روزنامه کائنات
2

سیاسی

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين - شماره 4577

عملیات ایران در قالب «دیپلماسی دفاعی عزتمندانه»


  کارشناس مسائل منطقه گفت: عملیات ایران در قالب دیپلماسی دفاعی عزتمندانه و با استفاده از حق قانونی و مشروع بود که نسبت به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق واکنش نشان داد.
حجت الاسلام محمدباقر ولدان کارشناس مسائل منطقه در خصوص ابعاد و اهمیت عملیات بزرگ نظامی جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به تجاوز و نقض آشکار و قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی صورت گرفت، اظهارداشت: در خصوص عملیات وعده صادق که از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت باید به ۵ فرامتنی اشاره کرد که از جمله آنها این بود که این عملیات به لحاظ عمق راهبردی انقلاب اسلامی را از عمق سطح منطقه به سطح جهانی ارتقا داد.
وی گفت: دومین فرامتن این عملیات این بود که ما بر اساس سه اصل سیاست خارجی عزت، حکمت و مصلحت با یک دیپلماسی دفاعی عزتمندانه و با استفاده از حق قانونی و مشروع خود بر مبنای ماده ۵۱ منشور ملل متحد سازمان ملل، نسبت به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق واکنش نشان دادیم.
ولدان افزود: همچنین بر اساس مبانی اعتقادی خودمان که همواره حامی مظلوم هستیم و با ظالمین در جنگ هستیم و هیچگاه سلطه نکرده و سلطه‌گری را هم نمی‌پذیریم، با انجام این عملیات این اعتقاد را هم تفسیر کردیم.
این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: سومین فرامتن این عملیات، بحث کارآمدی ولایت فقیه در عرصه سیاست خارجی بود، اینکه ما با نظر فرماندهی کل قوا آمدیم و یک جنگ ترکیبی را در قالب تنبیه برای متجاوزین که مورد اشاره رهبری هم انقلاب بود پس از یک عصر ۱۳ روزه و سنجیدن ابعاد مختلف انسانی ( اینکه در عملیات انجام شده صرفا اهداف نظامی مورد اصابت قرار گرفت) و دیگر زوایای آن انجام دادیم، سومین نکته قابل تأمل در این عملیات بزرگ بود.
وی با اشاره به اینکه چهارمین فرامتن عملیات بزرگ ایران این بود که امام خامنه‌ای امروز دیگر نه تنها رهبر و فرمانده کل قوای ایران بلکه رهبر آزادگان جهان هستند، عنوان کرد: هر آزاده‌ای در اقصی نقاط جهان از عملیات بزرگ به اندازه و به جای ایران احساس خوشحالی داشت و این موضوع را باید در قالب کارآمدی رهبری مقتدرانه و هوشمندانه ایشان قلمداد کرد.
ولدان تصریح کرد: پنجمین فرامتن عملیات صورت گرفته از سوی ایران این بود که به ظاهر عملیات نظامی تمام شد، اما کار ما تازه شروع می‌شود چرا که جنگ روایت‌ها را در پیش داریم. اگر ضربه موفقیت آمیزی را در جنگ سخت وارد آوردیم، الان دیگر نوبت جهاد تبیین است و ما باید از موضع قدرت و عزت از جامعه جهانی علیه رژیم کودک کش که ۱۹۰ روز است مردم مظلوم غزه را تحت آماج حملات ددمنشانه قرار داده، مطالبه‌گری داشته باشیم و در این خصوص پویش جهانی را ایجاد کنیم.
این کارشناس مسائل منطقه افزود: به برکت خون پاک شهیدان ما توانستیم قوای نظامی و دفاعی خود را تا حدی تقویت کنیم که امروز چه به لحاظ موشکی و چه به لحاظ برخورداری از پدافند هوایی، حرف اول را نه فقط در سطح منطقه بلکه فراتر از آن داشته باشیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امید داریم که نابودی رژیم صهیونیستی پیش از زمان و موعد آن وعده صادق ارائه شده از سوی رهبری انقلاب، محقق شود.
گفتنی است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.
در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.
در جریان این پاسخ تنبیهی و متقابل بیش از ۲۸۰ موشک و پهپاد با مدیریت جنگ الکترونیک به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی شلیک شد که اکثر آن ها به هدف اصابت کرده است.
ایران پس از این پاسخ تنبیهی به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داده است که اگر دست از پا خطا کنند ، سیلی بعدی محکم‌تر خواهد بود.


رئیس سازمان بازرسی اعلام کرد
بازگشت ۱۱۹ همت به بیت‌المال
  رئیس سازمان بازرسی کل کشور از وصول و استرداد وجوه به مبلغ ۱۱۹ همت مربوط به بیت‌المال با ورود و پیگیری‌های این سازمان در سال گذشته خبرداد.
ذبیح‌الله خداییان همچنین گفت: «در نتیجه اقدامات سازمان بازرسی از تعطیلی ۵۴۸ واحد تولیدی جلوگیری به عمل آمد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۳۸ درصدی داشته است. همچنین با اقدامات همکاران در سازمان بازرسی در ۵۱۶ واحد تولیدی با افزارش تولید مواجه شده‌ایم که نسبت به سال قبل ۱۰۲ درصد رشد داشته است.»
خداییان با اشاره به اقدامات دستگاه‌ها در زمینه وام فرزندآوری افزود: «بانک‌ها بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در این حوزه تسهیلات پرداخت کرده‌اند و اکثر بانک‌ها به تکالیفی که در قانون برای آنها پیش‌بینی شده عمل کرده‌اند؛ به‌طوری که مبلغ اعطاشده به متقاضیان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۳۷ درصد رشد داشته و متقاضیان در صف انتظار وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.»

نماینده ایران در سازمان ملل متحد:
اسرائیل می‌داند پاسخ دوم ایران قاطعانه‌تر خواهد بود
  نماینده ایران در سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با یک شبکه انگلیسی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی از پاسخ دوم ایران آگاه است و می‌داند اقدام بعدی قاطعانه‌تر خواهد بود.
امیر سعید ایروانی درباره ادعای یک شبکه صهیونیستی پیرامون تصمیم کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای پاسخ «قابل توجه» به حملات موشکی و پهپادی ایران گفت که این یک «تهدید» است، نه «اقدام.»
وی در عین حال گفت که صهیونیست‌ها نتیجه‌گیری کرده‌اند و «پاسخی نظامی در کار نخواهد بود.»
نماینده کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا اقدام اخیر ایران خطر افزایش تنش‌ها تا مرز بروز جنگی گسترده‌تر را در پی دارد، گفت: «پاسخ دادن حق مشروع ما بود، زیرا آنها به اماکن دیپلماتیک ما تجاوز کردند.»
ایروانی روز یکشنبه نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «رژیم اسرائیل باید تنبیه می‌شد تا نظم بازگردد.»

عامل شهادت «حمید سلطانی‌نژاد» به هلاکت رسید
  فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: «در پی به شهادت رسیدن ستوان‌دوم حمید سلطانی‌نژاد، جمعی پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان هیرمند، عامل شهادت این شهید بزرگوار به هلاکت رسید. لحظاتی قبل، ماموران، با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی دقیق، مخفیگاه عامل این جنایت را شناسایی و با هماهنگی لازم به محل اعزام شدند. قاتل با مشاهده مأموران، اقدام به تیراندازی به سمت آنان کرد که در اقدام متقابل پلیس به هلاکت رسید. ضمن دستگیری دو همدست او، از مخفیگاهشان نیز یک قبضه سلاح کلاشینکف و سه دستگاه خودرو نیز کشف و ضبط شد.»

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه