روزنامه کائنات
4

جامعه

۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۴ شهريور - شماره 3979

اختصاص نیم میلیون دُز واکسن به سربازان

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از موافقت برای تزریق نیم میلیون دُز واکسن کرونا به سربازان خبر داد.
سردار رحمان علیدوست درباره تهمیدات سازمان وظیفه عمومی ناجا در شیوع کرونا گفت: در شرایط کرونایی فعلی، سازمان وظیفه عمومی ناجا با جدیت موضوع را پیگیری و غربالگری مشمولان را در دستور کار خود قرار داده و از این رو اقداماتی نظیر تب سنجی مشمولان در هنگام ورود، توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی کردن فضاهای آسایشگاه ها، خودروهای حمل مشمولان و سایر اماکن نظامی از همان روز نخست شیوع کرونا در دستور کار قرار گرفته و همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در این شرایط مدت زمان دوره آموزشی از دو ماه به یک ماه کاهش پیدا کرده است، گفت: در تمامی مراکز آموزشی دوره رزم مقدماتی یک ماه است.
علیدوست درباره تزریق واکسن کرونا به سربازان نیز گفت: در مورد واکسن کرونا در سطح کشور تا کنون با جدیت و پیگیری و تعامل خوب ستاد کل و ناجا با دولت با تزریق ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا به سربازان موافقت شده و تا جایی که من اطلاع دارم در تهران و آذربایجان غربی بیش از ۹۰ درصد از کارکنان وظیفه واکسن ها را تزریق کرده اند.
جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره مشمولانی که در هنگام اعزام به سربازی به کرونا مبتلا باشند نیز گفت: مشمولان غربالگری خواهند شد و این موضوع به دو شکل موضوع قابل رسیدگی هست. مشمولان کرونا مثبت قبل از اعزام به خدمت توسط همکاران ما در رده های وظیفه عمومی شناسایی و عودت می شوند که دوره اعزام این افراد یک یا دو ماه تمدید می شود.
وی ادامه داد: اما کسانی که در مراکز آموزش شناسایی شوند، حتما در این مراکز، مکان هایی برای قرنطینه پیش بینی شده  وتحت نظر قرار خواهند گرفت تا وضعیتشان بهبود پیدا کرده و بتوانند در ادامه فعالیت های آموزشی خود شرکت کنند.

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد؛
خطر آپارتاید واکسن در جهان
 معاون بهداشت وزارت بهداشت در دیدار با نماینده سازمان جهانی بهداشت درباره خطر آپارتاید واکسن در جهان هشدار داد و گفت: دنیا فقط با واکسیناسیون عمومی از ویروس کرونا ایمن می شود.دکتر علیرضا رئیسی، گفت: این بسیار خطرناک است که اعلام شود فقط برای واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا یا جانسون اند جانسون ویزای سفر به برخی کشورها صادر می‌شود.
وی ادامه داد: آپارتاید واکسن که برخی کشورهای بزرگ در حال دامن زدن به آن هستند جز به سود چند شرکت معدود تولید کننده این واکسن ها به نفع دنیا و سلامت مردم نخواهد بود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، بیان کرد: تا زمانی که ۷۰ درصد مردم جهان واکسینه نشوند واکسیناسیون دز سوم به مردم این کشورها نیز به نفع آنان نخواهد بود و این تبعیض آشکار آنان را از جهش‌های جدید کرونا ایمن نمی‌کند.
رئیسی گفت: پیش‌بینی می‌کنم تا سال ۲۰۲۲ دنیا درگیر کرونا باشد زیرا تا این سال فقط ۴۰ درصد جمعیت جهان واکسینه می‌شوند و ایمنی زمانی حاصل خواهد شد که این رقم به ۷۰ درصد برسد.
وی خطاب به نماینده سازمان جهانی بهداشت، افزود: انتظار دارم این موارد را به مدیران ارشد سازمان جهانی بهداشت منعکس کنید و علیه این آپارتاید و تبعیض کمپین ایجاد شود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: شعار سازمان  جهانی بهداشت «اولین واکسن بهترین واکسن» است در حالی که این گونه اقدامات موجب هجوم کشورها به این گونه واکسن ها و اختلال در روند واکسیناسیون می. شود.  
وی تاکید کرد: انتظار داریم سازمان جهانی بهداشت به جای سکوت به شدت با اینگونه رفتارها برخورد کند.
بنابر اعلام معاونت بهداشت، گفتنی است در این دیدار علاوه بر دکتر جعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، دکتر دالیاسامهوری، دکتر امجد عبدالکاوی، دکتر الطیب الفکی از کارشناسان منطقه امرو و دکتر گویا، دکتر تبریزی و دکتر جنیدی مدیران حوزه بهداشت نیز حضور داشتند.

تاکید اشتری بر لزوم وضع قوانین جدید بازدارنده و افزایش دهنده هزینه جرم
 فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه هوشمندسازی با استفاده از تجهیزات نوین پلیس را در اجرای موفقیت آمیز ماموریت ها یاری می دهد، گفت: نمایندگان مجلس با تصویب قوانین جدید بازدارنده نسبت به افزایش هزینه جرم در پیشگیری یا کاهش آسیب های اجتماعی سهم حیاتی دارند.
سردار حسین اشتری در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان که با حضور جمعی از معاونان و روسای پلیس های تخصصی و فرمانده انتظامی این استان در ستاد ناجا برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و به روایتی شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: نیروی انتظامی از نظر پراکندگی و تنوع مأموریت گسترده‌ترین نیرو در سراسر کشور محسوب می‌شود که تقریباً به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی در حال خدمت رسانی به مردم است.
وی با اشاره به اینکه پلیس در بطن و نهاد جامعه قرار دارد و هر فردی به هر حال از طریقی با خدمات ناجا در ارتباط است، خاطرنشان کرد: به هر میزانی که نیروی انتظامی را تقویت کنیم در اصل به ارتقاء نظم و امنیت و اقتدار کشور کمک کرده ایم.
سردار اشتری با تصریح اینکه نیروی انتظامی در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی با اجرای فعالیت‌های ایجابی مانند راه اندازی دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری های سراسر کشور توانسته گام مهمی در راستای عدالت ترمیمی جامعه بردارد، یادآور شد: در تخصیص بودجه و اعتبارات اجتماعی اما قدر و سهم مجزایی برای پلیس لحاظ نشده است.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه اگر در محدوده ای یک کلانتری با تجهیزات امکانات و نیروی انسانی مناسب اضافه شود در حقیقت یک آرامش و امنیت مضاعف به آن منطقه افزوده می شود، گفت: در حقیقت همه به این موضوع واقف هستند که پلیس مظهر اقتدار و آرامش در جامعه است.
ارشدترین مقام انتظامی کشور یادآور شد: فرمانده معظم کل قوا بر اقتدار توام با رافت و مهربانی پلیس تاکید دارند که البته این امر معظم له همواره در نیروی انتظامی مد نظر و در سرلوحه امورات قرار دارد.
سردار اشتری با ابراز خوشحالی و رضایت از عملکرد و اقدامات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در راستای ماموریت های محوله تصریح کرد: با توجه به وسعت و گستردگی این استان باید اقداماتی در خور و شان مردم عزیز آن انجام شود.
وی با بیان اینکه تجهیزات ساختمان و ابنیه جلوه‌هایی از اقتدار محسوب می‌شود، یادآور شد: خوشبختانه همان طور که اشاره شد طی چند سال اخیر با لطف و عنایت الهی و هدایت های داهیانه مقام معظم مقام معظم رهبری در این خصوص شاهد رشد مناسبی بودیم اما در این زمینه با خلا ها و کمبودهایی نیز روبه رو هستیم که باید برطرف شود.
 فرمانده نیروی انتظامی با تصریح اینکه هوشمندسازی پلیس با بهره گیری از تجهیزات نوین و به روزرسانی امکانات از جمله اهدافی است که همواره در این نیرو مورد تاکید است، افزود: الحمدالله ناجا در حرکتی رو به جلو در این مسیر قرار دارد.
 وی با تاکید بر اینکه هوشمندی با بهره مندی از فناوری نوین در اجرای موفقیت آمیز ماموریت‌های پلیس تاثیر به سزایی دارد، عنوان داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب و وضع قوانین جدید بازدارنده و افزایش دهنده هزینه جرم در پیشگیری از وقوع آن و کاهش آسیب های اجتماعی سهم بسیار مهم و حیاتی دارند.
وی با بیان اینکه جرم و مجازات تعیین شده با یکدیگر تناسب ندارد، افزود: در هر صورت هزینه جرم پایین است باید مجازات تعیین شده به حدی باشد که مجرم جرات نکند مرتکب جرم شود.
 فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه مواردی را که ممکن است موجب نگرانی شود با برنامه‌ریزی و جدیت پیگیری و مرتفع می شود، عنوان داشت: با همت و تعامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت جدید ان شاءالله یک بخش بزرگی از مشکلات به زودی حل خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه