شهرستان
لیلا پاشایی: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه به تبلیغ صنعت گردشگری در بعد رسانه تاکید کرد و گفت: تبلیغات رسانهای حرف اول را در حوزه جذب و ماندگاری گردشگران در سطح استان، میزند. احمد حمزهزاده در آیین اختتامیه جشنواره رسانهای یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز با تاکید بر اینکه زیرساختها و جاذبههای گردشگری فراوانی در سطح استان داریم، اظهار کرد: صرف وجود این ظرفیتها به تنهایی کافی نبوده و برای جذب و ماندگاری گردشگران باید در موضوع تبلیغات رسانهای نیز فعال باشیم. وی با اشاره به رتبه سوم آذربایجان شرقی در سطح کشور در میزان ماندگاری گردشگران در سطح استان، خاطرنشان کرد: بحث ماندگاری گردشگر در استان نیز جزو فاکتورهای بسیار اصلی و مهم است، چون که فواید اقتصادی به همراه دارد که با همراهی اصحاب رسانه جایگاه به نسبت خوبی در این رابطه یافتهایم و قدردان زحمات اصحاب رسانه هستیم. حمزهزاده با بیان اینکه با همراهی اصحاب رسانه، آذربایجان شرقی در حال طی مسیری است تا در بین استانهای مقصد گردشگری جایگاه ویژه ای باز کند، گفت: اصحاب رسانه در معرفی ظرفیتهای استان قدمهای خوبی برداشتهاند، اما باز هم نیاز است در این حوزه فعالتر باشیم. وی همچنین از برنامه ریزی جهت برگزاری جشنواره ملی رسانهای ظرفیتهای گردشگری استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد و تشکلهای رسانهای استان خبر داد و گفت: جشنواره رسانهای یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز در حقیقت یک مقدمه و تجربهای کوچک بود که برنامهریزی میکنیم برای کل ظرفیتهای گردشگری استان جشنواره ملی رسانهای برگزار کنیم. اصحاب رسانه و خبرنگاران نماد آگاهی و دانایی در جامعه معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه ارزشمندترین و بالاترین ثروت هر کشوری میراث تاریخی، فرهنگی و هویتی جامعه است، گفت: با وجود داشتن چنین ثروت و سرمایه هایی در کشور، آنچنان که باید نتوانسته ایم این قابلیتها را به جهان نشان دهیم. مرتضی محمدزاده با بیان اینکه ایران سرآمد این ثروت در دنیاست، اظهار کرد: کشورمان با برخورداری از این ثروت جزو کشورهای تراز دنیا است. معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش مهم رسانه ها و خبرنگاران در انعکاس این سرمایه ها به جهان، گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران می توانند با انعکاس ثروت و سرمایه های میراث تاریخی و هویتی استان و تبریز در جذب گردشگران به منطقه نفش خود را ایفا کنند. محمدزاده، ادامه داد: اصحاب رسانه و خبرنگاران نماد آگاهی و دانایی در جامعه هستند. در این مراسم از جمعی از پیشکسوتان عرصه رسانه و مطبوعات از جمله اسد فلاح رئیس انجمن صنفی سرپرستان روزنامه های سراسری، وحید زینالی رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان و برگزیدگان این جشنواره با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد. بخش گزارش: نفر اول: سید یحیی مرتضایی از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا مرکز تبریز با گزارش «بوم گردی ابتکاری برای رونق گردشگری» نفر دوم: فائزه زنجانی از خبرگزاری فارس تبریز با گزارش «چراغ صنایع دستی در مسیر خاموشی» نفر سوم: فاطیما کریمی از خبرگزاری مهر تهران با گزارش «نمایشگاه تبریز زیر ذره بین منتقدان» بخش مصاحبه: نفر اول: سئویل محدث با اثر« از نور عشق، مس وجود تو زر گردد» از هفته نامه پیام آذربایجان نفر دوم: سجاد صفری با اثر «ساز قوپوز» از پایگاه خبری آسا خبر تبریز هیات داوران اثری را شایسته عنوان سوم ندانست. بخش یادداشت: نفر اول: خانم رها معیری با یادداشت «مبارزه با ایران هراسی در مشروطه خواهان از روزنامه آرمان تهران هیات داوران اثری را شایسته عنوان دوم و سوم ندانست. بخش تیتر: هیات داوران جشنواره اثری را شایسته عنوان های اول و دوم ندانست. نفر سوم: پرویز بابایی از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا مرکز تبریز با تیتر «جلوه گری امنیت ایران با حضور گردشگران خارجی» پیمان پاکزاد مدیر علمی این جشنواره بود و داوران جشنواره به ترتیب حروف الفبا: ۱- مهرداد خوشکارمقدم ۲- محمدامین خوش نیت ۳- محمدرضا عزیزپور (داوران بخش مطبوعات و خبرگزاری ها) ۴ - بهزاد قانونی ( داور بخش آثار مجازی) آیین اختتامیه جشنواره رسانهای یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز همزمان با هفته خبرنگار و با تجلیل برگزیدگان این جشنواره در بخشهای مختلف، در موزه آذربایجان برگزار شد.