روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ دوشنبه ۲۶ مهر - شماره 3999

فرمانده ناجا:

محدودیت‌های ترافیکی کرونا تغییر نکرده است

فرمانده ناجا درباره فیلم اخیری که راجع به برخورد با یک خانم در فضای مجازی منتشر شد گفت: باید بگویم موضوع مربوط به حجاب نبوده است البته مسئله در بازرسی نیروی انتظامی در حال بررسی است.
سردار حسین اشتری در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در روز آغازین هفته نیروی انتظامی گفت: این پیام حاوی نکات مهم گوناگونی همچون امنیت است که یکی از ستون های اصلی آن در کشور، نیروی انتظامی است. امنیت را می توان در ابعاد گوناگون همچون امنیت فردی، اجتماعی و امنیت ملی و ... تقسیم و تشریح کرد حال اینکه اگر در کشوری امنیت نباشد هیچ کاری شکل نمی‌گیرد، مثلا در حوزه اقتصاد پیشرفتی شکل نمی گیرد، در حوزه علم و فناوری رشد و پیشرفتی حاصل نخواهد شد، مردم عادی، تجار و همه سطوح جامعه نمی توانند زندگی عادی خود را داشته باشند پس در سایه امنیت، پیشرفت معنا پیدا می کند و مایه افتخار ماست که نیروی انتظامی ستون اصلی برقراری امنیت در جامعه محسوب می شود البته این افتخار، مسئولیت ما را افزایش می دهد.
وی به دومین نکته و مطلب مهم پیام رهبری در مدح نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرموده اند، نیروی انتظامی در اقدامات خدماتی و کمک به مجموعه هایی مانند ستاد ملی مقابله با کرونا عملکرد شایسته و ارزشمندی انجام داده است حال اینکه هر اقدامی که ما در راستای خدمت رسانی به مردم انجام می دهیم مورد توجه مقام معظم رهبری خواهد بود پس ما باید بر اساس پیام رهبری، جنبه خدمت رسانی نیروی انتظامی را در کشور افزایش دهیم.
فرمانده نیروی انتظامی کشور در خصوص هوشمند سازی خدمات پلیس در کشور گفت: نیروی انتظامی کشور، از جمله دستگاه هایی بود که از دهه های قبل پیشرفت های خوبی در خصوص خدمات الکترونیک داشته و در کشور نمونه بود حال ادامه مسیر الکترونیکی شدن خدمات، هوشمند سازی است. بر اساس بانک های اطلاعاتی موجود و داده های برخطی که در اختیار نیروهای ناجا قرار می دهیم خدمات خود را در خدمت رسانی های گوناگون افزایش می دهیم و بر اساس آنها دقت و اشراف بیشتری در انجام امور خواهیم داشت و در نتیجه رضایت مردم هم بیشتر خواهد بود.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه هر فرد می تواند از طریق گوشی همراه خود به پلیس متصل شده و از ۱۸ خدمت جدید بهره مند شود، گفت:  در هفته اخیر از ۱۸ خدمت ناجا در اپلیکیشن «پلیس من» رونمایی و در خدمت مردم قرار داده ایم به این ترتیب هر فرد می تواند از طریق گوشی همراه خود به پلیس متصل شده و از ۱۸ خدمت جدید بهره مند شود تا امروز هم تعداد زیادی از مردم به سیستم و سامانه پلیس من متصل شده اند.
سردار  اشتری در توضیح برخی خدمات اپلیکیشن پلیس من به موضوع درخواست صدور گذرنامه اشاره کرد و افزود: پیش از این برای درخواست گذرنامه باید به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه می شد اما حالا مردم می توانند از داخل منزل مراحل احراز هویت را انجام داده و درخواست صدور گذرنامه دهند و سپس از طریق پست، گذرنامه خود را دریافت کنند. موضوع مشاهده خلافی خودرو و حتی آگهی از ممنوع الخروجی هم از دیگر مواردی است که در این اپلیکیشن در دسترس قرار دارد. در راستای هوشمند سازی پلیس، خدمات الکترونیکی ناجا افزایش یافته و البته به مرور زمان، این خدمات افزوده خواهد شد.
وی گفت: از جوانب دیگر هوشمند سازی پلیس می تواند گفت نیروهای ناجا که داده ها و اطلاعات موجود به آنها داده می شود می توانند بررسی، تحلیل و تحقیق کنند و بعضاً از وقوع یک جرم پیشگیری کنند. برای مثال وقتی یک مامور راهنمایی و رانندگی اطلاعات و آماری را داشته باشد می تواند تحلیل کند که چه ساعاتی در کجای شهر تهران آمار تصادفات بالاتر است و بر اساس این تحلیل ها می تواند نیروهای خود را در آن قسمت متمرکز تر نماید تا از تصادفات پیشگیری کند.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: اینکه در برخی موارد مردم با نیروهای ۱۱۰ تماس می گیرند و مامورین با تاخیر به محل می رسند، دلیل کمبود نیرو است البته اتفاقاتی هم که رخ می دهد زیاد شده است.
وی با اشاره به اینکه استاندارد جهانی تعداد نیروی پلیس به ازاء هر هزار نفر، هشت نیروی پلیس است افزود: در کشورمان با اینکه وظایف بسیار همچون مرزبانی هم به عهده ناجا قرار گرفته، به ازاء هر هزار نفر حدوداً ۲.۸ مامور و نیروی پلیس داریم پس به طور متوسط حدوداً ۵۰ درصد کمبود نیرو داریم و این موضوع مورد قبول همگان است در حال حاضر با هماهنگی ستاد نیروهای مسلح توانسته ایم مجوز جذب سالانه۱۴هزار نیرو را کسب کنیم.
سردار اشتری گفت: ما می توانیم با هوشمند سازی پلیس و الکترونیکی کردن خدمات پلیس و بهره گیری از مواردی همچون دوربین های سطح جاده ها و شهرها، بخشی از کسری نیروی کار پلیس را جبران کرده و تخلفات را رصد کنیم و بعضاً جریمه ها هم به این وسیله اعمال می شود ما قصد داریم در برنامه پنج ساله هفتم توسعه، ۵۰ درصد از کسری نیروی خود را از طریق هوشمند سازی جبران کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی افزود: امروز هر قدر به ناجا کمک شود به امنیت کشور کمک شده است در این راستا مقام معظم رهبری هم فرموده اند تمام دستگاه ها باید به هر نوعی به ناجا کمک کنند در این رابطه باید گفت اگر یک پاسگاه و کلانتری به ما اضافه شود یک محله از امنیت برخوردار خواهد شد مردم به این امنیت نیاز دارند.

برگزاری آزمون تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تهران تا پایان سال
 عضو شورای اسلامی شهر تهران در ملاقات ۶ ساعته ای که با کارکنان منطقه ۹ شهرداری تهران داشت بر رسیدگی به وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان شهرداری تهران تاکید و خبر از برگزاری آزمون تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تهران داد.
ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در شهرداری منطقه ۹ ضمن گفت و گو با کارکنان گفت: تامین رفاه و بهبود وضعیت معیشت کارکنان شهرداری تهران از جمله مهمترین اولویت های مدیریت شهری است تا شاهد انگیزه بخشی به کارکنان و در نهایت ارتقاء خدمت رسانی به شهر و شهروندان باشیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر امنیت شغلی کارکنان شهرداری تهران گفت: در راستای عدالت شغلی، پیگیر قطعی شدن دستورالعمل جدید استخدام و تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری با توجه به سوابق شغلی هستیم، در این راستا هماهنگی های لازم میان معاونت سرمایه انسانی شهرداری و سازمان امور اداری و استخدامی کشور ایجاد شده است.
امانی ابراز امیدواری کرد که آزمون تبدیل وضعیت کارکنان تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد. وی در ادامه خبر از حذف تعرفه ۱۰درصدی فرانشیز از فرایند درمان کارکنان شهرداری با هدف بهبود وضعیت بهداشت و درمان و خدمت رسانی به کارکنان خدوم شهرداری داد.امانی در ادامه رویکرد مدیریت شهری در دوره نوین را بهبود وضعیت خدمت رسانی و خارج کردن پایتخت از وضعیت رکود و رخوت عنوان کرد و گفت: مدیریت شهری با رویکرد خدمتی دوباره در راستای تهرانی سربلند درصدد جاری کردن خونی تازه در کالبد و فضای پایتخت و ایجاد آن است.
وی اولویت های مدیریت شهری در دوره ششم را اتمام پروژه های نیمه تمام و سپس تعریف پروژه های جدید برشمرد و اضافه کرد: تامین نیازهای خدمات شهری به عنوان یکی از مطالبات اصلی شهروندان از جمله تاکیدات مدیران شهری است تا شاهد بهبود وضعیت نگهداشت شهر، فضای سبز و بهسازی معابر باشیم.بر اساس گزارش روابط عمومی منطقه۹شهرداری تهران، عضو شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه بیان کرد: در گام دوم نیز با عنایت به رویکرد اعتلای تهران به عنوان کلان شهر الگوی جهان اسلام توسط شهردار پایتخت، برنامه هایی با هدف حفظ هویت ایرانی و اسلامی و خدمت رسانی جهادی به شهروندان شریف در حال تدوین است.

رییس سازمان جنگل‌ها خبرداد؛
راه‌اندازی مرکز بین‌المللی مدیریت جامع آبخیزداری
 رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یکی از راه‌های ارزان برای مهار تخریب سرزمین و پایداری آب و خاک و پوشش گیاهی را اقدامات آبخیزداری برشمرد و گفت: کارکردا و اثربخشی اقدامات آبخیزداری و ابخوانداری برکاهش فرسایش خاک، کاهش خسارت سیل و تقویت سفره‌های زیرمینی و قنات‌ها به‌طور کامل مشهود است.
مسعود منصور در سومین همایش بین‌لمللی جوانان حفاظت خاک و آب دردانشگاه تربیت مازندران با اشاره به اهمیت و ارزش فراوان خاک و آب که شرایط حیات را برای انسان و موجودات فراهم می‌کند، گفت: حفظ این منابع از پایگاه معنوی بالایی نیز برخوردار است و در قرآن مجید نیز بارها از کلمه خاک استفاده شده است.
وی با بیان اینکه خاک و زمین به عنوان بستر حیات تلقی می‌شود، اظهارکرد: در احادیث شکستن درخت به معنای شکستن بال فرشتگان است. رییس سازمان جنگل‌ها با اشاره به اینکه منابع آب و خاک در معرض تهدیدهای فراوانی است، گفت: فرسایش آبی و بادی، شوری، آلودگی، رشد روزافزون جمعیت، صنعتی شدن و تغییر اقلیم از جمله عوامل تهدید است. منصور حفظ منابع آب وخاک را یک ضرورت و اقدام مهم برشمرد و اظهارکرد: برای حفظ منابع باید رویکرد پیشگیرانه داشته باشیم و منطقی نیست که اجازه دهیم فرسایش آبی یا خاکی رخ دهد و میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی خسارت وارد شود سپس درصدد جبران آن برآییم. رئیس سازمان جنگل‌ها یادآور شد: خسارت زیست‌محیطی غیرقابل جبران یا سخت است و به علت واقع شدن در شرایط خشک و نیمه‌خشک، تهدیدها در کشور نیز وجود دارد. وی در ادامه اظهارکرد: مسئولان عالی نظام به‌ویژه مقام معظم رهبری همواره برای اجرای طرح‌های آبخیزداری تاکید کرده‌اند. از این رو اقدامات آبخیزداری نباید تعطیل شود. رئیس سازمان جنگل‌ها یادآور شد: اجرای طرح‌های آبخیزداری بدون توجه به نگرش و جامعیت آن نمی‌تواند به نتیجه مناسبی منجر شود و مدیریت جامع آبخیز امری مهم است و باید تصمیم‌گیرندگان به این باور برسند که به سمت مدیریت در حوزه آبخیز گام بردارند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه