روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ دوشنبه ۸ آذر - شماره 4028

معاون وزیر کار اعلام کرد؛

رشد بی‌سابقه صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد

 معاون وزیر کار از رشد بیش از ۶۰۰ درصدی صدور مجوز آموزشگاههای آزاد در کشور خبر داد و گفت: در کمتر از دو ماه ۱۸۳۹ موافقتنامه اصولی برای متقاضیان صادر شده است.
مراکز آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای شامل مراکز دولتی و غیر دولتی هستند؛ مراکز آموزش دولتی و مراکز آموزش غیردولتی یا آموزشگاههای فنی و حرفه‌ای آزاد به منظور آموزش و ارتقای مهارت و دانش فنی نیروی کار و سایر متقاضیان راه اندازی شده و شامل کارگاه آموزش عملی و کلاس آموزش تئوری، فضای اداری و سایر امکانات هستند.
آموزشگاههای آزاد در واقع مراکز تخصصی آموزشی به شمار می روند که مجوز فعالیت خود را از ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای زیر نظر وزارت کار دریافت می کنند و با جذب هنرجوی مهارت آموز در رشته های مجوز داده شده، هنرجو را آموزش داده و برای ورود به بازار کار آماده می کنند که از این جهت نقش مهم و تأثیرگذاری در فراگیری آموزشهای مهارتی توسط کارجویان قبل از ورود با بازار کار دارند.
در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، وزارت کار نیز کاهش زمان صدور مجوز آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای به سه روز را در دستور کار قرار داد  تا ضمن قانونمند شدن صدور مجوزها، جلوی بازار سیاه خرید و فروش غیرقانونی مجوز تاسیس آموزشگاهها گرفته شود.
غلامحسین حسینی‌نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره می گوید: با ابلاغ صدور مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد ظرف سه روز از ۱۰ مهر تا ۶  آذر سال جاری، تعداد ۱۸۳۹ موافقتنامه اصولی برای متقاضیان صادر شده است و صدور مجوز در بازه سه روزه برای واجدین شرایط ادامه دارد. او می گوید: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور تسریع و تسهیل در صدور مجوزهای تأسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در مقایسه با بازه زمانی ۵۶ روزه مشابه سال پیش که ۳۰۴ مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای صادر شده بود، شاهد رشد بیش از ۶۰۰ درصدی و ارائه ۱۸۳۹ موافقتنامه اصولی در حکم مجوز فعالیت آموزشی به متقاضیان در این بخش هستیم. رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای این میزان استقبال از راه اندازی آموزشگاه های آزاد و تقاضای انباشته شده را ناشی از نقصان در روند قبلی و محدودیتهای ناصحیح ایجاد شده دانسته که منجر به ایجاد امضاهای طلایی شده بود.
به گفته وی، با این اقدام برای همیشه بساط خرید و فروش مجوزآموزشگاههای آزاد جمع و به اجحاف در حق موسسان آموزشگاهها پایان داده شد.
پیش از این وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور ۱۰۸۳ مجوز با راه اندازی سیستم جدید صدور مجوز در سازمان آموزش فنی و حرفه ای خبر داده و گفته بود در راستای توسعه آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و تسهیل صدور مجوز آموزشگاهها از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا برج شش که دولت مستقر شد جمعا ۲۰ یا ۳۰ مجوز برای آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای صادر شد. به گفته وی، صدور مجوزها هشت ماهه بود که این مسأله اصلاح و نظام‌مند شد و زمان هشت ماهه به سه روز تبدیل شد و ظرف سه روز کاری مجوز آموزشگاه فنی و حرفه ای برای متقاضیان از طریق مراجعه به سایت صادر می شود و چنانچه ظرف سه روز عملیاتی نشود، سیستم به طور خودکار مجوز را صادر می کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه