روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ چهارشنبه ۳۰ تير - شماره 3943

مدیرکل بهزیستی مازندران مطرح کرد:

افزایش ۵۰ درصدی توانخواهان تحت پوشش بهزیستی در مازندران

 مدیرکل بهزیستی مازندران شمار توانخواهان تحت پوشش را در استان حدود ۶۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: شمار پوشش این افراد با رشد ۵۰ درصدی روبرو بوده است.
به گزارش کائنات، فرزاد گوهردهی در نشست با خبرنگاران با اشاره به رشد تقریبی ۹ تا ۱۱ درصدی میانگین دریافت مستمری‌ها نسبت به سال ۹۲ اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم اهداف و برنامه‌های نوشته شده در برنامه ششم توسعه را محقق کنیم.
وی با بیان اینکه در حوزه توانبخشی حدود ۶۱ هزار توانخواه در استان تحت پوشش هستند، افزود: از نظر تحت پوشش قراردادن توانخواهان نسبت با سال ۹۲ با رشد ۵۰ درصدی روبرو هستیم و با تمام تدابیری که اتخاذ شد پوشش جامعه هدف رشد یافته است.
وی با عنوان اینکه جمعیت بیشتری از جامعه توانخواه تحت پوشش قرار گرفته است، به افزایش مستمری‌ها اشاره کرد و گفت: پرداخت مستمری‌ها براساس بعد خانوار صورت می‌گیرد و در این بخش نیز با رشد مواجه هستیم.
گوهردهی یادآور شد: در سال گذشته بالغ بر هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال مستمری پرداخت شد و این مبلغ درسال ۹۲ حدود ۸۴ میلیارد ریال بوده است و در حال حاضر بالغ بر هزار و ۶۰۰ نفر از جامعه توانخواه حوزه توانبخشی در مراکز اقامتی نگهداری می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی مازندران شمار مراکز شبانه روزی حوزه توانبخشی را ۲۹ مرکز ذکر کرد و گفت: یارانه پرداختی به این مراکز در سال جاری رشد یافته است و امسال به ازای هر نفر مقیم در این مراکز، دو میلیون تومان یارانه برای توانخواهان عادی و دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ازای توانخواهان مجهول الهویه پرداخت می‌شود.
وی گفت: رویکرد سازمانی این بوده که توانخواهان و مددجویان در خانه‌ها نگهداری شود اما اگر امکان نگهداری وجود نداشته باشد توانخواهان و مددجویان را به سمت مراکز شبانه روزی و اقامتی سوق می‌دهیم.
وی کوچک کردن مراکز اقامتی را از جمله برنامه‌ها بیان کرد و گفت: از سال گذشته در استان مازندران اقدام به راه اندازی خانه‌های حمایتی کردیم. گوهردهی پرداخت مستمری به افراد دارای معلولیت که در خانه نگهداری می‌شوند را از جمله اقدامات بیان کرد و گفت: یکی از راه‌های حمایت از خانوارهای دارای معلولان شدید، پرداخت مستمری است.
وی با اشاره به گران شدن هزینه‌های کمک توانبخشی گفت: در سال ۹۲ به دو هزار و ۱۲۵ نفر از مددجویان وسایل کمک توانبخشی تحویل شد واین میزان در پایان سال گذشته به بیش از چهار هزار و ۴۵۰ نفر رسید.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه