روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۴ شهريور - شماره 3979

واحد شماره ۲ نیروگاه رامین اهواز مجددا به شبکه سراسری برق کشور متصل شد

پس از 58 ساعت عملیات نفسگیر متخصصین نیروگاه رامین اهواز در رفع نشتی های بویلر ، واحد شماره 2 مجدد به شبکه سراسری برق کشور پیوست.
به گزارش کائنات، مهندس خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین با اعلام این خبر گفت: پایداری واحدهای تولیدی نیروگاه رامین یکی از مهمترین رویکردهای ما بویژه در ایام تابستان و پیک مصرف برق است و همواره سعی نمودیم با تکیه بر تجربه و تخصص کارکنان خود چالشها و مشکلات فنی واحدهای تولید برق را در کمترین زمان ممکن رفع نماییم.
وی گفت: واحد شماره ۲ نیروگاه بدلیل نشتی بخار در ۱۴ نقطه از لوله های بویلر از مدار خارج شده بود و طی ۵۸ ساعت عملیات نفسگیر اقدام به رفع این نشتی ها و بازگشت مجدد این واحد تولید برق به شبکه برق نمودیم.
لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و همچنین پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند.

آتش نشانان سربازان جان برکف شهرداری در حفاظت از جان و مال شهروندان هستند
 سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت یکی از سازمانهای مهم شهرداری در حفظ امنیت و سلامت شهروندان است، گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با توجه به مسئولیت مهم و خطیری که بر عهده دارد ، نیازمند توجه و تجهیزات تخصصی می باشد.سرپرست شهرداری رشت در ادامه با اشاره به ضرورت ارتقاء ایمنی بازار مرکزی رشت و پاساژها، اظهار کرد: باید ایمنی مسیرهای دسترسی به بازار مرکزی رشت جهت پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی افزایش یابد.بهارمست در پایان از رونمایی میدی باس فرماندهی بحران در روز ۷ مهر خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی:
یک هزار و ۵۴۲ شغل در ناحیه صنعتی پرندک ایجاد شده است
 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: در ناحیه صنعتی پرندک برای یک هزار و ۵۴۲ نفر اشتغال ایجاد شده است و فاز توسعه این ناحیه نیز در مرحله تکمیل زیرساخت‌ها می‌باشد.
به گزارش کائنات، طیب میرزایی اظهار داشت: مساحت ناحیه صنعتی صنعتی پرندک ۱۴۵ هکتار است که ۸۷ هکتار دیگر نیز در طرح توسعه به این شهرک اضافه خواهد شد.
وی بیان کرد: تاکنون ۷۸ واحد تولیدی در این ناحیه به بهره‌برداری رسیده است که ۶۸ واحد فعال و ۱۰ واحد نیز به دلایل مختلف غیرفعال هستند.
به گفته مدیر شهرک شهرک‌های صنعتی استان مرکزی، واگذاری طرح توسعه ناحیه صنعتی پرندک از آذر امسال و پس از تکمیل زیرساخت‌های موردنیاز آغاز خواهد شد.
میرزایی ادامه داد: کمبود آب یکی از مشکلات جدی در شهرک‌های صنعتی است که امیدواریم شرکت آب منطقه‌ای استان در کوتاه مدت در این زمینه اقدامی انجام دهد تا واحدهای تولیدی دچار مشکل نشوند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ناحیه پرندک ۱۴ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد که برنامه‌ریزی‌ها لازم صورت گرفته است تا این مسئله برطرف شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با بیان اینکه استفاده از پساب تصفیه خانه‌ واحدهای تولیدی یکی از اولویت‌های جدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است، گفت: تامین آب پایدار شهرک‌های صنعتی از محل پساب تصفیه خانه‌ها در دستور کار است.
پرندک از شهرهای تابعه شهرستان زرندیه در مجاورت استان تهران قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:
۴۶ پروژه راهسازی در استان ایلام فعال است
 مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: ۴۶ پروژه راهسازی به طول ۲۷۱ کیلومتر در استان ایلام درحال اجرا است
به گزارش کائنات، عبدالله بهادری اظهار کرد: هزینه احداث طرح‌های راهسازی استان در حال حاضر بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.
وی تصریح کرد: استان ایلام در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی ۲۸۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه ۹۵ درصد طرح‌های راهسازی استان فعال بوده و با جدیت در حال اجرا است، احداث تونل‌های عظیم کبیرکوه، تونل دوم آزادی، بزرگراه ایلام- مهران و بزرگراه دهلران به اندیمشک را ازجمله طرح‌های بزرگ در حال اجرای استان است.
وی افزود: در حال حاضر ۷ تقاطع غیر همسطح در طول راه‌های استان در حال احداث است.
بهادری با اشاره به احداث راه اصلی سیروان به بدره و آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم این پروژه در شهرستان سیروان افزود: طرح مذکور ۸۵ کیلومتر مسیر شهرستان‌های شمال و جنوب استان را نزدیک ترمی کند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام عنوان کرد: ضمن اینکه احداث جاده چشمه چاهی به سفید خانی که عملیات اجرایی آن در حال اجرا است نیز مرکز استان به شهرستان سیروان را کوتاه و ایمن خواهد کرد.
طرح های مهم کاهش ترافیک درون شهری
بهادری، احداث کنارگذر شهر ایوان و کنارگذر جنوب غربی شهر ایلام را از جمله طرح‌های مهم برای کاهش ترافیک درون شهری عنوان کرد و افزود: این پروژه‌ها اخیراً عملیات اجرایی آنها آغاز و تسریع شده است.
وی، چهار بانده شدن ورودی و خروجی شهرها را از اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان برای کاهش تصادفات ذکر کرد و افزود: چهارخطه شدن ورودی و خروجی شهر دره شهر، ورودی شهر ارکواز ملکشاهی و خروجی شهر آبدانان از جمله طرح‌های اجرایی در این زمینه است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین از شروع عملیات اجرایی اتصال استان به شبکه ریلی از سمت استان کرمانشاه خبر داد

رفع تصرف بیش از300 متر مربع ازاراضی بستر رودخانه
 علی پور احمد با بیان این مطلب، گفت: با تلاش و آگاهی اکیپ گشت وبازرسی، کارشناسان واحد مهندسی رودخانه و سواحل و پیگیری های کارشناسان حقوقی این شرکت، در راستای حفاظت و صیانت از اموال عمومی و جلوگیری از دخل وتصرف افراد سودجو به اراضی واقع در بستر رودخانه های استان، 300 مترمربع ازاراضی بستر رودخانه رفع تصرف شد.
به گزارش کائنات، وی با بیان اینکه این تصرف شامل دیوار کشی باغات در محدوده بستر و حریم رودخانه می باشد، تصریح کرد: پس از شناسایی تخلف، مراحل تشکیل پرونده و صدور اخطاریه  لازم قانونی با قید فوریت  توسط واحد مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت انجام  و پس از پیگیری های قضایی به عمل آمده و صدور رای در محاکم قضایی، نسبت  به رفع تصرف رودخانه مذکور اقدام به عمل آمد.
علی پور احمد در پایان با تاکید بر اینکه افرادی که در مجاورت حریم و بستر رودخانه ها نسبت به احداث باغ وغیره اقدام می نمایند حتما پیش از هرگونه ساخت و ساز، استعلام لازم را از شرکت آب منطقه ای اخذ نمایند تا در آینده دچار ضرر و زیان نشوند، خاطر نشان کرد: شرکت آب منطقه ای ایلام در جایگاه حاکمیتی خود با هرگونه تخلف و تصرف مطابق با قانون و بدون هیچ گونه اغماضی برخورد لازم را بعمل خواهد آورد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه