روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ دي - شماره 4059

رضایی در دیدار با وزیر خارجه نیکاراگوئه:

دوران تحقیر ملت‌ها و محاصره اقتصادی به پایان رسیده است

  معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در ایران و نیکاراگوئه بر توسعه، تحکیم و تقویت همه جانبه مناسبات و همکاری‌های دو کشور تاکید کرد.
محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور کشورمان که برای شرکت در مراسم تحلیف دانیل اورتگا، رئیس‌جمهور منتخب مردم نیکاراگوئه به ماناگوآ پایتخت این کشور سفر کرده است، بعد از ظهر یکشنبه به وقت محلی در دیدار با «دنیس مونکادا» وزیر امور خارجه نیکاراگوئه، با اشاره به اینکه خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه آمریکای لاتین دوستی و همکاری‌های خوبی دارد، گفت: به دنبال توسعه روابط راهبردی با نیکاراگوئه در بخش‌های مختلف هستیم.
وی خاطرنشان کرد: باید در دوره جدید تلاش کنیم در سطوح مختلف بین المللی، اقتصادی و تجاری، علمی و فرهنگی، صنعت و انرژی همکاری‌ها را توسعه بیشتری دهیم.
معاون اقتصادی رئیس جمهور با انتقاد از قلدرمآبی و زورگویی آمریکایی‌ها و دخالت آنان در امور داخلی کشورها، اظهار داشت: زورگویی و محاصره اقتصادی آمریکا قطعاً تاثیری در مقاومت و ایستادگی ملت‌های مقاوم و آزاده جهان بویژه ایران و نیکاراگوئه نداشته و نخواهد داشت.
وی ادامه داد: امروز دوران تحقیر ملت‌ها، محاصره اقتصادی و جنگ و تجاوز به پایان رسیده و پیروزی قطعاً متعلق به دولت‌ها و ملت‌های مبارز است.
معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه امروز آمریکا شدیدترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرده اما دولت و ملت ایران با مقاومت خود علیه این توطئه‌ها توانسته پیروزی‌های فراوانی به دست آورد، تصریح کرد: این افتخاری برای ایران و نیکاراگوئه است که پرچمدار مقاومت در برابر اعمال فشار قدرت‌های زورگو هستند.
«دنیس مونکادا» وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز در این دیدار با تقدیر از حضور معاون رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور نیکاراگوئه، گفت: حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در این مراسم برای دولت و ملت نیکاراگوئه بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به ایستادگی ایران و نیکاراگوئه در برابر فشارهای امپریالیسم و قدرت‌های زورگو، اظهار داشت: مقاومت ملت ایران و پیشرفت‌های این کشور علیرغم دشمنی و کارشکنی‌ها الگویی برای همه انقلابیون جهان است. وزیر امور خارجه نیکاراگوئه با اشاره به اهتمام روسای جمهور دو کشور بر گسترش روابط و همکاری‌ها، افزود: دولت نیکاراگوئه آماده توسعه و تقویت مناسبات و همکاری‌های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد
با دخالت وزیر صمت در عزل و نصب‌های مدیران ارشد ایران خودرو و سایپا برخورد می‌کنیم
 رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دخالت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در عزل و نصب‌های مدیران ارشد این دو خودروساز وجهه قانونی ندارد و کمیسیون صنایع و معادن با این مسئله برخورد قانونی خواهد کرد.
عزت الله اکبری تالارپشتی با اشاره به سهام ۶ درصدی دولت در ایران خودرو و ۱۷ درصدی در سایپا گفت: دخالت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در عزل و نصب‌های مدیران ارشد این دو خودروساز وجهه قانونی ندارد و کمیسیون صنایع و معادن با این مسئله برخورد قانونی خواهد کرد. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه سایپا و ایران خودرو حیاط خلوت دولت نیست، گفت: بنده مکرر به وزیر صمت تذکر داده‌ام به این دو خودروساز بزرگ همچون گذشته به منزله حیاط خلوت دولت نگاه نکنید، این نگاه مغایر با منافع ملی و قواعد درست اداره یک بنگاه اقتصادی است. وی افزود: عدم دخالت دولت در این دوخودروساز، موجب شکوفایی استعدادهایی می ‌شود که از درون و برون می‌توانند به اینها کمک نمایند. دولت باید دراصلاح ساختار سایپا و ایران خودرو کمک کند تا در شرایط مساوی باخودرو سازان بخش خصوصی بتواند رقابت کرده و آنچه که تاکنون بوده نادیده گرفتن ظرفیت‌ها و توان بالای فنی و مدیریتی داخلی این دو خودرو ساز از طرف دولت بوده که همواره نگاه دستوری و هزینه ساز بوده و موجب نارضایتی مردم شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خود را بی‌نیاز از مشورت با مجلس نداند
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گوشزد کرد: در هرصورت وقتی وزیر صمت با کمک کمیسیون صنایع و معادن و نمایندگان مجلس موفق به اخذ رای اعتمادشده، نباید خودش را بی نیاز از مشورت با مجلس و کمیسیون بداند. موفقیت وزیر صمت در بخش عظیم صنعت و معدن و خدمات وابسته که موتور حرکت اقتصاد کشور است در گرو مشورت و همکاری مجلس و اعتنا به نظرات دلسوزانه نمایندگان محترم است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه