روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت - شماره 4584

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا مشخص شد


  بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می‌شود. به گزارش کائنات، بر اساس شیوه‌نامه نحوه برگزاری حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران مورخ ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲، بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، برگزار می‌شود. زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ است و وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال ( ۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند. گفتنی است، مبلغ وجه الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تایید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود. این گزارش حاکی است، طی ۲۰ جلسه گذشته ۲۷۱۶ کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار مورد معامله قرار گرفته است.

تجدید میثاق مدیرعامل
 و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام (ره)
  مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون همگام با جامعه کار و تولید کشور، با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق نمودند. به گزارش کائنات، آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل، رهبری و شهدا با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین وزیر، روسای دستگاههای تابعه و مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون در مرقد مطهر امام‌خمینی(ره) برگزار شد.
آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور در هفته کارگر سال ۱۴۰۳ با شعار «کارگر، تجدید میثاق با امام، رهبری و شهدا» با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جامعه کارگری، کارفرمایی، خانواده‌های معظم شهدا، مدیران و کارکنان این وزارتخانه در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد. محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون، سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره، نعمت اله رضایی و حمید رضا البرزی اعضای هیات مدیره، معاونین مدیر عامل و مدیران و کارکنان بانک در این برنامه حضور یافتند.
شرکت‌کنندگان در این مراسم با نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای سرافراز تجدید میثاق کردند.

رشد 31 درصدی
درآمد تسهیلات بانک صادرات در فروردین 1403
 بانک صادرات در فروردین 5،560 میلیارد تومان درآمد تسهیلات گزارش داد که 31 درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش داشته‌اند.
به گزارش کائنات، ترازعملیاتی بانک نیز در این ماه به 1،399 میلیارد تومان رسید که به نسبت ماه مشابه 13 درصد و نسبت به ماه قبل 162 درصد با رشد همراه بوده است.
از مهمترین تغییرات سمت دارایی بانک رشد 35 همتی اقلام زیر خط در این ماه بوده که ماهیت کارمزدی برای بانک داشته و تعهدات و ریسک بانک را نیز افزایش می‌دهد. در طرف مقابل حدود چهار درصد مانده سپرده‌ها نسبت به ماه قبل افزایش داشته‌است که عمدتا از محل تغییر نرخ تسعیر و افزایش رقم سپرده‌های ارزی بانک بوده است.
نرخ میانگین تسهیلات اعطایی وبصادر در فروردین به 11.3 درصد و نرخ میانگین هزینه سپرده‌ها به 6.8 درصد رسیده که هر دو با حدود 2.1 درصد کاهش همراه بوده‌اند و اسپرد عملیاتی بانک با رشد اندک در این ماه به 4.5 رسیده است.

بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  بانک تجارت با انجام کامل همه فرآیندها، نسبت به صدور اولین برات الکترونیک سپامی اقدام کرد. به گزارش کائنات و به نقل از مدیریت روابط‌عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی بانک تجارت، این بانک با اخذ مجوز صدور برات الکترونیک عادی از وزارت امور اقتصادی‌ودارایی در پایان سال ۱۴۰۲، اولین برات الکترونیک سپامی را در مورخ ۴ اردیبهشت‌ماه جاری در محیط عملیاتی بانک مرکزی ج.ا.ا صادر کرد.
برات الکترونیک عادی یک سند تجاری است که براساس آن شخصی از شخص دیگر می‌خواهد که مبلغی را در وجه یا حواله‌کرد شخص معین یا شخص ثالث در زمان مشخص( آینده) بپردازد. در همین راستا، سامانه برات الکترونیک عادی به‌عنوان جزئی از این اکوسیستم، با هدف الکترونیکی کردن تمام مراحل چرخه حیات اسناد تجاری برات تعریف شده است.
برات الکترونیک سپامی در راستای تامین مالی زنجیره تولید، سرآغاز تحولی بزرگ برای شبکه بانکی کشور خواهد بود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه