روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت - شماره 4579

در جنگ روایت ها هم شکست خوردند


  راه حل کوتاه و ساده بود. موشک خوردند و باید حیثیت برباد رفته شان را جبران می کردند. قابل پیش بینی بود چه خطی را می روند.
به گزارش بولتن نیوز به نقل از خیابان انقلاب ، محسن مهدیان : راه حل کوتاه و ساده بود. موشک خوردند و باید حیثیت برباد رفته شان را جبران می کردند. قابل پیش بینی بود چه خطی را می روند. ابتدا انکار و بعد هم رجزخوانی. تحقیر و بعد هم هراس افکنی. اما واقعیت اینست که در این پروژه رسانه ای نیز به شکل آموزنده ای شکست خوردند. در جنگ روایت ها نیز پیروز میدان روایت تنبیه بود. روایت وعده صادق.
سخنگوی ارتش اسرائیل در همان روز اول اعلام کرد 99 درصد موشک و پهبادهای ایران را رهگیری کردیم. یعنی از حدود 300 موشک تنها 3 موشک به هدف اصابت کرده است. خب کم کم فیلم هایی منتشر شد که نشان می داد چقدر این ادعا ناشیانه است.
 از آنجائیکه ادعا بی مبنا بود دچار فراموشی شدند و یک عضو نظامی دیگر ارتش اعلام کرد تعداد موشک هائی که اصابت کرده است 9 عدد است. یعنی رسیدند به 97 درصد. اما ماجرا به اینجا هم ختم نشد چون مختصر فیلم هائی که درشبکه های اجتماعی منتشر شده بود تعداد موشک های اصابت کرده را بیشتر نشان می دهد تا اینکه کانال 14 تلویزیون اسرائیل این ادعاها را تکذیب و روزنامه معاریوی اسرائیلی موشک های رهگیری شده را 84 درصد اعلام کرد. این بازی انقدر ادامه داشت که در نهایت اسرائیلی ها اعلام کردند هر فیلم و عکسی که به نفع جمهوری اسلامی منتشر شود جرم و با آن برخورد می شود.
ناچار وارد گام دوم شدند؛ هراس و ترس از جنگ. هراس برای شان یک ثمره مهم داشت. افراد ممکن است در دل با تنبیه نظامی ایران همراه باشند اما از سر ترس شعف درونی شان را کتمان کنند یا خلاف آن واکنش نشان دهند. ترس مقابل منطق آنها عمل می کند. ویژگی ترس همین است. اما همین ترس نیز ماندگار نبود.
اسرائیلی ها بعد از دو روز حیرت، اینبار ناچار شدند مدعی جنگ شوند. اما همین نیز درشبکه های اجتماعی و رسانه های داخلی جدی گرفته نشد و با آن برخورد طنزآلود شد. علت نیز واکنش فوری مقامات کشوری و لشکری بود؛ اینکه بدون تعلل و در سطح بسیار وسیعتر و درهم شکننده تر از قبل پاسخ می دهیم.
 و این یعنی شکست تمام در جنگ روایت ها. اما چرا شکست خوردند؟
واکنش سریع و جبهه ای شهروند رسانه ها در رسانه های اجتماعی. این اقدام هماهنگ و از سرمسئولیت  با حمایت و پشتیبانی رسانه های اصلی و گروه های مرجع و نخبگانی و مسئول صورت گرفت. به نوعی یک وحدت و اجماع سیاسی و رسانه ای پشتیبان تنبیه اسرائیل بود.
این تجربه رسانه ای را نباید دست کم گرفت. چراکه همواره جنگ روایت ها از اصل ماجرا مهمتر نباشد کم اهمیت تر هم نیست.


سخنگوی سپاه:
ادعای رسانه عبری
 درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است
  سردار رمضان شریف انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی را کذب و آن را اقدامی خبیثانه در راستای عملیات روانی دشمن دانست.
در پی انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در سرزمین‌های اشغالی سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسوول روابط عمومی کل سپاه با تکذیب این خبر گفت: نیروگاه دیمونا در بانک اهداف اقدام تنبیهی اخیر جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی نبوده و انتشار این خبر یک دروغ بزرگ و اقدامی خبیثانه در راستای عملیات روانی دشمن برای فریب افکار عمومی است.

فرمانده کل ارتش:
تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد
 سرلشکر موسوی درباره شنیدن شدن صدای شلیک سنگین در اصفهان تصریح کرد: با توجه به هوشیاری ما، چند شیء پرنده بود که به آنها تیراندازی شده بود.
امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش طی در گفت‌وگویی با دفاع پرس درباره صدای انفجار در اصفهان اظهار کرد: انفجار صبح امروز در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شئ مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.
وی افزود: کارشناسان مربوطه در حال بررسی ابعاد موضوع می‌باشند که پس از دریافت نتیجه، مراتب را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.
در پی شنیده شدن صدای نسبتا شدیدی در شرق اصفهان، امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان گفت: این صدا مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به اشیاء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.

ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان:
 نیروی پدافند هوایی آماده هر نوع برخورد با دشمن است
  ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان به ارائه توضیحاتی درباره شلیک پدافند هوایی به اشیاء مشکوک پرداخت و تاکید کرد: نیروی پدافند هوایی و کارکنان غیور آن با آمادگی و قدرت کامل آماده هر نوع برخورد با دشمنی هستند که سوء نیتی به سرزمین و آسمان ایران اسلامی داشته باشد.
امیر سرتیپ دوم سیاوش میهن‌دوست ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان درباره شنیده شدن صدای نسبتا شدیدی در شرق اصفهان گفت: صدایی که امروز صبح در اصفهان شنیده شد، انفجار نبود، بلکه شلیک سامانه‌های قدرتمند پدافند هوایی به شیء مشکوکی بود که هیچگونه خسارت یا حادثه ای را در پی نداشت.
وی همچنین تصریح کرد: نیروی پدافند هوایی و کارکنان غیور آن با آمادگی و قدرت کامل آماده هر نوع برخورد با دشمنی هستند که سوء نیتی به سرزمین و آسمان ایران اسلامی داشته باشد و جای هیچ گونه نگرانی برای ملت شریف ایران عزیز اسلامی وجود ندارد.
بامداد دیروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در استان اصفهان خبر دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند
سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد
  فرمانده نیروی زمینی ارتش پیروزی غرور آفرین نیروهای مسلح کشور در عملیات وعده صادق را به فرمانده کل قوا تبریک گفت وتصریح کرد: نیروهای مسلح کشورمان بار دیگر توانستند لبیک گوی امام انقلابمان باشند و در عملیات« وعده صادق» ولایت مداری خود را بار دیگر به ظهور رساندند.
امیر کیومرث حیدری در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به دستاوردهای تاریخی عملیات« وعده صادق» اشاره کرد و گفت: اولین دستاورد عملیات «وعده صادق» تحقق آیات قرآن در سوره عنکبوت و آیه ۴۱ آن بود که می‌فرماید خانه‌ای سست‌تر از خانه عنکبوت وجود ندارد.
وی توضیح داد: رزمندگان اسلام در سپاه پاسداران، ستاد کل و ارتش مقدس جمهوری اسلامی این وعده الهی را محقق کردند و موشک‌ها و پهپادهای دورزن و نقطه زن نیروی هوافضای سپاه با کمک همرزمانشان در ارتش توانستند از گنبد آهنین عبور کنند و لرزه‌ای تاریخی بر اندام دشمن بیندازند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد از دیگر دستاوردهای وعده صادق محقق کردن فرامین امام انقلاب و رهبر عزیزمان بود که فرمودند دوران بزن در رو گذشته است و رژیم صهیونیستی باید تنبیه شود.
وی خاطرنشان کرد: رزمندگان عزیز اسلام در سپاه و ارتش بودند که رژیم صهیونیستی را تنبیه کردند و رژیم صهیونیستی باید بداند اگر دست از پا خطا کند این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد.

راهپیمایی حمایتی نمازگزاران نماز جمعه
 از عملیات «وعده صادق»
  به دنبال دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نمازگزاران شهرهای مختلف کشور دیروز بعد از نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی، حمایت خود را از عملیات «وعده صادق» اعلام کردند.
پیرو بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات  اسلامی که در آن از نمازگزاران نماز جمعه خواسته شده بود که در پایان نماز جمعه با حضور گسترده خود  در راهپیمایی با محکومیت جنایات و تداوم نسل‌کشی رژیم جنایتکار صهیونیستی،  با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، خواستار توقف ماشین کشتار رژیم جعلی و آتش‌بس فوری در غزه شوند و حمایت خویش را از عملیات غرور آفرین وعده صادق در تنبیه رژیم متجاوز اعلام کنند، نمازگزاران بعد از پایان این فریضه واجب، با برپایی راهپیمایی در اقصی نقاط کشور، حمایت خود را از عملیات وعده صادق اعلام کرده و خشم و انزجار خود را نسبت به رژیم صهیونیسیتی نشان دادند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه