روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۲ دي - شماره 4060

وزیر کشور:

محدودیت تردد با کشورهای همسایه پایان یافت

  فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا از بازگشت تردد در مرزهای همسایه به حالت عادی خبر داد و گفت: منعی برای برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها وجود ندارد و این کار با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام می‌شود.
احمد وحیدی در پایان جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در توضیح مصوبات این جلسه برای بازگشایی مدارس به خبرنگاران، گفت: درصد بالایی از دانش آموزان مدارس دُز اول و دوم واکسن را دریافت کردند و بنابراین مانعی برای بازگشایی مدارس وجود ندارد و همانطور که پیشتر تصمیم گرفته شده به صورت قاطع باید بازگشایی مدارس انجام شود. وزیر کشور افزود: همچنین منعی برای برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها وجود ندارد. البته باید کار با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام شود. وحیدی تاکید کرد: بحث بازگشایی‌ها باید در وزارت علوم به ویژه در سطوح تکمیلی و دفاع از رساله‌ها و پایان نامه‌ها انجام شود و کلا دلیلی برای عدم برگزاری حضوری کلاس‌های دانشگاه وجود ندارد. وحیدی با اشاره به کیفیت تردد مسافران به (مقصد) و از (مبدا) کشورهای همسایه، گفت: محدودیت تردد با کشورهای همسایه به حالت قبل برگشت؛ افراد با داشتن تست‌های پی سی آر منفی یا ارائه سند تزریق ۲ دُز واکسن می‌توانند وارد کشور شوند که به این ترتیب محدودیت تردد با کشورهای همسایه حذف شد.
وزیر کشور افزود: برخی کشورها که مسافران از آنها از طریق مرز هوایی وارد کشور می‌شدند و بیماری در آنجا کنترل شده هم محدودیت‌هایشان برداشته شده، اما محدودیت‌های کشورهای اروپایی، فرانسه و انگلیس همچنان برقرار است و سایر کشورها هم محدودیت‌هایشان در حال بررسی است. البته کشورهایی که رشد سویه اُمیکرون در آنها روی بدهد ممکن است محدودیت‌هایشان اضافه شود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه