روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت - شماره 4583

هانی زاده در گفت و گو با کائنات

نتانیاهو در افکار عمومی جهان و غربی‌ها دیگر جایگاهی ندارد


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: بنا به بسیاری از دلایل آمریکا و کشورهای اروپایی کمترین تمایلی برای کلید زدن جنگ و درگیری از سوی اسرائیل در منطقه ندارند چرا که نمی توانند همزمان دو جنگ در اوکراین و اسرائیل را حمایت کنند.
حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت و گو با کائنات در پاسخ به این سوال که افکار عمومی همچنان این پرسش را مطرح می کنند که آیا عملیات نظامی بین ایران و رژیم صهیونیستی به پایان رسیده یا این امکان وجود دارد که نتانیاهو به دیوانگی جدیدی برای گسترش آتش جنگ در منطقه دست بزند، گفت: بی تردید اسرائیل بدون گرفتن چراغ سبز از آمریکا اقدامی بخصوص در موضوع نظامی و رویارویی در این بخش به عنوان درگیری و جنگ با ایران را در دستور کار خود قرار نمی دهد چرا که رژیم صهیونیستی به شدت نیازمند حمایت غرب بخصوص آمریکاست.
وی در این باره بیان داشت: در صورتی که اسرائیل بدون گرفتن چراغ سبز از دولت آمریکا به ایران حمله نظامی کند قطع به یقین پشتیبانی آمریکا را از دست می دهد و این موضوع موجب می شود آنگونه که انتظار دارد کشورهای اروپایی از اسرائیل حمایت نکنند.
حسن هانی زاده در این باره تصریح نمود: بنا به بسیاری از دلایل آمریکا و کشورهای اروپایی کمترین تمایلی برای کلید زدن جنگ و درگیری از سوی اسرائیل در منطقه ندارند چرا که نمی توانند همزمان دو جنگ در اوکراین و اسرائیل را حمایت کنند.
کارشناس و تحلیلگر مسائل بین الملل یادآور شد:  بنیامین نتانیاهو به خوبی می داند دنیای غرب در برهه کنونی خواستار جنگ نیست و نمی تواند از اقدامات جنگ طلبانه اسرائیل پشتیبانی کند به این خاطر تلاش می کند با راه انداختن نمایش های مضحک اعتبار از دست رفته خود در افکار عمومی داخلی و بیرون بخصوص صهیونیست ها در جهان را بازیابد.
حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در پایان گفت و گو توضیح داد: در هر صورت نباید مساله دیوانگی های نتانیاهو ساده گرفته شود چرا که ممکن است وی دست به خودکشی سیاسی بزند و برای باقی ماندن مدت کوتاهی در قدرت اقدامی علیه ایران صورت دهد اما این احتمال بسیار ضعیف است به اعتبار اینکه وی جایگاه خود را در غرب و در سطح افکار عمومی جهان از دست داده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه