روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ سه شنبه ۲۷ مهر - شماره 4000

ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه

در مسير افزايش همکاري و تعامل

 مديرعامل و تني چند از ديگر مسئولين ذوب آهن اصفهان يک شنبه 25 مهرماه با حضور در شرکت فولاد مبارکه با مديرعامل و معاونين اين شرکت، در نشستي تعاملي، ديدار و تبادل نظر کردند.
به گزارش ذوب آهن اصفهان، منصور يزدي زاده مديرعامل و تني چند از ديگر مسئولين ذوب آهن اصفهان يک شنبه 25 مهرماه با حضور در شرکت فولاد مبارکه با مديرعامل و معاونين اين شرکت، در نشستي تعاملي، ديدار و تبادل نظر کردند.
يزدي زاده، تعامل و همکاري بين اين دومجموعه بزرگ فولادساز کشور را بسيار مهم و موجب دستاوردهاي چشمگير در صنعت فولاد دانست و گفت: مديريت اين صنايع بزرگ، امر خطيري است و همه ما موظفيم با همفکري و همکاري، پتانسيل و توان اين مجموعه‌هاي بزرگ را به سمت تعالي صنعت و اقتصاد کشور رهنمون کنيم. مديرعامل ذوب آهن اصفهان، جهت ارائه ايده‌هاي جديد و همچنين کارشناسي فني و اقتصادي مسائل و موضوعات في مابين که مي‌تواند منجر به نتايج ارزشمند شود، پيشنهاد داد که کميته مشترکي تشکيل گردد تا طرح‌هاي تعاملي و مشارکتي قبل از اجرا در ابعاد مختلف بررسي گردد. يزدي زاده با اشاره به منافع مشترک اين دو صنعت مهم کشور، گفت: آنها مرجع صنايع فولادي کشور هستند و مي‌توانند در حوزه‌هاي مختلف از يکديگر پشتيباني کنند که حفظ منافع کل صنعت فولاد کشور را در پي دارد. وي خاطرنشان کرد: حمل محصولات و مقاصد مشترک، تأمين مواد اوليه و مبادي مشترک، نکات و تجربه‌هاي فني، کارکنان و سرمايه‌هاي انساني همه و همه از جمله مواردي هستند که دو قطب فولادي استان اصفهان با همکاري همديگر مي‌توانند با کمک آنها به ارزش افزوده جمعي دست پيداکنند و هر دو مجموعه از مواهب سازماني به وجود آمده منتفع گردند.
مديرعامل فولاد مبارکه نيز، ضمن اشاره به دوره فعاليت خود در ذوب آهن اصفهان، گفت: اين مجتمع عظيم صنعتي، مادر صنعت فولاد کشور است و در شکل گيري صنايع مختلف فولادي ايران از جمله فولاد مبارکه، نقش مهمي ايفا نموده است. وي نگاه کلان به موضوعات صنعت فولاد را عامل اصلي توسعه و هم افزايي دانست و گفت: ذوب آهن اصفهان و مجتمع فولاد مبارکه به دليل مشابهت در جنس توليدات که فولادي است و حضور در استان اصفهان، داراي منافع و مسائل مشترک هستند. مديرعامل فولادمبارکه با اشاره به نقش هم افزايي اين دو فولادساز بزرگ گفت: تولد ذوب آهن و فولاد مبارکه و مجموعه‌هايي که در اختيار دارند حاصل تفکر بلند مدت و استراتژيکي است که با منابع محدود، نگاهي به نسل‌هاي آينده داشتند. طيب نيا گفت: به حق، نجات صنعت نيازمند نگاه ملي است و اگر ما که امروز در اين دو بنگاه اقتصادي به فعاليت مي‌پردازيم به خوبي مديريت نکنيم، موفقيت چنداني بدست نياورده و در بسياري از موارد جلوگيري از تعارض‌هاي سازماني برايمان امکان پذير نيست. اگر نگاه ما فقط به استان اصفهان معطوف باشد و منطقه‌اي عمل کنيم از ديگران نمي‌توانيم انتظار داشته باشيم که وراي مناطق جغرافيايي خود تصميم بگيرند. در حقيقت نگاه ملي و فرابخشي مي‌تواند مجموعه‌هاي بزرگ را نجات دهد و دغدغه‌هاي مديران را نيز به کمترين حد ممکن برساند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه