روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۱ مهر - شماره 3996

تقدیر بزرگ‌ترین مرکز درمان کرونا در اصفهان از طرح «فرشتگان سلامت» بانک آینده

 مرکز آموزشی درمانی الزهرای اصفهان از اقدام شعبه «مطهری اصفهان» بانک آینده در خصوص ارائه تسهیلات با شرایط آسان به کادر درمان، در قالب طرح «حمایت از فرشتگان سلامت»، قدردانی کرد.
به گزارش کائنات، در این پیام تقدیر از نظام بانکی، به‌عنوان "یکی از اصلی‌ترین محورهای توسعه یاد شده که اگر همه ظرفیت‌های آن به فعلیت برسد، گام‌های محکم‌تر و بلندتری در مسیر توسعه کشور، برداشته خواهد شد."
دکتر رضوانی، مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی الزهرای اصفهان هم‌‌چنین از "تلاش‌های مجدانه بانک آینده در اعطای وام به کارکنان خط‌مقدم مبارزه با ویروس کرونا در مرکز آموزشی درمانی الزهرا، صمیمانه و خالصانه قدردانی نموده و از درگاه احدیت خیر دنیا و آخرت را برای این بانک، مسألت داشت."
شعبه «مطهری اصفهان»، طی بازه‌زمانی سه‌ماهه موفق به ارائه تعداد 950 فقره تسهیلات «حمایت از فرشتگان سلامت» در استان اصفهان شد که از این تعداد، 650 فقره به بیمارستان الزهرا، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مرکز درمان کرونا در این استان، اختصاص یافت.

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد؛
عرضه سه محصول پر مصرف لبنی
 با تخفیف ۱۰ درصدی از هفته آینده
 رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای از عرضه سه قلم محصول پرمصرف لبنی با تخفیف ۱۰ درصدی جهت رفاه حال هموطنان از هفته آینده خبر داد.
امیرخسروفخریان، رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای کشور در خصوص اینکه چرا تا کنون در فروشگاه های زنجیره ای خبری از این سه محصول با تخفیفات اعلامی نیست، گفت: تطبیق تولید با بازار به صورت آنی امکان پذیر نیست برای مثال تولید کننده  پنیر UF را به مدت پنج روز، ماست را ۴۸ ساعت و شیر را ۲۰ ساعت  قرنطینه نگه می دارد و سپس در بازار عرضه می کند.
فخریان با بیان اینکه طی اعلام انجمن صنایع  فرآورده های لبنی ایران محصولات به تدریج  برای عرضه در اختیار فروشگاه های زنجیره ای قرار می گیرد، افزود: از تاریخ اشاره شده از آن سه قلم اعلامی ابتدا  شیر و روزهای بعد  ماست و سپس هفته آینده پنیر در سطح فروش قرار می گیرد.
وی در  خصوص میزان تناژ عرضه این محصولات به صورت روزانه گفت:  این سه قلم سالانه در کشور ۱.۴ میلیون تن تولید می شوند بنابراین روازنه انتظار تولید ۴۵۰۰ تن توسط کارخانه و عرضه این میزان در فروشگاه های زنجیره ای را داریم.
فخریان با بیان اینکه فروشگاه های زنجیره‌ای عضو این اتحادیه با کاهش  حاشیه سود خود،   ۵ درصد تخفیفات اعمال می کنند، افزود: ۵ درصد  تخفیف نیز از سهم توزیع شرکت‌های لبنی اعمال می شود.
رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای در ادامه گفت: این قیمت ها براساس قیمت شیرخام مصوبه شماره۰۲۰/۸۶۰۳ شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی درب گاوداری ۶۴۰۰ تومان و هر یک دهم درصد چربی ۸۰۰ ریال و نرخ روز مواد بسته بندی و نرخ ارز توافق شده است.
بنا بر اعلام روابط عمومی اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای، فخریان همچنان افزود:  قبلا نیز اعلام آمادگی شده است که هر میزان از نرخ مصوب درج شده روی کالا کاهش یابد، با در نظر گرفتن تخفیفات رایج و با نرخ جدید کاهش یافته در شعب تحت پوشش اعضای این اتحادیه عرضه خواهد شد.
گفتنی است این تصمیم در راستای حفظ لبنیات در سبد خانوار اخذ شده که  سه قلم فرآورده شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی  ۱. درصد چربی به قیمت ۷۴۰۰ تومان و ماست دبه‌ای ۲.۵  کیلویی ۱.۵ درصد چربی به قیمت ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان و پنیر لیوانی UF ۴۰۰ گرمی نسبتا چرب به قیمت ۲۰ هزار تومان  توزیع می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد؛
ضرورت آمادگی تجهیزاتی بنادر برای تخلیه
حجم انبوه کالاهای اساسی در نیمه دوم سال
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت آماده ‌به‌ کار تجهیزات بندری در بنادر شمال و جنوب کشور، گفت: در نیمه دوم سال با حجم انبوهی از ورود کالاهای اساسی در بنادر مواجه هستیم، بدین جهت ضرورت دارد بنادر کشور، به لحاظ تجهیزات بندری، با قدرت و کیفیت بالا، عملیات تخلیه کالاهای اساسی از کشتی‌ها را انجام دهند.
محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در همایش سراسری مدیران این سازمان با اشاره به ایفای دقیق وظایف نظارتی بر کلیه قراردادها در بنادر، افزود: وظیفه ما به عنوان کارفرما این است که به دقت جزییات قراردادها با سرمایه‌گذاران و اپراتورها را کنترل کنیم و نقش هدایت گری داشته باشیم.
*اجرای تمامی اقدامات ؛ طبق طرح مصوب جامع بنادر بازرگانی
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان لزوم سلامت اداری و نظارت دقیق بر خدمات اداری و عملکرد کارکنان، اظهار داشت: با توجه به تصویب طرح جامع بنادر بازرگانی و تعهدات ما به این طرح کاربردی و دقیق، لازم است تمامی مدیران در بنادر و ستاد، هر طرح و برنامه‌ای را فقط در راستای طرح جامع بنادر دنبال کنند.
وی با بیان اینکه رویکرد دولت بر تسهیل و ساده‌سازی امور است، اضافه کرد: فرآیندهای سازمانی باید برای ذی‌نفعان و مشتریان، تسریع و تسهیل شود تا سرمایه گذاران انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری پیدا کنند.
*ارتقاء و توجه ویژه به موضوع ایمنی دریانوردی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر ارتقاء و توجه ویژه به موضوع ایمنی دریایی و دریانوردی، افزود: به واسطه اینکه همواره با ریسک‌های منجر به حوادث غیرقابل جبران مواجه هستیم، لازم است که بی‌کم‌وکاست به ایمنی در دریا و عملیات بندری توجه کنیم.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، راستاد با بیان اینکه مدیران باید در دسترس مراجعان باشند، گفت: تمامی مدیران لازم است با اختصاص وقت و تنظیم برنامه، همواره در دسترس ارباب رجوع، مراجعان، مشتریان و ذی‌نفعان و حتی کارکنان باشند.

رئیس کل بانک مرکزی در جلسه G24 مطرح کرد؛
لزوم دسترسی عادلانه تامین واکسن کرونا
برای کشورها
 رئیس کل بانک مرکزی در جلسه مجازی روسای کل بانک های مرکزی و وزرای دارایی گروه ٢۴ اولویت این گروه را حمایت های مالی و فنی به منظور تامین و دسترسی عادلانه به واکسن کرونا عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر علی صالح آبادی در جلسه مجازی گروه ٢۴ صندوق بین المللی پول که ریاست جلسه را عهده دار بود با تشریح وضعیت جهانی پاندمی و تاثیر آن بر اقتصاد کشورها گفت: نشانه های بهبود در بسیاری از اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه به چشم می خورد، اما ابهامات زیادی وجود دارد.
وی افزود: اولویت کلیدی گروه ٢۴ واکسیناسیون ملت ها در سطح جهان است، بر این مبنا لازم است تولید و توزیع واکسن در سراسر جهان تسریع شود و تمام کشورها دسترسی عادلانه به واکسن داشته باشند.
صالح آبادی با بیان اینکه حمایت قدرتمند مالی از کشورهای در حال توسعه اهمیت زیادی دارد گفت: ما از تخصیص ۶۵٠ میلیارد دلار از محل صندوق بین المللی پول با سازکار مشخص جهت مقابله با کرونا و ترمیم اقتصادی کشورها استقبال می کنیم.
رییس شورای پول و اعتبار افزود: بانک های توسعه چند جانبه نقش مهمی در حمایت از اقدامات مرتبط با همه گیری، کاهش محدودیت های مالی و مقابله با آسیب های بدهی دارند، ضمناً ما از بانک جهانی تقاضا می کنیم راهبردی میان مدت برای کمک به کشورهای دارای درآمد متوسط اتخاذ کنند.
رئیس کل بانک مرکزی همچنین با تاکید بر استقبال از راهبردهای صندوق بین المللی پول و بانک جهانی برای مقابله با تغییرات اقلیمی  گفت: این حمایت ها باید با شرایط و ساختارهای اقتصادی کشورها سازگار شوند. وی در پایان افزود:کاهش تصاعد کربن باید همگام با تلاش کشورهای در حال توسعه و رفع فقر و نابرابری و رشد اشتغال باشد.
همچنین در این جلسه خانم کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول، به تشریح اقدامات این صندوق در زمینه های برنامه ریزی و سرعت بخشی در دسترسی کشورها به واکسن کرونا پرداخت و گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میلادی ۴٠ درصد کل جمعیت جهان واکسن کرونا را دریافت کنند. وی در خصوص برنامه ریزی در این زمینه گفت: تدوین سیاست های اقتصادی و پولی بر مبنای شرایط هر کشور و هدف گیری اقشار آسیب پذیر باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس صندوق بین المللی پول با اشاره به موضوع سرعت بخشی در بحث واکسیناسیون در رسیدن به شمول مالی و رعایت حداقل مالیات شرکتی تاکید کرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه