روزنامه کائنات
8

سیاست

۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ دي - شماره 4059

مصلای تهران میزبان نمایشگاه کتاب 1401 شد

  مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران از میزبانی مصلای امام خمینی (ره) برای برگزاری سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
علی رمضانی با اشاره به نهایی شدن محل برگزاری سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران، گفت: با توجه به مصوبه شورای شهر تهران که برگزاری هر گونه نمایشگاه در شهر آفتاب را تا زمان تکمیل امکانات لغو کرده است، مصلای تهران تنها گزینه باقی مانده برای برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱ خواهد بود.
وی ادامه داد: برنامه ریزی‌های خانه کتاب برای برگزاری این نمایشگاه از ماه‌های گذشته آغاز شده است و پس از دو سال محدودیت های کرنایی، نمایشگاه فیزیکی با حضور مخاطبان به روش متفاوتی برگزار خواهد شد.
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، با بیان این که برای نهایی شدن زمان برگزاری نمایشگاه باید منتظر دستور ستاد کرونا باشیم، اظهار داشت: مجوزی که ستاد به ما داده، موقتی است و باید برای اعلام زمان برگزاری منتظر دستور نهایی این نهاد باشیم. پروتکل هایی برای بالا بردن سلامت برگزاری نمایشگاه در دست بررسی است تا بتوانیم واکسن زدن و موضوعاتی از این دست را بررسی کنیم.
وی با بیان اینکه اردیبهشت ماه زمان پیشنهادی ما برای برگزاری نمایشگاه‌ست اما ممکن است این زمان دچار تغییراتی شود که از امروز قابل پیش بینی نیست، تاکید کرد: این نمایشگاه بعد از  دو سال در حال برگزاری است و باید برنامه دقیقی برای آن در نظر بگیریم.
سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که قرار بود با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شود، به دلیل شیوع کرونا لغو شد.
نخستین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۱۳۶۶ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران در بزرگراه چمران برپا شد و تا سال ۱۳۸۵ برگزاری آن در همین مکان ادامه یافت امّا از سال ۱۳۸۶ نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد و در سال ۱۳۹۵، بیست و نهمین دوره محل برگزاری به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در آزادراه تهران-قم تغییر یافت که به علت دوری راه با انتقادهای فراوانی روبرو شد. در سال ۱۳۹۷  محل نمایشگاه کتاب دوباره به مصلای امام خمینی (ره) تغییر مکان یافت.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه