روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۴۰۰ چهارشنبه ۳۰ تير - شماره 3943

الکاظمی:

گفت‌وگوهای ایرانی-سعودی ادامه خواهد داشت

 نخست وزیر عراق در گفت‌وگویی به آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله گفت‌وگوهای ایران و عربستان و ایران و آمریکا و نقش آن‌ها بر منطقه پرداخت.مصطفی الکاظمی ، نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با شبکه العربیه تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد که عراق به نقطه تهدیدی برای همسایگان تبدیل شود و محافظت از مرزها اولویت ماست.
وی با اشاره به اینکه برای بازگرداندن نقش تاریخی عراق در منطقه و نزدیک کردن رویکردها تلاش خواهد کرد گفت: مذاکرات سعودی-ایرانی تداوم خواهد یافت.
الکاظمی خاطرنشان کرد: امیدواریم که عراق به میدان جنگ ایران و آمریکا تبدیل نشود و گفت وگوهای ایرانی-آمریکایی بازتاب هایی بر منطقه خواهد داشت.
نخست وزیر عراق در ادامه گفت: با طرف ایرانی رایزنی هایی خواهم کرد زیرا ما به ثبات نیاز داریم . وی همچنین از سفر به تهران بعد از  تحلیف ابراهیم رئیسی خبر داد.
مصطفی الکاظمی در بخش دیگری از گفت وگوی خود روابط عراق و عربستان را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دوست شخصی من است و برای تلاش های اصلاحاتی او خوشحال هستم و اصلاحات بن سلمان بازتاب مثبتی بر منطقه خواهد داشت.

موسسه نیروی دریایی آمریکا:
ناوگروه ایران در نزدیکی کانال مانش است
 موسسه نیروی دریایی آمریکا مدعی شد، طبق تصاویر ماهواره‌ای ناو بندر مکران به همراه ناو پشتیبان خود در حال نزدیک شدن به کانال مانش هستند و احتمالا مقصد نهایی آنها دریای بالتیک است.
موسسه نیروی دریایی آمریکا با انتشار خبری در پایگاه اطلاع رسانی خود گزارش داد: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، دو کشتی جنگی ایرانی به کانال مانش نزدیک می‌شوند. تصور می‌شود این کشتی‌ها به سمت دریای بالتیک در حرکتند تا به عنوان نماینده ایران در رژه دریایی ۲۵ ژوئیه روسیه شرکت کنند.
این رژه به مناسبت سیصد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس نیروی دریایی روسیه روز یک شنبه آینده در سواحل سن پترزبورگ برگزار می‌شود. بنابر این گزارش، ناوچه سهند و ناو بندر مکران دو شناوری هستند که قبل از نزدیک شدن به سواحل جنوبی انگلیس از سواحل غربی آفریقا، اسپانیا و فرانسه عبور کردند. زمانی که این دو کشتی جنگی در ماه آوریل با سلاح و احتمالا سوخت شده ایران را ترک کردند، پیش از توقف حدود یک هفته‌ای در سواحل سنگال و سپس عزیمت به سمت اقیانوس اطلس، تصور می شد که عازم ونزوئلا باشند.
اکنون با عبور این کشتی‌ها از کانال مانش، احتمالا ناتو آن‌ها را زیر نظر می‌گیرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه