و همبستگی با فلسطین

 برخی چهره‌های سرشناس جهان سینما از جمله سوزان ساراندون، جیم جارموش، مارک رافلو و گائل گارسیا برنال پشتیبانی خود را از اما واتسن، ستاره «هری پاتر» در همبستگی با مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.
پست اینستاگرامی هفته گذشته واتسن با تصویری از راهپیمایی حمایت از مردم فلسطین با انتقادهای گسترده و شدید مقام‌های رسمی رژیم صهیونیستی روبه‌رو شد. وزیر علوم پیشین در کابینه بنیامین نتانیاهو و سفیر صهیونیست‌ها در سازمان ملل متحد ستاره جوان «هری پاتر» را به داشتن رویکردهای ضد یهود متهم کردند و خواستار عذرخواهی این بازیگر جوان شدند. هر چند همه می‌دانند صفحه واتسن در اینستاگرام را خود او مدیریت نمی‌کند.
در واکنش به هجوم گسترده صهیونیست‌ها به اما واتسن، گروه موسوم به هنرمندان بریتانیایی حامی فلسطین با نگارش نامه‌ای بار دیگر حمایت خود را از مردم مظلوم این کشور اعلام کردند. بیش از ۴۰ چهره سرشناس از جمله سوزان ساراندنون، گائل گارسیا برنال، جیم جارموش، مارک رافلو، ماکسین پیک، ویگو مورتنسن و استیو کوگان در این نامه نوشتند: «ما در حمایت از فلسطین به اما واتسن می‌پیوندیم و معتقدیم همبستگی یک کار است و از حق فلسطینی‌ها برای بهره بردن از حقوق بشر ذیل قوانین بین‌المللی می‌گوید.» در بخش دیگر نامه با اشاره به گزارش نهاد ناظر حقوق بشر از نژادپرستی و نسل‌کشی در سرزمین‌های اشغالی آمده است: «ما معتقدیم موازنه قدرت در فلسطین به هم خورده است؛ از یک سو اشغالگران صهیونیست و از سوی دیگر فلسطینی‌هایی که خانه و کاشانه‌شان با تهاجم نظامی و نظام آپارتاید به اشغال درآمده است. ما جلوی تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای اخراج مردم فلسطین از خانه و زندگی‌شان با توسل به زور می‌ایستیم و هر گونه نژادپرستی را محکوم می‌کنیم.» همچنین تاکید شده: ما همه اشکال نژادپرستی از جمله یهودستیزی و اسلام هراسی را محکوم می‌کنیم. مخالفت با یک نظام یا سیاست بدون تعصب، نفرت و تبعیض شکلی مشروع و ضروری از بیان سیاسی و اخلاقی است و مخالفتی که گروهی از انسان‌ها را بر مبنای هویت آن‌ها هدف قرار می‌دهد به معنی نفرت و تبعیض و در یک کلام نژادپرستی خالص است. این بیانیه با سخنانی از اسقف دزموند توتو از چهره‌های مشهور ضدآپارتاید آفریقای جنوبی که به تازگی درگذشت به پایان رسیده است: اگر شما در وضعیت غیرعادلانه، خنثی بمانید، به معنی حمایت از طرف ستمگر است. از دیگر کسانی که نامه را امضا و حمایت خود را از اما واتسن در همبستگی با مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده‌اند می‌توان به جیمز شیمس، آصف کاپادیا، میرا ناییر و کن لوچ اشاره کرد. لوچ که همواره از حامیان سرسخت فلسطینی‌ها و منتقدان جدی صهیونیست‌ها بوده، به تازگی قربانی دیدگاه و عقیده خود و از حزب کارگر انگلیس اخراج شد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه