روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين - شماره 4578

کنعانی مقدم در گفت و گو با کائنات

ایران خواهان گسترش جنگ منطقه ای نیست


 کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: هر چند بعید به نظر می رسد اسرائیل حمله مستقیمی به ایران داشته باشد اما ممکن است درلبنان، سوریه، عراق و یمن اقدامات متقابلی را علیه محور مقاومت در دستور کار خود قرار دهد.
حسین کنعانی مقدم کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفت و گو با کائنات در خصوص احتمالات مبتنی بر حمله متقابل اسرائیل به ایران و آنچه اذهان عمومی در این موضوع دنبال می کنند گفت: با توجه به اینکه سیاست اعلامی ایران بعد از حمله به مراکزی در اسرائیل این بود که جمهوری اسلامی خود دفاع مشروع مورد نظر خود را انجام داده و به پایان رسانده و قصد گسترش و تداوم جنگ را ندارد پر پیدا بود که ایران خواهان گسترش جنگ در منطقه نیست.
وی در این باره یادآورشد: براساس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل پایان یافته و برنامه دیگری در این موضوع در دستور کار نیست، به حسب این موضوع آمریکا نیز از نتانیاهو خواسته جنگی علیه ایران در راستای اقدام متقابل صورت ندهد.
حسین کنعانی مقدم کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه یادآور شد: دولت بایدن به صورت مستقیم این موضوع را به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده که در صورت حمله اسرائیل به ایران و صورت دادن عملیات مستقیم رژیم صهیونیستی علیه ایران در کنار اسرائیل نخواهد بود چرا که آمریکا مایل به تحمیل تبعات سنگین جنگ نظامی علیه خود در منطقه نیست.
وی در ادامه بحث خاطر نشان کرد: بی تردید حمله نظامی مستقیم رژیم صهیونیستی به ایران می تواند کلید جنگ منطقه ای و به تبع آن جنگ جهانی را بزند به این خاطر آمریکا در تلاش است با اعمال فشار به اسرائیل، رژیم غاصب را ازگسترش جنگ دور کند تا هیچ گونه عکس العملی نسبت به حمله نظامی ایران طی روزها و هفته های آینده نشان ندهد.
حسین کنعانی مقدم بیان داشت: بخش قابل توجهی از آنچه سران اسرائیل درخصوص حمله متقابل به ایران بیان می کنند ناظر بر مسائل حول جنگ روانی و برای اقناع افکار جنگ طلب داخلی خود است بنابراین بعید به نظر می رسد اسرائیل به فکر حمله مستقیم نظامی به ایران باشد.
 وی در پایان گفت و گو تصریح نمود: هر چند بعید به نظر می رسد اسرائیل حمله مستقیمی به ایران داشته باشد اما ممکن است درلبنان، سوریه، عراق و یمن اقدامات متقابلی را علیه محور مقاومت در دستور کار خود قرار دهد یا با استفاده از گروه های تروریستی درصدد خرابکاری در داخل ایران باشد که از این جهت لازم است نیروهای امنیتی کشور هوشیارتر از همیشه در صحنه برای خنثی کردن توطئه های دشمن قسم خورده باشند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه