روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۳ سه شنبه ۲۱ فروردين - شماره 4573

نصرالله: سپاه برای کمک علیه اشغال به لبنان و سوریه آمد


  سید حسن نصرالله به مناسبت بزرگداشت شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، به حمایت‌های ایران از مقاومت پرداخته و اعلام کرد که حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سوریه و لبنان به سال 1982 و بعد از تجاوز اسرائیل به لبنان برمی‌گردد.
 دبیر کل حزب‌الله تاکید کرد که در آن زمان امام خمینی (ره) زنده بودند و جنگ تحمیلی دشمنان علیه ایران همچنان ادامه داشت و نیروهای سپاه پاسداران در جبهه‌های نبرد بودند اما بعد از تهاجم دشمن صهیونیستی به لبنان، نیروهای سپاه پاسداران برای کمک به مقابله با اشغالگران، به لبنان و سوریه آمدند. در آن زمان نیروهای ایرانی به منطقه الزبدانی در سوریه آمدند اما بعد از ارزیابی وضعیت قرار بر این شد که گروهی از افسران و کادر سپاه پاسداران برای فعال کردن مقاومت ملی و انتقال تجربیات و دادن مشورت و آموزش و حمایت لجستیکی باقی بمانند.  سید نصرالله در ادامه به بحران تروریسم در سوریه در سال 2011 اشاره کرده و اظهار داشت: بعد از تحولات سوریه در سال 2011 مستشاران ایرانی و نیروهای مقاومت در منطقه (برای مقابله با دشمن تکفیری) حاضر شدند.
دبیر کل حزب‌الله درباره حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه گفت که هدف قرار دادن مستشاران ایرانی در دمشق، بالاترین سطح تجاوز اسرائیل به سوریه در نوع خود طی سال‌های اخیر است. هدف قرار دادن مستشاران ایرانی توسط اسرائیل به دلیل شکست جنگ جهانی علیه سوریه است که اسرائیل هم در این جنگ نقش داشت.
وی افزود: این تجاوز اسرائیل به آن دلیل است که می‌داند نقش مستشاری سپاه پاسداران در مقاومت در منطقه ما تا چه اندازه مهم است. دشمن صهیونیستی با هدف قرار دادن مستشاران ایرانی می‌گوید که هدف آن خارج کردن مستشاران ایرانی از سوریه  است اما با وجود همه خون‌هایی که ریخته شد دشمن هرگز نمی‌تواند به این هدف خود برسد و نیروهای ایرانی در موضع حمایت از مقاومت در فلسطین و لبنان و سوریه باقی می‌مانند.
این رهبر بزرگ مقاومت در ادامه گفت: ادعاهای مربوط به اینکه ایران صاحب تصمیم در سوریه است کاملا کذب می‌باشد و کمک‌هایی که ایران در جنگ با تروریسم به سوریه کرد برای این بود که تکفیری‌ها و تروریست‌ها و صهیونیست‌ها بر منطقه ما سیطره پیدا نکنند و این یک وظیفه مقدس است که ایران انجام داد.  
سید نصرالله اظهار داشت که حمله به کنسولگری ایران در دمشق تنها تجاوز به سوریه محسوب نمی‌شود بلکه به معنای تجاوز به ایران نیز هست و نکته جدید سطح ترور بود که سرلشکر زاهدی رئیس مستشاران ایرانی در لبنان و سوریه را هدف قرار داد. دشمن صهیونیستی در هدف قرار دادن کنسولگری ایران دچار اشتباه محاسباتی شد و پس از بررسی اطلاعات، مشخص شد  آمریکایی‌ها، خود اسرائیل و تمام دنیا پاسخ ایران به این حمله را پذیرفته اند و این یک حق طبیعی برای ایران است که پاسخ بدهد.آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها فهمیده‌اند که پاسخ ایران به این تجاوز صهیونیست‌ها در راه است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه