روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ شنبه ۲۵ دي - شماره 4061

رییس سازمان حج و زیارت خبر داد:

احتمال افزایش ایستگاه‌های پروازی برای عزیمت زائران ایرانی به سوریه

 رئیس سازمان حج و زیارت از احتمال افزایش ایستگاه‌های پروازی برای متقاضیان سفر زیارتی به سوریه خبر داد و گفت: در این زمینه در سفر وزیر راه و شهرسازی به این کشور، با مقام‌های سوری گفت‌وگو و تبادل نظر شد.
«علی رضا رشیدیان» که در قالب عضوی از هیات بلندپایه اقتصادی و سیاسی به ریاست وزیر راه و شهرسازی عازم سوریه شده است، اظهار داشت: در این ملاقات ها که همراه وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک ایران و سوریه با مقامات سوری داشتیم موضوع اعزام زائران و مساله سفرهای زیارتی نیز پیگیری شد.
وی افزود: در دیدار با وزیر خارجه سوریه راجع به موضوع مستثنی شدن زوار ایرانی از مصوبه گردشگری دینی سال ۲۰۱۷ این کشور گفت و گو و مقرر شد مسوولان ذی‌ربط بررسی های لازم را در این رابطه انجام دهند.
رییس سازمان حج و زیارت ادامه‌داد: در دیدار با نخست وزیر سوریه، در خصوص توسعه سفرهای زیارتی که خواست مردم ایران است و بنا داریم اعزام زائران را از استان‌های مختلف توسعه دهیم، گفت و گو و قرار شد در این زمینه برای زیارت همراه با سهولت، عزت و کرامت زائران ایرانی دستورات لازم به وزارت سیاحه داده و مساعدت‌های لازم انجام شود.
رشیدیان با اشاره به دیدار با وزیر نقل سوریه نیز افزود: در این نشست موضوع افزایش اعزام از پنج تا ۶ استان کشورمان مطرح شد، ضمن آنکه پنج شرکت دیگر علاوه بر ماهان هم متقاضی انجام پروازها به سوریه هستند که در این زمینه نیز قول همکاری‌های لازم داده شد.
وی اظهار داشت: رییس سازمان هواپیمایی کشوری هم موضوع ارائه خدمات هندلینگ فرودگاهی و مساعدت‌های مورد نیاز برای انجام پروازهای زیارتی را نیز به صورت خاص پیگیری می کند.
رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در جلسه ای هم که با وزرای مختلف داشتیم روحیه کلی مبتنی بر توسعه همکاری ها بود که امیدواریم ظرفیت و زمینه لازم برای توسعه زیارت فراهم شود.
وی افزود: یکی از مباحث مهمی که با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان مطرح شد بحث توسعه مسیرهای زمینی بود تا در صورت امکان زائران از طریق عراق به سوریه مشرف شوند و انتظار این بود که شرایط این مهم به صورت جاده ای و ریلی فراهم شود.
گفتنی است، اعزام کاروان های زائران ایرانی به سوریه پس از دو سال تعطیلی از دوازدهم دی ماه با همکاری و هماهنگی مسوولان ذیربط دو کشور آغاز شد.
رئیس سازمان حج و زیارت پیش از آن در راس هیاتی برای از سرگیری اعزام های زیارتی به سوریه سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کرد که این دیدار منجر به انعقاد تفاهمنامه‌ای برای اعزام یکصد هزار نفر زائر در مدت یک سال شد.

بارش برف و باران و آبگرفتگی معابر
 در تهران
 طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، از روز گذشته(۲۴دی‌ماه) وضعیت جوی استان تهران آسمانی نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و برف و آبگرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان، امروز (۲۵ دی‌ماه) با فعالیت سامانه بارشی آسمانی نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات در نیمه جنوبی همراه با بارش باران، در نواحی شمالی بارش باران و برف و در ارتفاعات بارش برف و کولاک مورد انتظار است.
 طی این مدت در بعضی ساعات مه و کاهش دید، گاهی وزش تندباد موقتی و وقوع رگبار و رعدوبرق با احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.
 به دلیل بارندگی متوسط تا شدید در بعضی ساعت‌ها آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به‌ویژه در نیمه شمالی استان مورد انتظار است.
 روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۶ و ۲۷دی‌ماه) آسمان نیمه ابری، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد در بعضی ساعات به‌ویژه در روز دوشنبه(۲۷دی‌ماه) همراه با بارش پراکنده باران وبرف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
 در روز سه شنبه (۲۸دی‌ماه) با گذر موج بارشی، آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و از ساعات شب با افزایش نسبی آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت روند کاهش محسوس دما به‌طور میانگین بین ۶ تا ۱۰ درجه سلسیوس در سطح استان و یخبندان شبانه سطح زمین در بیشتر نواحی به ویژه در صبح سه شنبه(۲۸دی‌ماه) مورد انتظار است. بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه(امین آباد) با دمای ۴- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است. آسمان تهران امروز (۲۵دی‌ماه) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با بارش باران و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۱ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین برای یکشنبه (۲۶دی‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری و گاهی بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۰ و ۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

WHO دو روش درمانی جدید
بیماری کووید-۱۹ را تایید کرد
 سازمان جهانی بهداشت (WHO) در بحبوحه افزایش پذیرش مبتلایان به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها استفاده از دو روش درمانی جدید را توصیه کرد.
سازمان بهداشت جهانی دو روش درمانی جدید را برای بیماری ناشی از کروناویروس تایید کرد چراکه موارد ابتلا به سویه اُمیکرون نظام سلامت در سراسر جهان را تحت فشار قرار داده است. کارشناسان این سازمان داروی عارضه آرتریت موسوم به بارسیتینیب (baricitinib) و داروی آنتی بادی سوتروویماب (Sotrovimab) را برای جلوگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری و مرگ ناشی از کووید-۱۹ توصیه کرده‌اند.
کارشناسان اکیدا استفاده از داروی بارسیتینیب را به عنوان جایگزین مسدودکننده‌های اینترلوکین-۶ (IL-۶) در ترکیب با کورتیکواستروئیدها برای درمان بیماران بدحال کووید-۱۹ توصیه کردند. به گفته آنان استفاده از این دارو همراه با کورتیکواستروئیدها درمبتلایان به نوع شدید کووید-۱۹ منجر به افزایش احتمال طول عمر آنان و کاهش نیاز به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی می‌شود.
کارشناسان این سازمان همچنین پیشنهاد کردند که بارسیتینیب و مسدودکننده‌های گیرنده IL-۶ مانند توسیلیزوماب و ساریلوماب اثرات مشابهی دارند و تصمیم گیری در مورد تجویز آنان باید بر اساس مسائلی از جمله هزینه و تجربه پزشک باشد.
به گزارش هندوستان تایمز، آنان همچنین سوتروویماب را برای مبتلایان به کووید خفیف که بیشتر در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان هستند مانند افراد مسن و مبتلایان به بیماری‌های مزمن توصیه کردند. استفاده از این داروی آنتی بادی در مبتلایان به نوع خفیف بیماری، منجر به کاهش قابل توجه خطر بستری شدن در بیمارستان میشود. با این حال، طبق دستورالعمل صادر شده این دارو احتمالا تاثیر کمی بر مرگ و میر و استفاده از دستگاه تنفس دارد.

با تأمین اعتبار بنیاد مستضعفان صورت گرفت
جبران خسارت سیل ت
مام مددجویان کمیته‌امداد
 درپی وقوع سیل اخیر در استان‌های جنوبی کشور و وارد آمدن خسارت‌های سنگین به برخی از هموطنان، بنیاد مستضعفان تمامی خسارت‌های وارده به احشام و لوازم خانگی مددجویان سیل‌زده تحت پوشش کمیته امداد در چهار استان جنوبی را عهده‌دار شد.
با دستور سید پرویز فتاح - رییس بنیاد مستضعفان- تمام خسارت وارده به بیش از ۷۳۰۰ خانواده مددجوی کمیته امداد در چهار استان سیل‌زده «سیستان و بلوچستان»، «فارس»، «هرمزگان» و «کرمان» با اختصاص اعتباری بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان جبران می‌شود.
با توجه به مکاتبات صورت گرفته میان روسای بنیاد مستضعفان و کمیته امداد، خسارت سیل همچون خسارت به «دام‌های سبک و سنگین، تلویزیون، یخچال، فرش، آبگرمکن، بخاری، کولرگازی، اجاق گاز، لباسشویی، پتو و سایر لوازم ضروری» توسط بنیاد مستضعفان جبران می‌شود.
به گزارش کائنات به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان این کمک‌ها در حالی است که پیش از این نیز بنیاد برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به لوازم خانگی هموطنان آسیب‌دیده در این استان‌ها، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان را از طریق استانداری‌ها اختصاص داده و تامین رایگان تمام سیمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق سیل‌زده را نیز عهده‌دار شده بود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه