روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت - شماره 4585

قدیری ابیانه در گفت و گو با کائنات مطرح کرد

توانمندی خدمات فنی –مهندسی جوان ایرانی در سریلانکا رونمایی شد


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: دولت و وزارتخارجه باید در این بخش ها با شرکت های ایرانی که خدمات فنی- مهندسی ارائه می دهند همکاری کند و زمینه های حضور و آشنایی آنها را با کشورهای طرف متقاضی ایجاد کند تا با فراهم شدن بسترها در کشورهای مختلف پروژه بگیریم و مشارکت بیشتری در اجرای چنین طرح هایی داشته باشیم.
محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل درگفت وگوبا کائنات در خصوص موضوع افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا در سریلانکا به دست رئیس جمهور اسلامی ایران دراین باره گفت: افتتاح یک مگاپروژه در سریلانکا نشان دهنده قدرت روز افزون ایران در حوزه خدمات فنی و مهندسی و توجه کشورهای مختلف به دریافت این خدمات از ماست، چرا که مشخص است غربی ها از ساخت این پروژه توسط کشور سریلانکا کنار گذاشته شده اند.
وی در این باره تصریح نمود: از سوی دیگر مشخص است غربی ها نیز تمایلی نداشتند که پروژه ای با این اهمیت را برای مردم سریلانکا فراهم کنند لذا زمینه ساز رونمایی از توان فنی – مهندسی جوانان ایرانی شد.
محمد حسن قدیری ابیانه در این باره خاطر نشان کرد: امروز دنیا شاهد این موضوع بسیار مهم است که ایران از توانایی بسیار زیادی در حوزه فنی –مهندسی برخوردار است به طوری که ایران از بزرگترین سد سازان و سازندگان نیروگاه به شمار می رود، همچنین کشورهای مختلفی متقاضی حضور ایران در چنین پروژه هایی هستند که البته  هم به نفع ماست وسود آور است و به نفع کشور متقاضی. وی در این باره توضیح داد و گفت: با توجه به اینکه معمولا چنین پروژه هایی را به مناقصه می گذارند تا سازنده ای که کار ارزان تر با کیفیت قابل قبول ارائه دهد وارد میدان ساخت و ساز و عملیاتی کردن پروژه شود ضمن اینکه نیروی کار ایران به نسبت طرف خارجی ارزان تر است و در این عرصه توانایی بسیار بالایی داریم به طوری که اکنون در بین بیست کشور برتر سازنده سد و نیروگاه هستیم بیانگر آن است که راه برای صدور خدمات فنی – مهندسی ایران به بسیاری از کشورها باز شده است. کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی یادآور شد: با اینکه اصولا غربی ها تلاش می کنند با مانع گذاری و اعمال نفوذ اجازه کار به ایران را در چنین پروژه های مهمی ندهند تا یا خود کار را به دست بگیرند یا به کشورهای مد نظرشان بدهند اما بعد از عملیات  وعده صادق با کاهش نفوذ غرب در دنیا خوشبختانه ورق به نفع ما برگشته است.
محمد حسن قدیری ابیانه خاطر نشان کرد: امروز افکار عمومی جهان به شدت بر علیه آمریکا و اروپایی است که طی شش ماه اخیر به شدت حامی صهیونیست ها بوده و شریک جرم نسل کشی در غزه، بنابراین افکار عمومی با ماست لذا غربی ها زمینه کمتری برای در دست گرفتن و اجرای چنین پروژه هایی نسبت به ما دارند. وی معتقد است: دولت و وزارتخارجه باید در این بخش ها با شرکت های ایرانی که خدمات فنی- مهندسی ارائه می دهند همکاری کند و زمینه های حضور و آشنایی آنها را با کشورهای طرف متقاضی ایجاد کند تا با فراهم شدن بسترها در کشورهای مختلف پروژه بگیریم و مشارکت بیشتری در اجرای چنین طرح هایی داشته باشیم.
وی در ادامه بحث یادآور شد: امروز فرانسوی ها و غربی ها از کشورهای آفریقایی به دلیل حمایت از صهیونیست ها اخراج شده اند؛ بنابراین زمینه برای فعالیت هرچه بیشتر ما در بخش های تجاری و فنی و مهندسی باز شده لذا این فرصت را باید مغتننم شمارد و توانایی های کشور را به نمایش گذاشت.
محمد حسن قدیری ابیانه تصریح نمود: برگزاری توانمندی های نمایشگاه های بین المللی ایران درکشورهای مختلف و معرفی پروژه هایی شبیه به آنچه در سریلانکا انجام شد برای دیگر کشورها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چرا که منجر به ترغیب آنها برای مراجعه به ما می شود. اهمیت منافع مادی و معنوی قرار گرفتن در این راه باید ما را بر آن بدارد که این فرصت ها را از دست ندیهم چرا که ضمن کمک به تولید ثروت ملی زمینه های لازم برای برچیدن بساط استعمار و استثمار را فراهم می کند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه