روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ دي - شماره 4059

حدود 13 هزار صندوق امانات بانک گردشگری در خدمت حفظ دارایی‌های ارزشمند مردم

 صندوق های امانات بانک گردشگری با هدف حفظ اسناد و دارایی‌های ارزشمند مشتریان از سال های گذشته در شعب منتخب بانک دایر شده و در خدمت مردم قرار گرفته است.
به گزارش روابط عمومی بانک گردشگری، در مجموع تعداد صندوق های امانات این بانک شامل بیش از 10 هزار و 500 صندوق کوچک، بیش از یک هزار و 200 صندوق متوسط و بیش از یک هزار و 200 صندوق بزرگ را شامل می شود. تا سال گذشته 4 شعبه در تهران و شهرستانها دارای صندوق های امانات فعال بود اما از سال جاری تعداد شعب فعال دارای صندوق های امانات بیشتر شده و بتدریج رو به افزایش است. در سال جاری، صندوق های فعال سه شعبه بانک گردشگری در تهران به مجموع صندوق های فعال افزوده شد و اکنون 7 شعبه صندوق‌های امانات خود را به مشتریان و متقاضیان اجاره می دهند. این گزارش حاکیست: قرار است تا پایان سال جاری نیز چهار شعبه دیگر بانک گردشگری در تهران نیز بتدریج فعال شوند تا مجموع شعب صندوق امانات فعال شعب بانک به 11 شعبه در کشور برسد. در حال حاضر در تهران شعب سیدجمال الدین، گلوبندک، امام حسین(ع)، سه راه عمار و مهستان و شعب مرکزی در کرمان و اصفهان دارای صندوق امانات فعال و در خدمت مردم و مشتریان بانک گردشگری هستند.
صندوق‌های امانات بانک گردشگری در شرایط امروز بهترین راه برای حفظ اسناد ارزشمند و سرمایه‌های مردم است. شرایط استفاده از صندوق امانات بانک گردشگری برای همه افراد یکسان و مدت اجاره این صندوق‌ها یک ساله است و تمدید آن منوط به موافقت بانک خواهد بود. زمان استفاده از صندوق امانات بانک نیز فقط در ساعات اداری میسر است.
بانک گردشگری 100 شعبه در سراسر کشور دارد.

تشدید آلودگی هوای چهار کلانشهر
 از تردد غیرضروری بپرهیزید
  سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از تشدید آلودگی هوای تهران و سه کلانشهر دیگر خبر داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از پایداری و سکون نسبی هوا از دوشنبه( ۲۰ دی ماه) تا ظهر پنج‌شنبه ( ۲۳ دی ماه) خبر داد. افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا از مخاطرات این پدیده خواهد بود. منطقه اثر این پدیده امروز (۲۰ دی ماه) شهرهای تهران، کرج، اراک و اصفهان و سه‌شنبه(۲۱ دی ماه) شهرهای تهران، کرج و اصفهان خواهد بود. چهارشنبه و پنج‌شنبه( ۲۲ و ۲۳ دی ماه) نیز شهر اصفهان این شرایط را تجربه خواهد کرد. اثرات این مخاطره در صورت عدم کنترل منابع آلاینده ثابت و متحرک افزایش آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی احتمال افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها خواهد بود. توصیه می‌شود در این شرایط از رفت وآمدهای غیر ضروری در سطح شهر به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری پرهیز شود. پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز و مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان‌شهرها نیز باید مد نظر قرار گیرد. گفتنی است، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

پیگیری «فروش کارت واکسن بدون انجام واکسیناسیون» از طریق نهادهای امنیتی
  سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با انتشار توییتی از پیگیری موضوع فروش کارت بدون انجام واکسیناسیون توسط نهادهای امنیتی خبر داد.
محمد هاشمی در متن این توییت نوشته است: «موضوع فروش کارت بدون انجام واکسیناسیون از مدت‌ها قبل در دستور کار وزارت بهداشت بوده و از طریق نهادهای امنیتی در حال پیگیری است. ضمن تاکید بر تعداد بسیار اندک کارت‌های صادر شده، به محض نهایی شدن بررسی‌ها، نتیجه برخورد با متخلفان اطلاع رسانی می شود.» گفتنی است، پیش از این نیز دکتر رحیم‌نیا _ مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در یک نشست خبری درباره مباحث مطرح شده مبنی بر فروش کارت واکسن، گفته بود:« بحث فروش کارت واکسن بدون تزریق واکسن را هم بررسی کردیم و موردی با کمک یکی از خبرگزاری ها  شناسایی کردیم که مبلغی میگرفتند و کارت صارد می‌کردند ولی تعداد این کارت‌های صادر شده خیلی کم است که هیچ تاثیری در اعتماد عمومی به کارت واکسن ایجاد نمی‌کند. در یک مورد ۲۳ نفر دارای کارت واکسن جعلی شناسایی کردیم که در مقابل واکسیناسیون ۱۲۰ میلیون دز بسیار ناچیز است.»

سه طرح شهرداری
برای نوسازی بافت‌های فرسوده
 معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره برنامه های شهرداری برای نوسازی بافت های فرسوده توضیحاتی را ارائه کرد.
حمیدرضا صارمی در مورد وضعیت بافت های فرسوده و لزوم احیا آن گفت: بافت فرسوده نیاز به حمایت و ارائه مشوق و تسهیلات در سه حوزه مشخص دارد.
وی در تشریح حوزه های مذکور به "ضوابط ساخت و ساز" اشاره کرد و گفت: ضوابط ویژه بافت های فرسوده و مشوق های ضابطه ای از طرف سازمان نوسازی شهر تهران ارائه شده و بزودی در معاونت شهرسازی و کمیسیون ماده پنج بررسی خواهد شد.
صارمی با اشاره مشوق ها و تسهیلات مالی برای نوسازی بافت های فرسوده گفت: شهرداری تخفیف ۸۰ الی ۱۰۰ درصدی عوارض مربوط به خود را در محدوده های فرسوده اجرایی کرده است، اما موضوع افزایش تسهیلات قابل ارائه به سازندگان و مالکان در بافتهای فرسوده، ودیعه اسکان و سایر مشوق ها و تخفیف های مالی دستگاه های خدمات رسان مثل آب و فاضلاب و برق به تسریع نوسازی کمک خواهد کرد که نیازمند حمایتهای دولت است.
معاون شهرسازی شهرداری تهران ادامه داد: فرایندهایی که در سرعت بخشیدن در صدور پروانه تخریب و نوسازی موثر خواهد بود، می تواند در بافت فرسوده هم بسیار اثرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه محدوده هایی که کمترین میزان نوسازی در آنها اتفاق افتاده، محدوده هایی هستند که مشکل ثبتی وحقوقی دارند یا تاریخی هستند گفت: در مورد اول نیاز به هماهنگی های بین دستگاهی به ویژه نهادهای حکومتی دارد و مورد دوم با ارائه و تنظیم ضوابط و مشوقهای ویژه مرمت و احیای بافت و ابنیه تاریخی قابل انجام خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه