روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۰ آذر - شماره 4030

اولین اجلاسیه ی شهدای فرهنگی و دانش آموزی استان ایلام برگزار شد

 ایلام- مسعود هواسی - اولین اجلاسیه ی شهدای دانش آموز و فرهنگی استان ایلام در محل دائمی سالن نمایشگاه های چغاسبز برگزار شد.
به گزارش کائنات، کنگره‌ی بزرگداشت ۳۷۰ شهید دانش آموز و ۵۵ معلم شهید استان ایلام با حضور مسئولین کشوری و استانی در سالن نمایشگاه‌های دائمی چغاسبز شهر ایلام برگزار شد.
امیر مهردادی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در این مراسم ضمن خیرمقدم به تمامی مدعوین و حضار یاد و خاطره‌ی شهدای ۸ سال دفاع مقدس و نیز شهدای مدافع امنیت و مدافع حرم را گرامی داشت و افزود: شهدای والامقام خصوصا شهدای دانش آموز و فرهنگی دین بزرگی بر گردن ما دارند چرا که آنان با نثار خون خود باعث شدند بقای این نظام و انقلاب تضمین شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مجموعه‌ی سپاه امیرالمومنین استان ایلام و نیز مجموعه‌ ی بسیج دانش آموزی، بسیج فرهنگیان، اداره‌کل آموزش و پرورش استان و نیز ادارات آموزش و پرورش شهرستان و مناطق و همچنین تمامی دست اندرکارانی که برای برگزاری این مراسم تلاش کرده اند تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: امروزه امنیت و آرامشی که داریم به برکت خون شهدا به دست آمده و این بسیار بارزش است.
وی ادامه داد: در استان ایلام ۵۷ شهید فرهنگی داریم که هرکدام به نوبه‌ی خود فرمانده‌ی دل‌ها و مظهر اخلاق و شجاعت هستند. علاوه بر این ۳۷۰ دانش آموز شهید در استان ایلام وجود دارد که در کنار معلمان خود به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافتند و در آن‌جا کلاس عشق و عشق بازی با خدای متعال برگزار کردند.
مهردادی گفت: نباید بگذاریم یاد و نام و خاطره شهدا در پیچ و خم زندگی فراموش شود، دیدار با خانواده شهدا بسیار حائز اهمیت است چراکه باعث می شود از آنان دلجویی شود. وی افزود: در زمان جنگ مردم استان ایلام با خلوص نیت در مقابل دشمن قرار گرفتند و در دوران دفاع مقدس شجاعت خود را در دفاع از این کشور نشان دادند.
سخنرانی امیرسرتیپ ابراهیم گلفام جانشین معاون فرهنگی و دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، اجرای گروه سرود دانش آموزی، تشییع پیکر دو شهید گمنام، اجرای نمایش، شعر خوانی توسط شاعر فرهنگی حامد رجبی زاده، خوانش بخش‌هایی از وصیت نامه‌ی شهید جمال‌الدینی توسط نوه‌ی شهید، روایت گری درباره‌ی شهدای دفاع مقدس و نیز پخش کلیپ تصویری از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه